Zyxel P-660HW + Koti TV: Koti TV:ssä häiriötä.


Koti tv+ laajakaista .Kun katselee kanavaa niin hetken päästä ilmestyy virhekoodi 602 ja internetyhteys häviää. Missä vika.

29 kommenttia

Mikäli ongelman aikana myös tietokoneen Internet -yhteys lakkaa toimimasta, ongelma voi olla jollain tavoin modeemisi ja keskuksemme välisessä yhteydessä. Asiassa kannattaa ensin varmistaa, että liittymässäsi käytössä oleva laitteisto ja johdot on oikein toiminnassa.

Jos kerrot lisätietona mikä Sonera Laajakaista -liittymätyyppi sinulla on käytössäsi, pystymme antamaan asiaan tarkempia ohjeita. Voit myös liittää asiakasnumerosi keskustelupalstan tietoihin (kohdasta Omat asetukset ja Profiili), jolloin voimme päästä tarkistamaan liittymäsi tilannetta. Asiakasnumerotiedon löydät laajakaistaliittymän laskulta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Nytt on tuo asiakas numero päivitetty.Laajakaista on sonera 24/1 ja on toiminut ennen kotitv:tä ihan ok.Nytt olen ehtinyt kokeilla enemmän ja yhtäkkiä tv :tä katseltaessa niin kanava menee jumniin ja myös internet yhteys jumiin. Ei auta muuta kun sähköt pois sekä boxista että modeemista ennekuin homma jälleen toimii. Kuvaruutuun ilmestyy zyxelin kuva jossa todetaan että : ei internetyhteyttä....
Modeemi on zyxel P-660HW Series 802.11g Wireless ADSL 2+ 4-port Gateway. Ärsyttävä ongelma jota kuluttaa hermoja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Liittymässäsi on tehty Koti TV:n tilauksen yhteydessä nopeudennosto 24M -nopeusluokkaan. On mahdollista, että ongelman alkaminen liittyy tehtyyn nopeusluokan nostoon ja mahdollisesti siinä yhteydessä käyttöönotettuun uuteen modeemilaitteeseen.

Kun yhteys on katkennut, miten modeemissa oleva DSL -valo on tällöin palanut? Jos modeemin DSL -valo sammuu ongelman aikana, kannattaa koittaa seuraavia toimenpiteitä:

- Testaa yhteyttä toisella mahdollisimman lyhyellä puhelinjohdolla ja ilman jatkojohtoja.
- Jos käytössäsi on muita puhelinlinjaan kytkettyjä laitteita, esimerkiksi faksi tai lankapuhelin, irrota laitteet verkosta ja testaa yhteyden toimintaa uudelleen.
- Testaa yhteyttä toisella ADSL 2+ -modeemilla. Jos esimerkiksi jollain tuttavallasi on vastaava verkossamme toimiva modeemi, kannattaa kysyä onko modeemia mahdollista saada hetkeksi lainaan testiä varten. Tällä tavalla voi selvittää onko ongelma Zyxel -modeemiin liittyvää.

Jos yhteys toimii häiriöttä toisella modeemilla, mutta ei Zyxel -laitteella, yksi ratkaisuvaihtoehto on varmistaa, että Zyxel- modeemilla on käytössä mahdollisimman uusi ohjelmisto. Ennen ohjelmiston päivittämistä kannattaa kuitenkin konsultoida asiassa Zyxelin ilmaista käyttöönoton tukea, joka on voimassa kolme kuukautta laitteen ostopäivästä.

Jos yhteyden häiriöt kuitenkin jatkuvat eri johdolla ja modeemilla testatessa, asiasta kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme joko puhelimitse tai Omien Sivujen vikailmoituslomakkeella.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
No nytt näyttäisi siltä että asia on kunnossa. Olin jo yhteydessä soneran tukeen ja sieltä lähettivät uuden Zyxel modemin koska tulimme siihen tulokseen että modemissa on vika. No, sama juttu vaikka uusi modeemi, eli netti jumiin.

Eilen sitten tuli opiskeltua vähän enemmän tuota zyxelin modeemia ( ftp://ftp2.zyxel.com/P-660HW-D1/support ... 1_3.40.pdf) ja jos ymmärisn oikein niin sillä on tuo triple play ominaisuus eli takana portti 1 on priorisoitu VoIP:ille ja portti 2 IPtv:lle ja 3 internet 4 muut.
Itselläni oli tuo Iptv boxi kiinni portissa 4 ja kuin vaihdoin sen portiin 2 niin homma toimii!Oli kanavat auki koko päivän eikä mennyt jumiin.

Voiko ongelma olla näin helppo????? vai tuleeko takapakkia veillä???
Kumma jos näin on ja siitä ei tarkemin neuota soneralla eikä zyxelin pikaoppaassa.
nwa1875: Hyvä, että ongelma oli selvinnyt. Jos palvelu on toiminut nyt häiriöttä, Koti TV:n liittäminen Zyxel P-660HW modeemin 2 porttiin (IPTV) oli todennäköisesti auttanut ongelmaan.

Tämä on hyvä vinkki muillekin käyttäjille joilla on häiriötä Koti TV:ssä ja joilla on käytössään vastaava Zyxel P-660HW -modeemi.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Aluksi siis toimi yhden päivän mutta sitten rupes taas mennä jumiin tv sekä internet, ja modemissa palaa valot että yhteys on kunnossa.

Onko kenellä tuo zyxelin modemi reitittävänä kotiverkkoon sekä koti-tv:lle ja toimiiko??? Mulla uusi talo ja uudet johdot ja kytkentäkaappi, ja ennen tätä kotitv:tä niin kaikkii toimi ihan hienosti.

Tekis mieli hettä tuo boxi pihalle!Hermot tässä menee.
nwa1875: Modeemi avannut ADSL-yhteyden hyvällä kaistanleveydellä ja liikenne ei virheile. Yhteyden puolesta vaikuuttaisi olevan kunnossa.

Lähteekö Koti TV toimimaan modeemin buuttauksen jälkeen?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelulle: Minulla on ollut erittäin paljon samanlaisia ongelmia. Olen pyytänyt ratkaisua Soneralta, mutta ilmeisesti siellä yritetään ohjata asiakkaat maksullisiin palveluihin. Minulla internetin ja tv:n yhtäaikaisen käytön mahdollisti kastanjako määritykset. Niistä pitäisi olla kyllä ohjeet täällä Soneran sivuilla.
Luulen, että suurin osa käyttäjistä osaisivat tehdä nuo muutokset itse.
kotitv07092012 kirjoitti:
Minulla internetin ja tv:n yhtäaikaisen käytön mahdollisti kastanjako määritykset. Niistä pitäisi olla kyllä ohjeet täällä Soneran sivuilla.


Mitä kaistanjakomäärityksiä tarkoitat?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Moi taas

Aikaa on kulunnut ja pätimme taas kokeilla sonera kotitv palvelua. .Elokuun alussa saimme kanavat +kotitvboxin ja kaikki toimi hyvin. Mutta nytt taas viime viikosta yhteys katkeaa ja olemme taas samassa tilanteessa. Mittään uutta internet laitetta ei ole taloon tuluut elokuusta ja sama zyexelin modeemi edelleen käytössä. . Kun yhteys katkeaa niin modemissa palaa valot kuten kaikki olisi ok . Modeemin asetuksissa näyttä että yhteys olisi hyvä ja että se on saannut soneralta ip osoitteen. Mitä tuo "kaistan jako" merkitsee ja miten se tehdään jos tämä nytt auttaisi. Modeemin uudellenkäynnistys auttaa....
Hei nwa1875

Tutkin liittymääsi ja mitään pätkimistä ei ole havaittavissa täältä suunnilta. Oletko missään vaiheessa testannut yhteyttä toisella modeemilla? Eihän sinulla ole käytössä pitkää puhelinjohtoa?

Mikäli ongelmat jatkuu, ota yhteyttä Vikapalveluumme, 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tee asiasta palvelupyyntö. KotiTV:n pätkimisestä kannattaa kirjata vikailmoitus.
Tällä kertaa en ole vaihtanut/testannut toisella modemilla. Meillä 4 v vanha talo ja kaikki johdit cat6 kellarista yläkertaan jossa sitten tuo kotitv on kytketty. Löysin modeemista sellaisen asetuksen jossa luki Multicast. Se oli off asennossa eli onko sillä vaikutusta. Laitoin sen on asentoon ja nytt on toiminut taas muutaman päivän...
nwa1875 kirjoitti:
Tällä kertaa en ole vaihtanut/testannut toisella modemilla. Meillä 4 v vanha talo ja kaikki johdit cat6 kellarista yläkertaan jossa sitten tuo kotitv on kytketty. Löysin modeemista sellaisen asetuksen jossa luki Multicast. Se oli off asennossa eli onko sillä vaikutusta. Laitoin sen on asentoon ja nytt on toiminut taas muutaman päivän...


Hei nwa1875

voisitko kertoa millaiset asetukset on Zyxel P-66HW -modeemissasi?
Itse haluaisin heittää vesilintua tuolla Soneran toimittamalla Thompsonin-modeemilla, mutta en ole saanut koti-tv:tä vielä Zyxelin kautta toimimaan.
Aseta Zyxel P-660HW modeemiin toinen yhteystyyppi iptv:lle (WAN->More connections) jossa on VPI/VCI -arvoina 0/35 (huom. internetyhteydessä 0/33) ja ATM QoS Type -asetuksena VBR-RT / VBR-nRT. Aktivoi kyseinen yhteys käyttökelpoiseksi enabled-täpällä. Tämän jälkeen tee selväksi että modeemissa on tripleplay asetus päällä - Itselläni ei ollut oletuksena.

Tripleplayn ideana on jakaa WAN-yhteyksiä eri asetuksin modeemin eri LAN-porteista (lue lisää: ftp://ftp.zyxel.fr/ftp_download/P-660HW-D1_v2/support_note/P-660HW-D1%20v2_3.4.pdf). En WEB-käyttöliittymästä löytänyt tälle asetuspaikkaa, joten asetukset on ilmeisesti lisättävä Telnet-yhteyttä käyttäen.

1. Aseta tripleplayn LAN-porttien yhteysasetukset
2. Aktivoi tripleplay
3. Tallenna asetukset jotta ne toimivat vielä uudelleen käynnistyksen jälkeenkin.

Esim. (Telnet-) konsolikäskyistä edellämainitusta oppaasta:

sys tripleplay set portbase <EportID> <PVCID>


Aseta LAN-porttiin 2 IPTV-asetukset ja muihin portteihin Internet asetukset seuraavasti


sys tripleplay portbase set 1 1
sys tripleplay portbase set 2 2
sys tripleplay portbase set 3 1
sys tripleplay portbase set 4 1


Aktivoi tripleplay

sys tripleplay portbase enable


Tallenna asetukset

sys tripleplay portbase save


Itselläni ainakin toiminut kyseinen boksi koti tv:n kanssa aivan ok.
nikomakela kirjoitti:
Aseta Zyxel P-660HW modeemiin toinen yhteystyyppi iptv:lle (WAN->More connections) jossa on VPI/VCI -arvoina 0/35 (huom. internetyhteydessä 0/33) ja ATM QoS Type -asetuksena VBR-RT / VBR-nRT. Aktivoi kyseinen yhteys käyttökelpoiseksi enabled-täpällä. Tämän jälkeen tee selväksi että modeemissa on tripleplay asetus päällä - Itselläni ei ollut oletuksena.

Tripleplayn ideana on jakaa WAN-yhteyksiä eri asetuksin modeemin eri LAN-porteista (lue lisää: ftp://ftp.zyxel.fr/ftp_download/P-660HW-D1_v2/support_note/P-660HW-D1%20v2_3.4.pdf). En WEB-käyttöliittymästä löytänyt tälle asetuspaikkaa, joten asetukset on ilmeisesti lisättävä Telnet-yhteyttä käyttäen.

1. Aseta tripleplayn LAN-porttien yhteysasetukset
2. Aktivoi tripleplay
3. Tallenna asetukset jotta ne toimivat vielä uudelleen käynnistyksen jälkeenkin.

Esim. (Telnet-) konsolikäskyistä edellämainitusta oppaasta:

sys tripleplay set portbase <EportID> <PVCID>


Aseta LAN-porttiin 2 IPTV-asetukset ja muihin portteihin Internet asetukset seuraavasti


sys tripleplay portbase set 1 1
sys tripleplay portbase set 2 2
sys tripleplay portbase set 3 1
sys tripleplay portbase set 4 1


Aktivoi tripleplay

sys tripleplay portbase enable


Tallenna asetukset

sys tripleplay portbase save


Itselläni ainakin toiminut kyseinen boksi koti tv:n kanssa aivan ok.


Nytt on sitten asetuksia viritetty ja boxi käynnissä joten odotan inolla miten tässä käy. Sonera lähetti jo uuden digiboxin tilalle , epäili laitevikaa. Kumma kun ei kukaan soneran vikapalvelusta ole tällaista tripleplay asetusta ehdottanut.
Kiitos kuitenkin vastauksesta.
Ongelmat jatkuu. En saannut zyxelin toimimaan joten ostin uudem modeemin. Nytt telewell modeemi jossa asetukset niin että portissa 4 VPI/VCI arvo 0/35 ( sillattuna) mutta näillä arvoilla tv-boxi ei saa yhteyttä . Jos vaihdan arvon 0/33 niin heti toimii kunnes taas jossain vaiheessa jumittuu koko netti.
Eli jos on sama arvo molemissa niin toimii; välillä tunnin ja välillä kauemmin kunnes netti jumiin jag ainoa ongelman ratkaisu on modeemin uudelleen käynnistys.
Ennen tätä "verkon huoltomies" kävi mittaamassa linjat ja kaikki näyttää olevan kunnossa
Lisäksi saimme uuden digiboxin mutta sama ongelma....
Johdot vaihdettu , jne.....
Eli olen useammalla sivustolla lukenut että näillä 0/35 arvoilla toimii niin miksi ei meillä? Osaako joku sanoa? Onko soneran puolella vai modeemi/boxi puolella

ja lisäksi , jos tv on suljettuna niin netti toimii eikä mee jumniin....
Kiitämme, kumarramme ja pidetään peukkuja että tämä ratkaisee ongelman sillä on ollut yhtä piinaa tvn katselu viime aikojna....
Heinäkuu meni lomalla joten ei jäännyt aikaa tähän tv palvelu leikkimiseen. Nytt keräilin voimia ja ajattelin taas sada homman toimimaan...
Hei,

minulla on samanlainen modeemi ja olen kärsinyt täsmälleen samanlaisesta viasta kuin tässä keskusteluketjussa on mainittu. Vika alkoi 28. elokuuta. Olen tehnyt jo useita vikailmoituksia aiheesta. Laajakaistaliittymä toimii hienosti, Speedtest antaa asiakaspalvelijannekin mukaan loistavia lukemia.
Hei valimva2

Vilkaisin liittymääsi ja meillekkin päin yhteys näyttäisi toimivan hyvin. Viihteen puolellakaan ei minullepäin näytä olleen mitään ongelmia. Onko teillä kokeiltu vielä toista modeemia tai käytättekö internet-yhteyttä mahdollisesti WLAN-yhteydellä?

Valitettavasti teidän alueella ei ole vielä Multicast-tekniikkaa tarjolla joten meidän palvelureitittimellä asia ei korjaannu.
Olen kokeillut toisella modeemilla, ei vaikutusta. Kanavia katsellessa kuva alkoi pätkiä 28. elokuuta alkaen - erityisesti HD-kanavat, niitä ei voi katsella ollenkaan. Motorola IPTV-boxi on kiinni Zyxelissä lähiverkkokaapelilla. Olen tehnyt mittaukset IPTV-boxiin liitetystä lähiverkkokaapelista ja tulokset ovat olleet aina hyviä.
Niin että voikohan tuon IPTV-boxin viallisuutta epäillä? Olen tehnyt siihen tehdasresetin viikko sitten. Tilanne ei muuttunut senkään jälkeen.
Hei valimva2

Jos ongelma on tosiaan vain televisiossa ja modeemin vaihto ei auta, suosittelen tekemään asiasta vikailmoituksen. Sitä kautta saadaan sinulle myös uusi digiboksi hoidettua, mikäli vika näyttäisi tutkinnan perusteella jäävän siihen.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Olen tehnyt jo useita vikailmoituksia asiasta.
Lämmin osanottoni sinun ongelmaan. Itse toivon että tämä multicast nytt sitten ratkaisee ongelman meillä. Olisi kiva kokeilla esim Maxivision tai jonkun muun tv palvelun ja katsoa miten se toimii. Meillä siis jo toinen kerta soneran viihde paketti ja samat ongelmat jatkuvat...ja vikailmoituksia ollaan tehty vaikka kuinka monta kertaa.
Hei valimva2

Vilkaisin tietojasi ja en löytänyt kuin yhden vikailmoituksesi minkä olit jättänyt meille 9.9.2013. Palvelupyynnöistäsi (5.9) olimme yrittäneet sinua tavoitella jo aiemmin mutta emme olleet saaneet sinua kiinni. Olit kuitenkin soittanut asiasta takaisin ja olimme pyytäneet sinua testaamaan vielä yhteysnopeutta ennen vikailmoituksen jättämistä.

Vastaa