Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
nwa1875_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Zyxel P-660HW + Koti TV: Koti TV:ssä häiriötä.

Koti tv+ laajakaista .Kun katselee kanavaa niin hetken päästä ilmestyy virhekoodi 602 ja internetyhteys häviää. Missä vika.
29 vastausta
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mikäli ongelman aikana myös tietokoneen Internet -yhteys lakkaa toimimasta, ongelma voi olla jollain tavoin modeemisi ja keskuksemme välisessä yhteydessä. Asiassa kannattaa ensin varmistaa, että liittymässäsi käytössä oleva laitteisto ja johdot on oikein toiminnassa.

Jos kerrot lisätietona mikä Sonera Laajakaista -liittymätyyppi sinulla on käytössäsi, pystymme antamaan asiaan tarkempia ohjeita. Voit myös liittää asiakasnumerosi keskustelupalstan tietoihin (kohdasta Omat asetukset ja Profiili), jolloin voimme päästä tarkistamaan liittymäsi tilannetta. Asiakasnumerotiedon löydät laajakaistaliittymän laskulta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
nwa1875_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Nytt on tuo asiakas numero päivitetty.Laajakaista on sonera 24/1 ja on toiminut ennen kotitv:tä ihan ok.Nytt olen ehtinyt kokeilla enemmän ja yhtäkkiä tv :tä katseltaessa niin kanava menee jumniin ja myös internet yhteys jumiin. Ei auta muuta kun sähköt pois sekä boxista että modeemista ennekuin homma jälleen toimii. Kuvaruutuun ilmestyy zyxelin kuva jossa todetaan että : ei internetyhteyttä....
Modeemi on zyxel P-660HW Series 802.11g Wireless ADSL 2+ 4-port Gateway. Ärsyttävä ongelma jota kuluttaa hermoja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Liittymässäsi on tehty Koti TV:n tilauksen yhteydessä nopeudennosto 24M -nopeusluokkaan. On mahdollista, että ongelman alkaminen liittyy tehtyyn nopeusluokan nostoon ja mahdollisesti siinä yhteydessä käyttöönotettuun uuteen modeemilaitteeseen.

Kun yhteys on katkennut, miten modeemissa oleva DSL -valo on tällöin palanut? Jos modeemin DSL -valo sammuu ongelman aikana, kannattaa koittaa seuraavia toimenpiteitä:

- Testaa yhteyttä toisella mahdollisimman lyhyellä puhelinjohdolla ja ilman jatkojohtoja.
- Jos käytössäsi on muita puhelinlinjaan kytkettyjä laitteita, esimerkiksi faksi tai lankapuhelin, irrota laitteet verkosta ja testaa yhteyden toimintaa uudelleen.
- Testaa yhteyttä toisella ADSL 2+ -modeemilla. Jos esimerkiksi jollain tuttavallasi on vastaava verkossamme toimiva modeemi, kannattaa kysyä onko modeemia mahdollista saada hetkeksi lainaan testiä varten. Tällä tavalla voi selvittää onko ongelma Zyxel -modeemiin liittyvää.

Jos yhteys toimii häiriöttä toisella modeemilla, mutta ei Zyxel -laitteella, yksi ratkaisuvaihtoehto on varmistaa, että Zyxel- modeemilla on käytössä mahdollisimman uusi ohjelmisto. Ennen ohjelmiston päivittämistä kannattaa kuitenkin konsultoida asiassa Zyxelin ilmaista käyttöönoton tukea, joka on voimassa kolme kuukautta laitteen ostopäivästä.

Jos yhteyden häiriöt kuitenkin jatkuvat eri johdolla ja modeemilla testatessa, asiasta kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme joko puhelimitse tai Omien Sivujen vikailmoituslomakkeella.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
nwa1875_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

No nytt näyttäisi siltä että asia on kunnossa. Olin jo yhteydessä soneran tukeen ja sieltä lähettivät uuden Zyxel modemin koska tulimme siihen tulokseen että modemissa on vika. No, sama juttu vaikka uusi modeemi, eli netti jumiin.

Eilen sitten tuli opiskeltua vähän enemmän tuota zyxelin modeemia ( ftp://ftp2.zyxel.com/P-660HW-D1/support ... 1_3.40.pdf) ja jos ymmärisn oikein niin sillä on tuo triple play ominaisuus eli takana portti 1 on priorisoitu VoIP:ille ja portti 2 IPtv:lle ja 3 internet 4 muut.
Itselläni oli tuo Iptv boxi kiinni portissa 4 ja kuin vaihdoin sen portiin 2 niin homma toimii!Oli kanavat auki koko päivän eikä mennyt jumiin.

Voiko ongelma olla näin helppo????? vai tuleeko takapakkia veillä???
Kumma jos näin on ja siitä ei tarkemin neuota soneralla eikä zyxelin pikaoppaassa.
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

nwa1875: Hyvä, että ongelma oli selvinnyt. Jos palvelu on toiminut nyt häiriöttä, Koti TV:n liittäminen Zyxel P-660HW modeemin 2 porttiin (IPTV) oli todennäköisesti auttanut ongelmaan.

Tämä on hyvä vinkki muillekin käyttäjille joilla on häiriötä Koti TV:ssä ja joilla on käytössään vastaava Zyxel P-660HW -modeemi.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
nwa1875_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Aluksi siis toimi yhden päivän mutta sitten rupes taas mennä jumiin tv sekä internet, ja modemissa palaa valot että yhteys on kunnossa.

Onko kenellä tuo zyxelin modemi reitittävänä kotiverkkoon sekä koti-tv:lle ja toimiiko??? Mulla uusi talo ja uudet johdot ja kytkentäkaappi, ja ennen tätä kotitv:tä niin kaikkii toimi ihan hienosti.

Tekis mieli hettä tuo boxi pihalle!Hermot tässä menee.
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

nwa1875: Modeemi avannut ADSL-yhteyden hyvällä kaistanleveydellä ja liikenne ei virheile. Yhteyden puolesta vaikuuttaisi olevan kunnossa.

Lähteekö Koti TV toimimaan modeemin buuttauksen jälkeen?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
kotitv07092012_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Asiakaspalvelulle: Minulla on ollut erittäin paljon samanlaisia ongelmia. Olen pyytänyt ratkaisua Soneralta, mutta ilmeisesti siellä yritetään ohjata asiakkaat maksullisiin palveluihin. Minulla internetin ja tv:n yhtäaikaisen käytön mahdollisti kastanjako määritykset. Niistä pitäisi olla kyllä ohjeet täällä Soneran sivuilla.
Luulen, että suurin osa käyttäjistä osaisivat tehdä nuo muutokset itse.
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

kotitv07092012 kirjoitti:
Minulla internetin ja tv:n yhtäaikaisen käytön mahdollisti kastanjako määritykset. Niistä pitäisi olla kyllä ohjeet täällä Soneran sivuilla.


Mitä kaistanjakomäärityksiä tarkoitat?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera