Zyxel P870HN-51b tarvitsee jatkuvaa boottausta

  • 11 December 2014
  • 58 kommenttia
  • 80 katselukertaa

Hei,

eli lähes joka kerta kun kone palaa sleepistä joudun boottaamaan boksin. Olen jo kerran asiakaspalvelun kautta vaihdattanut boksin uuteen, sillä vanhassa oli tämän ongelman lisäksi WLAN-ongelmia.

Onko kyseessä joku boksin tyyppivika, vai mistä on kyse? Uusimmat firmwaret on asennettu ja boksia on koitettu toisessa rasiassa yms. Nyt WLAN pelittää aina, mutta piuhalla kiinni olevan koneen netti katkeaa lähes aina sleepistä tultaessa.

Huonoa tsägää ja boksi uudelleen vaihtoon?

58 kommenttia

Hei!

Meidän ZyXELillä on ihan samanlaisia oireita, nettiyhteys katkeaa 24-36h kuluttua boottaamisesta ja wlan, hallinta ja dhcpd lakkaavat toimimasta.

Modeemin firmis on alkuperäinen 1.00(AANH.0)

ZyXELin tukeen pitänee siis olla yhteydessä? Jos he lähettävät samoilla ominaisuuksilla varustettuja modeemeja tilalle niin voiko tilanteeseen rehellisesti paljon parannusta...

Nimim. Verkkokaupan outletistako Telewell?
Hei sysseli,

Tarkistaisitko tiedoissasi näkyvän asiakasnumerokentässä olevan liittymänumerosi. Tarkistaminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

Jos lisäät tuohon kenttään liittymänumeron, niin lisää se ilman "-" merkkiä, muodossa. 333123456 tai 346123456.

Olitko saanut tuon modeemin kauttamme vai oletko ostanut sen itse jostain?
Marko- kirjoitti:
Hei sysseli,

Tarkistaisitko tiedoissasi näkyvän asiakasnumerokentässä olevan liittymänumerosi. Tarkistaminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

...

Olitko saanut tuon modeemin kauttamme vai oletko ostanut sen itse jostain?


Nyt pitäisi olla liittymänumero ilman viivaa. Modeemi tuli teiltä kylkiäisenä.

Ehdin jo olla ZyXELin tukeen yhteydessä ja he lähettivät jo uuden modeemin tulemaan, ilmeisesti eri mallia kuin P-870HN-51b. Hyvin toimiva tuki heillä kyllä oli, suosittelen++!

Hyvin toimii kyllä teidänkin liittymä, 88M/8M. Ei mitään valittamista 🙂
Hei sysseli,

Nyt liittymänumero näkyikin. Hieno juttu että olitkin saanut asian jo Zyxelin kautta eteenpäin. Toivotaan että tuo uusi modeemi nyt korjaa ongelman. Ilmoittelethan vaikka täällä jos vielä jotain ongelmaa ilmenee.
Jaahans, rupesin ihmettelemään miksi nettiyhteys katkeaa noin viiden päivän välein ja täältä löytyi sitten vastaus. Onko tähän tullut mitään muuta ratkaisua kuin heittää Zyxelillä vesilintua? Modeemi on ostettu Sonera kaupasta 11.5.2012 ja tosiaan jossain vaiheessa ajoin purkkiin tuon firmware-päivityksen, joka nyt ilmeisesti aiheuttaa pätkimisen.
Onkohan tähän tekeillä esim. firmware-päivitystä, joka korjaisi nykyisen, ukaaseilla asentamaan kehoitetun version virheet?
Hei sakarielo,

Suosittelen olemaan Zyxelin tukeen yhteydessä.
ZyXELiltä tuli tosiaan muutama viikko sitten korvaana laitteena VMG1312-B10A -mallinen VDSL2-reititin, joka on toiminut siitä lähtien ongelmitta. WiFin voimakkuus on jonkin verran heikompi kuin P-870HN:ssä, koska tässä uudessa antennit on piilotettu kotelon sisään mutta kyllä tollakin pärjäilee.

ZyXELin tuki toimi tosiaan kiitettävästi 🙂

Vastaa