Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
yamaneko_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 40 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

ZyXEL P-870HN-51b päivityskirje ja päivitys

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Soneralta tuli tänään kirje jossa kehoitettiin päivittämään ZyXEL P-870HN-51b. No eipä muuta kuin osoitteeseen http://870update.zyxel.fi/ ja päivitystä tekemään.

Täytyy sanoa, että oli järkyttävän hidasta. Tiedostot eivät kai voi olla kovin suuria, sillä varmuuspaketti.zipin tiedostot olivat purettunakin vain 2.8 MB ja siinä sentään on sekä ip4 että ip6 versioiden softat sekä ohjeet. Web-pohjainen päivitys lienee lataa vain tarvittavat tiedostot joten ladattavan oli varmaan vieläkin vähemmän. Aikaa meni ladatessa 15 minuuttia. Selityksenä lienee että kun kaikki muutkin latasivat...

Ja kannattaisi varmaan mainita että laitteen asetukset saa, voi ja kannattaa ottaa talteen ennen päivitystä (Maintenance/Tools/Configuration/Backup) niin ei tarvitse käsin asettaa kaikkea takaisin. Varsinkin jos päivitys on itselle turha, kuten minulle oli:

Ennen päivitystä: Firmware Version: 1.00(AANH.0)
Suuren ja kriittisen päivityksen jälkeen: Firmware Version: 1.00(AANH.0)

Sen lisäksi että kehoitetaan katsomaan onko kirjeen liitteen mukaista tarraa itse laitteen pohjassa, olisi voinut mainita että mikäli sinulla on Firmware Version: 1.00(AANH.0) niin et tarvitse koko päivitystä ollenkaan. Eikös?
21 vastausta
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Yamaneko,

Sivuillamme löytyy tietoa Zyxel P870HN-51b päivitykseen liittyen.

Osalla laajakaista-asiakkaistamme on käytössään päivittämätön ZyXEL P870HN-51b -päätelaite, joka hidastaa laajakaistaliittymän nopeutta ja aiheuttaa Soneran laajakaistaverkkoon ongelmia. Ohjelmistopäivitys korjaa edellä mainitut ongelmat
Tästä syystä päivitykset kannattaa hoitaa kuntoon mahdollismman pian.

Meille on tärkeää, että päivityksen tekeminen käy sujuvasti. Tarjoamme tarvittaessa lisätietoja ja tukea päivityksen tekemiseen laitevalmistaja ZyXELin asiakastuessa.

ZyXEL-asiakastuki palvelee numerossa 09 4780 8411 (mpm/pvm)

arkisin klo 10–20 (17.1.2014 saakka)
arkisin klo 10–16 (20.1.2014 alkaen)
Tarvittaessa Zyxelin kautta on mahdollista saada lisätietoa ja tukea päivitykseen liittyen. Aukioloajat ja yhteystiedot näkyvät myös sivuillamme.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
jankro_
Vakiokalustoa ☆☆
  • 0 custom-general.kudos
  • 379 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
No, tänään eivät ainakaan olleet toiminnassa.

-J-
jankro_
Vakiokalustoa ☆☆
  • 0 custom-general.kudos
  • 379 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
asia ei vieläkään ole ratkaistu, sillä en yleensä ole kotona modeemin ääressä noina aikoina työstäni johtuen ja viikonloppuisin he eivät ole paikalla ja sähköpostiin eivät vastaa, joten vaihtoehdot ovat vähissä.

-J-
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Jankro,

Zyxelin tuki on klo 10-20 tavoitettavissa arkisin 17.1. asti. Jos mahdollista, niin ennen 17.1. kannattaa kokeilla tavoitella tukea numerosta 09 4780 8411.

20.1. alkaen tuki on tavoitettavissa klo 10-16.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
jankro_
Vakiokalustoa ☆☆
  • 0 custom-general.kudos
  • 379 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tiedän kyllä ja siksi tuon edellisen viestin lähetinkin.

No, sain viimein mahdollisuuden ottaa yhteyttä Zyxel:iin ja siellä sanottiin, että TODELLA paljon ongelmia tuon päivityksen kanssa ja joutuvat lähettämään minulle uuden modeemin, mutta koska ongelmia on niin paljon, tavara on tällä hetkellä lopussa.

-J-
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei jankro,

Hyvä homma että sait asian Zyxelin kanssa etenemään. Toivotaan että saat korvaavan laitteen kuitenkin mahdollisimman pian sieltä tilalle.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
jeps_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Voi hitsi, kun olisin lukenut tämän ennenkuin päivitin 😞 Eilen meni 3h ihmetellessä, miksei yhteys enää toimi. Päivitys kuulemma onnistui, mutta sen jälkeen ei ollut yhteyttä piuhalla tai ilman.
Soitin Soneran vikailmoitukseen, lupasivat tänään ottaa yhteyttä Helpsonista. Vaan eipä ole kukaan soitellut.
Pitävät näköjään asiakasta pellenä! Hieno homma. Koko sotkuhan on Soneran vastuulla, luulisi nyt vähän panostavan asiakaspalveluun. Turhaa päänsärkyä ja odottelua (nyt n.3h), kun lupasivat 17 aikoihin soitella.
Uusi asiakas-suhde alkaa takkuillen... kohta se on varmaan entinen :((
jankro_
Vakiokalustoa ☆☆
  • 0 custom-general.kudos
  • 379 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Joo, eipä ole kuulunut Zyxelistä tuon puhelun jälkeen.
Oli muuten vaikeaa saada selvää siitä vironmurteisesta aspasta. Ottivat puhelinnumeron ja modeemin sarjanumeron talteen, mutta eivät osoitetta??

Hieman outo juttu.

Kohta menee uuden modeemin hankinnaksi, sillä eilenkin joutui buuttaamaan modeemin kaksi kertaa.
Luultavasti tulee samanlainen motu, mutta ei päivitetty!!

Olen samaa mieltä siitä, että tämä soppa on Soneran päivityskirjeen aiheuttama ja heidän tulisi siitä kantaa myös vastuu!

No, olen odottanut kaapeli TV puolella Soneralta korjausta hieman yli 4 vuotta, joten ei tämä yllätä yhtään!

-J-
jeps_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Liittymä siirtyi nimiini, sen takia olen ns. uusi asiakas. Tähän asti ei ole ollut mitään ongelmia yhteyden kanssa, on pelittänyt kuin unelma.
Päivitys oli suuri virhe, enkä suosittele sitä kellekkään. Varsinkaan, kun ei Sonera/Zyxel ota mitään vastuuta koko harmista. Eilen soitettuani Soneralle, langan päässä henkilö väitti pokkana, että aivan outo ja uusi ongelma!

Niinpä, tätäkin viestiketjua lukiessa...
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei jeps,

Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi niin selvitetään asiaa. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

Modeemin päivitykseen liittyviin ongelmiin kannattaa olla suoraan Zyxeliin yhteydessä.

Oliko modeemia kokeiltu resetoida? Painoitko reset painiketta pohjassa 20 sekunnin ajan samalla kun laitteessa on virta päällä? Kun modeemi käynnistyy uudelleen, niin palaako modeemin DSL valo kiinteänä? Jos palaa, niin palaako Internet valon kohdalla valo ja minkä värisenä? Saako tietokone muodostettua yhteyden modeemille asti?
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu