Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
kukata77_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Zyxel-päivitys jumitti koneen

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tänään 18.12 tuli Soneran kirje, jossa pyydettiin tekemään Zyxel-päivitys mahdollisimman pian. Toimin aivan ohjeen mukaan ja nyt kone on jumissa kohdassa "Päivityksen asennus ja laitteen uudelleenkäynnistys". Ohjeen mukaan piti kestää 10-30 min, nyt on kulunut 2 tuntia. Lisäksi varoitetaan koskemasta mihinkään, vaan odottamaan rauhassa. Ei kai tässä muuta voi tehdä kuin odottaa huomiseen klo 10 asti, jolloin voi soittaa ZyXelin tukeen - toivottavasti sinne saa yhteyden puhelimella. Kirjeen mukaan "ohjelmistopäivityksen tekeminen sujuu helposti". Ei nyt ihan siltä vaikuta. Onneksi on tämä vanha kone ja mokkula, että pääsee jotenkin nettiin.
5 vastausta
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei kukata77,

Ikävä kuulla että päivityksen kanssa oli ongelmaa. Saitkos hoidettua asian Zyxelin kautta jo kuntoon?

Zyxelin yhteystidot löydät myös sivuiltamme.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Klami_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ihan sama juttu kuin edellisellä kirjoittajalla. Kun uhkaillaan laajakaistaliittymän sulkemisella, niin totta mooses itse kukin ryhtyy päivitykseen. Koko yötä en ajatellut seurata ruudun ohjeita ja niinpä lopetin päivityksen. Sen jälkeen läppäri ei enää löytänyt langatonta verkkoa. Kaapelin kautta ei myöskään pelittänyt. Ja oli helkkarinmoinen kiire päästä verkkoon ennen aamua, jotta sain työpostit hoidettua. Miljoonannen boottaamisen jälkeen sain modeemiin eloa ja pääsin verkkoon.

Siinä meni kolme tuntia elämästäni. Voitko Marko kertoa mitä Soneran asentajat veloittavat kolmen tunnin työstä, niin osaan suhteuttaa asian paremmin.
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Klami,

Ikävä kuulla että sinullakin oli päivityksen kanssa ongelmaa. Päivitykseen liittyviin ongelmiin saat tarvittaessa tuen Zyxelin kautta.

Olihan kone päivityksen aikana kytketty kaapelilla modeemiin kiinni kuitenkin?

Valitettavasti en pysty asentajien veloitusten suhteen sanoa mitään.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
kukata77_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Päivityksen 1. vaihe eli lataaminen meni ok. Sitten jumittui 2. vaiheeseen eli asentamiseen, minkä piti ohjeen ilmoituksen mukaan kestää 4 minuuttia. Suljin selaimen n 2,5 tunnin kuluttua ja yritin käynnistää päivityksen uudelleen. Kone ilmoitti, että päivitys näyttää tehdyltä ja pyysi tarkistamaan firmwaren koodin modeemin hallintapaneelista. Firmwaren koodi näytti olevan oikea, vaikka asennus ei edennyt ohjeen vaiheisiin 3 ja 4. En ottanut yhteyttä ZyXelin tukeen, koska nettikin alkoi toimia yhteyden uudelleen käynnistyksen jälkeen.
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei kukata77,

Noista päivityksiin liittyvistä ongelmista olisi hyvä olla Zyxeliin yhteydessä, joten jos niissä on jotain ongelmaa ollut, niin Zyxel saisi niistä tarkempaa tietoa.

Hyvä kuitenkin että homma lähti toimimaan ja ohjelmistokin oli ilmeisimmin päivittynyt.

Laitoin tästä viestiketjusta nyt meidän kauttamme palautetta eteenpäin, niin asiaa voidaan selvitellä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu