ZTE ZXDSL 931 ja WLAN

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Heippa,

sotkeekohan kys. modeemi jotenkin tietyissä koneissa wlanin käyttöä? Vai mikä ihme mahtaa olla, että sen jälkeen, kun VDSL-purkki on otettu käyttöön, ei Fujitsu Siemens Amilo (jossa Vista) löydä enää langattomia verkkoja lainkaan? Olen testannut läppäriä ja wlania aiemmin, ennen VDSL-aikaa, ja toimi ok. Amilo on ollut koko ajan, samoin Vista, joten veikkaisin, että jollain tavalla modeemi liittyy asiaan, ellei sitten Vistan jokin päivitys ole sotkenut tilannetta.

2 kommenttia

Jos tilanne on se, että tietokoneesi WLAN-verkkosovitin ei löydä enää lainkaan langattomia yhteyksiä, sen täytyy johtua jostain muusta kuin VDSL2-modeemista. Kun tietokoneen lisälaitteen toimimattomuudesta on kyse, niin vika yleensä on itse laitteessa (WLAN-verkkosovittimessa) tai sen ohjelmistossa eli ajurissa.

ZTE VDSL2-modeemin WLAN-tukiaseman toimivuuden voi testata toisella tietokoneella tai muulla laitteella jossa on WLAN-käytön mahdollisuus.
Tapio kirjoitti:
Jos tilanne on se, että tietokoneesi WLAN-verkkosovitin ei löydä enää lainkaan langattomia yhteyksiä, sen täytyy johtua jostain muusta kuin VDSL2-modeemista. Kun tietokoneen lisälaitteen toimimattomuudesta on kyse, niin vika yleensä on itse laitteessa (WLAN-verkkosovittimessa) tai sen ohjelmistossa eli ajurissa.

ZTE VDSL2-modeemin WLAN-tukiaseman toimivuuden voi testata toisella tietokoneella tai muulla laitteella jossa on WLAN-käytön mahdollisuus.


Tapio nyt olet kyllä väärässä...

Asiahan menee sillein, jos ZTE käyttää tiettyä taajuutta eli Wlani käyttää tiettyä chanelia automaattisesti, niin kaikki mallit eivät tunnista tiettyjä taajuuksia täysin.

Eli kokeile vaihtaa sieltä ZTE:n asetuksista WLANILLE, eri radio chanel, kokeile radio chanel 9 taikka 11:sta.

Raportoi takaisin tänne auttoiko.

Vastaa