Ylen kanavapaketti hukassa

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Rovaniemellä suoritettiin tiistaina 10.9.2013 kaapeli-tv-verkossa päivitystöitä. Maanantaina 9.9. kaikki kanavapaketit näkyivät. Tiistai-iltana 10.9. kanavanippua 3 eli ylen kanavia en saanut viritetyksi. Automaattinen kanavahaku löysi kaikki muut kanavaniput. Manuaalinen kanavahaku väittää, että signaali on heikko ja signaalialue huono. Kyseessä on Finlux 32 FLYR125 BHU, Led (6430027967880) - televisio ja vasta pari kuukautta sitten uutena hankittu.

Vika lienee soneran verkossa vai onko?

5 kommenttia

Hei paukkumar

Päivitystöiden vuoksi sinun tulee palauttaa televisiollesi tehdas-asetukset ja tee kanavahaku vasta sen jälkeen uudestaan. Tämän jälkeen kaikki kanavat alkavat näkyä normaalisti.
Finluxissa on - kuulemma - tehdasasetusten palauttamista varten lähinnä vastaava toiminto "ensimäinen käyttöönotto". Se toiminto on suoritettu useampaan kertaan. Eikä tilanne kummene. Kanavapaketti 3 eli taajudella 250 Mhz alkava paketti ei virittäydy. Ei automaattisesti eikä manuaalisesti. Onko verkon päivitystöissä jäänyt joku namiska kääntämättä?
Hei paukkumar

Kuulostaa hyvin oudolta jos ei manuaalivirityskään kanavia löydä? Ilmoituksia puuttuvista kanavista on kyllä tullut mutta kaikilla se on alkanut näkymään kun yllämainitut toimenpiteet on tehty. Tämä on myös varmistettu käyttäjiltä.

Suosittelisin kuitenkin jos kanavat ei näy että ottaisit yhteyttä suoraan vikapalveluun tai testaa signaalia / löytyykö kanavat jollain toisella virittimellä esim. toisella digiboksilla?
Minä en missään vaiheessa tule kysymään saati vastaamaan teidän ns. Soneran ******puhelimesta ohjeita - elikkä siitä jostakin hemmetin"Helpsonista". On olemassa asioita, joista olen kohtuulliseti perilllä - ainakin 30 vuotta olen alalla ollut - ja ne hemmetin asiat joista nyt on kyse ollut, niin teidän neuvonta ja ohjeistus kuullostaa aika oudolta ja jos saan sanoa niin teidän neuvonta on aivan perseestä. Mikä soneraa vaivaa? Kun ongelmia tulee (ja usein míten minä ne osaan ihan itte ratkaista), ja kun en osaa niin minä haluan jutella ihmisen ja ainakin jollain tavalla asiaan perehtyneen ihmisen kanssa - MINÄ EN JUTTELE ROBOTIN KANSSA.
Hei paukkumar

KaapeliTV vikailmoituksesta voit jättää myös sähköisesti palvelupyynnön Omien Sivujen kautta mikäli et halua asiasta soittaa. Tätä kautta en itse vain pysty asiaa enempää tutkimaan.

Vastaa