Yhteys pätkinyt tänään kovasti

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Sammutin eilen modeemin joksikin aikaa siivotessa ja otin myös nettipiuhan irti seinästä. Tänään käynnistin masiinan ja yhteys on alkanut kiukutella kovasti, pätkintää on usein. Joskus aikaisemmin olen saanut resetoinnilla kaiken kuntoon, mutta tänään olen kokeillut sitä jo kahdesti tuloksetta. Tarkistin myös toki kaikki johdot ja liitännät. Mitä voisi vielä kokeilla?

6 kommenttia

Hei Horatio87,

Käytin yhteyttäsi alhaalla äsken. Kokeile vielä resetoida modeemia ja tarkista että kaapelit ovat molemmista päistä kiinni. Jos yhteys edelleen pätkii, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Tuo pätkiminen näköjään iskee aina, kun ottaa joksikin aikaa johdot seinästä. Olin matkoilla ja palattuani yhteys on taas pätkinyt useita kertoja. Ei kyllä viitsisi jättää johtoja paikoilleen näin ukkosaikaan! Resetointi ei tunnu sen kummemmin auttavan.
Hei Horatio87

Kuulostaapa oudolta. Yhteys näyttää tosiaan pätkivän. Modeemi tippuu selvästi linjalta. Kuinka pitkä puhelinjohto sinulla on käytössä? Modeemia ei kannata jättää kytkettynä kesällä juuri nimenomaan ukkosen takia. Yksi vaihtoehto voisi olla että modeemissa on jotain vikaa. Tietenkin linjassakin voi olla ongelmaa, mutta kuulostaa hieman oudolta että ongelma tulisi aina silloin, kun modeemi kytketään linjaa. Myöhemmin asia korjaantuisi itsestään.

Pätkimisestä voisi tehdä vikailmoituksen. Helpoiten se onnistuu Omien sivujen kautta. Voit myös tietenkin soitella asiasta Vikapalveluumme.
Puhelinjohto on pitkä, koska vanhahkossa kämpässä on vain yksi puhelinpistorasia. Mutta toisaalta tuo sama johto on ollut siinä koko ajan ilman aikaisempia ongelmia. Voisin toki testata systeemiä vielä toisen johdon kanssa, kunhan minulla on aikaa. Lähden taas reissuun ja tutkin tuota pätkimistä, kun tulen takaisin. Katson sitten tuota vikailmoitusasiaa ym.
Jaahas, mikäköhän nyt on ongelmana... Tulin lomilta ja laitoin piuhat seinään ja modeemin päälle. Netti toimi hetken ja sitten taas pätki. Resetoin ym. perusjutut. Uutena ongelmana on nyt se, etten pääse ollenkaan nettiin edes pätkissä. Kaikki näyttää normaalilta, kännykkä, tietokone ja täppäri ilmoittavat langattoman verkon löytyneen mutta mikään masiina ei pääse nettiin. Kokeilin tietokonetta myös johdon kanssa - ei yhteyttä. En ole missään vaiheessa tehnyt mitään omia asetuksia tms ja netti tosiaan hetken aikaa toimi. Testasin myös useamman puhelinjohdon kanssa tuloksetta.
Hei Horatio87

Vilkaisin yhteyttäsi ja ainakin eilen modeemisi on käynyt linjalla? Koska olet ollut reissussa, en näe aikaisempien päivien yhteyskertoja liittymästäsi. Nyt kun olet testannut myös nuo johdot ettei vika ole niissä, kannattaa asiasta jättää vikailmoitus.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

Vastaa