adsl pätkii, mitä pitäis tehdä?

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Minulla on ollut 10 vuotta soneran adsl, asun kohtuullisen tiiviissä taajamaassa muutaman kilometrin suomen toiseksi suurimman kaupingin (espoon) keskustasta. Nopeus pitäisi olla 8M/1M, tosin sellaisena tämä ei ole ikinä toiminut, se toimi moitteetta 4M/640k nopeudella vuosikausia, kunnes viimevuoden marraskuussa soneralla (tai jossain muualla) tapahtui jotain, sen jälkeen on pätkinyt 5-10 krt/vrk.
ADSL-modeemina minulla on Cisco 877, eli ei mitään halpaa bulkkipaskaa, se on ainoa laite koko linjassa ja talon johdotukset on uusia ja tarkastettuja, myöskin ylijännitesuojattuja.
Ja mitään tekniikkaa/kytkentöjä ei talossa ole muutettu koko aikana.

Soneran asiakaspalvelua/tekniikaa ei näytä ongelma kiinnostavan pätkän vertaa, aina kun olen tehnyt vikailmoituksen, sielä on nostettu nopeus 8/1 ja todettu että vika on korjattu, vaikka pätkiminen on vaan lisääntynyt, viimeksi pyysin laskemaan nopeuden 4096/640 mutta eipä auta sekään, joten...

Mitä tässä pitäisi oikeasti tehdä, vaihtaa tekniikkaa, vaihtaa palveluntarjoajaa, vai molempia, alkaa pikkuhiljaa pännimään kun sonera vielä kehtaa telkkarissa mainostaa varmoja pätkimättömiä yhteyksiään...

2 kommenttia

Hei Pagajo,

Ikävä kuulla että yhteyden kanssa on ollut ongelmaa.

Suosittelisin kuitenkin olemaan vielä vikapalveluumme yhteydessä, niin ongelmaa voidaan yrittää vielä korjata.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Olen ollu vikapalveluun yhteydessä sitten viime vuoden marraskuun jälkeen varmaan kohta kymmenen kertaa, eikä tilanne ole muuttunut yhtään paremmaksi, eivät vitti sieltä edes yhteyttä ottaa, mitä nyt tekstiviestejä tulee.

Ja siihen asiakaspalvelun puhelinrobottiin en viitsi soittaa, jos ei ole v-käyrä jo valmiiksi katossa, niin sen robotin jäljiltä se on varmuudella katosta läpi!

Vastaa