ZyXel P-870HN-51b hajosi?

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Eilen heti klo 00:00 ZyXel P-870HN-51b ilmeisesti hajosi. Olin katsomassa Netflixiä langattomasti kun yhteys katkesi. Menin sitten pöytäkoneen luokse, joka on verkkokaapelilla kiinni ja sama juttu, pöytökonekaan ei saa yhteyttä.

Kun kahdelta eri tyyppiseltä ja eri tavalla yhdistetyltä (kaapeli ja langaton) laitteelta katoaa netti, tai että molemmat laitteet saavat Saunalahden mobiililiittymän kautta yhteyden (kännyn Wi-Fi jako) syy ei voi olla kun joko ZyXelissä tai Soneran verkossa.

Muuten tästä eteenpäin? Zyxeliä on sammutettu ja laitettu päälle. Ei apua. Internet ja DSL valot palavat kiinteästi.

8 kommenttia

Minulla ja muutamalla kaverilla netti katkesi joskus ennen puoltayötä, mutta palasi joskus yön aikana,

Oletko koittanut manuaalisesti hakea IP:tä ?
Jos modeemi reitittävänä, niin modeemin hallintapaneelista tai jos siltaavana niin komentorivin kautta.
Asia tuli itsestään kuntoon kun ensin tein vikailmoituksen (automaatille), jo siinä vaiheessa mainittiin että alueellani on häiriötä jota korjataan parhaillaan.

Ei siis vaatinut toimenpiteitä minulta, mikä onkin odotettavaa kun en ollut mitään muutoksia minnekään tehnyt.

Vikatiedotteen mukaan vika alkoi 04, mutta kyllä se vaan alkoi suurinpiirtein 00 🙂
Puoliöin eilen tosiaan siirtyi modeemini (ZyXEL P-870HN-51b) internetvalo näyttämään pelkkää punaista eikä modeemia uudelleenkäynnistäenkään vaihtanut vihreäksi. Aamulla (9.12.) oli Soneran sivuilla ilmoitus pääkaupunkiseudun vian korjaamisesta. Päivän mittaan yhteyden katkeilutauti on taas pahentunut. Vielä on välillä minuutteja internetvalo vihreällä, sitten esim. linkkiä napauttaessa internet sammuu ja DSL alkaa vilkkua oranssina; jos vihreä internet ei palaa jossain ajassa niin selaimeen saadaan virheilmoitus. Tai ilman palvelupyyntöäkin modeemin valot aloittavat vilkahtelun. Modeemia olen tässä uudelleenkäynnistellyt kymmenkunta kertaa. Tämän kirjoittamiseksi piti vaihtaa toiseen yhteyteen, vaikka Soneran kiinteällä yhteydellä yritin aloittaa. Ongelma on ilmennyt myös sähköpostia lähettäessä ilmoituksena, ettei smtp-palvelimeen mail.inet.fi saada yhteyttä, mutta hetken kuluttua uudelleenlähettäen on onnistunut
Myös tämä keskustealue sortui 10.12. 12:50 noin puoleksi tunniksi

http://www5.sonera.fi/keskustele/ ja

http://www5.sonera.fi/keskustele/search.php?search_id=egosearch
---

General Error
SQL ERROR [ mysql4 ]

Can't connect to MySQL server on 'bw-database-05.inet.fi' (4) [2003]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.


---


General Error
SQL ERROR [ mysql4 ]

Too many connections [1040]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.
Kiinteän liittymän palvelutaso nyt: Noin joka viidennellä linkin klikkauksella modeemi menee DSL:n oranssivilkutukselle. Odota minuutti että DSL ja Internet tulevat vihreiksi. Sen jälkeen uusi yritys. Eli kelvoton käyttöön.
Hei aina

Tein pieniä muutoksia liittymääsi, voisitko testata miten toimii nyt? Jos ongelma silti jatkuu niin voisit kokeilla modeemin resetointia vielä kertaalleen vaikka olit sen asuntoon muuttaessa jo kertaalleen tehnyt.

Mikäli näistä toimenpiteistä ei ole apua, suosittelisin testaamaan yhteyttä toisella ADSL-modeemilla sekä toisella puhelinjohdolla. Jos yhteys pätkii toisellakin modeemilla, täytyy liittymästä ilmoittaa vikailmoitus. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Kiitos yhteyden kunnostuksesta. Oranssia ja vihreää vaihtelevaa jouluvaloa ei nyt vähään aikaan ole modeemissa nähty vilkkumassa. Enkä vielä muuta ole tehnyt kuin laittanut modeemiin virran päälle.
Sain vielä kirjeitse kehotuksen päivittää modeemin ohjelmisto, joka on nyt ongelmitta tehty (Firmvare versio 1.00(AANH.0))

Ohjelmiston päivitys kulki näin:
- kirjeessä on päivityssivun osoite netissä ja tukipuhelinnumerot
- ladataan ensin zip-pakattu päivitys joka sisältää myös pdf-muotoiset ohjeet siltä varalta, että verkosta ei saada päivitettyä
- tarkistetaan modeemin tyyppi ja valitaan webbisivulla tyypin (IPv4 / IPv6) mukaan suoritettava päivitys
- odotellaan puolisen tuntia webbisivulla pysyen ja laitteisiin kajoamatta kunnes ilmoittaa päivityksen tapahtuneen

Vastaa