ZyXEL P660H-D1 pätkii

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 1 katselukerta

Meillä ollut tämä modeemi käytössä tietääkseni jo noin pari vuotta, nettiyhteys toiminut moitteetta, kunnes muutama päivä sitten yhteys alkoi pätkimään vähän väliä. Windowsin vianmäärityksen mukaan vika on DNS-palvelimessa. Nettiyhteyden pätkiessä DSL-valo palaa, joten käsittääkseni vika ei tule teiltä, olisiko vika mahdollisesti modeemissamme? Vika ei myöskään ole tietokoneessani, sillä taloutemme kaikkien kolmen tietokoneen yhteys pätkii samanaikaisesti.Toissapäivänä palautin modeemin tehdasasetukset; yhteys toimi noin 4 tuntia putkeen, kunnes taas alkoi pätkimään. Eilen katsoin häiriökarttaanne ja siellä oli merkitty alueellinen vika juuri meidän alueellemme. Odottelin ja toivoin, että juuri kyseinen häiriö on ollut tämän pätkimisen syynä, vaan eipä ollut, alueellinen vika ilmeisesti korjattiin, mutta pätkiminen silti jatkuu. Soitin eilen vikapalveluun, sieltä ei apua löytynyt tähän ongelmaan. - Mikä avuksi?

9 kommenttia

Hei kore

Todennäköisesti pätkiminen johtuu modeemista, jos DSL-valo palaa kokoajan ja ongelma ilmenee samaanaikaan useammalla koneella. Onko koneet kytketty langattomasti vai verkkokaapelin kautta modeemiin?

Voin vilkaista liittymääsi vielä, jos haluat?

Lisää asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin löydän liittymäsi.
Nettiyhteys tulee taloyhtiöltä kuuluen vuokraan, joten ei ole laskua josta vois ton asiakasnumeron katsoa, onko jotain toista tapaa kun asiakasnumeron avulla?
Hei kore

Liittymänumero on toinen vaihtoehto, mutta sinulta ei taida löytyä sitäkään? Liittymänumero alkaa 333- tai 346-numerosarjalla. Onko sinulle tullut mitään tilausvahvistusta liittymästä? Liittymä pitää aina tilata jonku nimiin vaikka siitä ei tulekkaan laskua sinulle. Tarkista sähköpostista löytyykö sieltä viestiä meiltä, jossa olisi asiakasnumero, liittymänumero tai tilausnumero.
Löytyi tuolta kaapista tommonen Soneran palvelusopimus paperinippu. Sieltä löytyi toi liittymänumero, joka siis on 346-166979. Tänään teiltä soittikin joku ja kaupitteli 10m nettiyhteksiä ja otimme sen, joten olisi jo aikakin saada tämä pätkiminen korjattua, että tuosta nopeuden nostamisesta olisi sitten hyötyä.
Hei kore

Modeemi näyttää tippuvan ajoittain linjoilta. Jotain häikkää liittymässä on. Epäilen hieman modeemin toimivuutta. Oliko teillä puhetta uuden modeemin lähettämisestä?

Mikäli ongelma ei korjaannu uudella modeemilla, pitää asiasta kirjata vikailmoitus. Vikailmoituksen voi jättää soittamalla 0206 0101 tai Omien sivujen kautta.
Ei ollut puhetta uudesta modeemista kun en itse ollut puhelimessa, ei puhelimessa ollut perheenjäsen hoksannut asiasta mainita. Pystyisikö uutta modeemia pyytää näin jälkeenpäin, ja jos pystyy niin miten/mistä?

E: Jos on mahdollista pyytää, maksaako se uusi modeemi?
Hei kore

Yleensä modeemi asiat sovitaan tilauksen yhteydessä. Voit kysellä asiaa tarkemmin meidän Asiakaspalvelusta. He pystyvät tarkistamaan, miten sopimus menee.
Selvä, asiakaspalveluun soitettu ja sieltä he saivat vielä sopimukseen lisättyä tuon modeemin ja laittoivat kuulemma tulemaan, jos ei uudella modeemilla asia selviä niin teemme vikailmoituksen, kiitos avusta.
Hei kore

Mukava kuulla, että modeemi asia selvisi! Pistä vikailmoitusta tulemaan, jos ongelma jatkuu uudellakin modeemilla.

Vastaa