adsl-yhteys pätkii, Sonera väittää toistuvasti korjanneensa

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Mitäs tässä pitäisi tehdä, kun adsl-yhteys on pätkinyt 26.9.2012 lähtien, Soneralle on lähetetty palvelupyyntöä netin kautta ja puhelimitse herra robotille.

Sekä nettiviestit, että mr.robotti olivat kuulemma korjanneet vian, mutta niinpä vain yhteys katkeilee edelleen.

Tätä ennen yhteys ei ole katkeillut lähes ollenkaan kahden vuoden aikana. Vika ei ole omassa laitteistossani, joten se on luultavasti Soneran päässä. (Varmistettu vaihtamalla koko laitteisto johtoja myöten uuteen.)

No voi tietty olla kuparissakin vikaa, mutta eipä ole kuulunut sieltä päin mitään raportteja muuta kuin automatisoituja "Yhteytesi on korjattu"-viestejä.

Kylläpä tuntuu olo ihanan kusetetulta, kun juuri alkoi uusi 24kk määräaikaisjakso ja nettiyhteydellä ei tee yhtään mitään. Joudun käyttämään nettiä kännykällä.

Jos olisi toistaiseksi voimassaoleva niin olisin katkaissut sen jo aikaa sitten.

Laittakaas muut kusetetuksi tulleet kokemuksia, oletteko saaneet irtisanottua sopimusta perustuen siihen, että se on käyttökelvoton eikä sitä olla halukkaita korjaamaan.

"Yhteytesi on korjattu."-viestejä kyllä kovasti lähetellään.

Edit: Sijainti: Mellunmäki, Helsinki ihan vaan varoitukseksi jos joku täällä päin harkitsee Soneran ja muiden vaihtoehtojen välillä.

9 kommenttia

Hei Nettipatkii!

Tiesithän, että 57 pro enttia suom lais sta kärs i p tkivästä netistä. Ja ihan turhaan! Vaihda johonkin muuhun kuin Soneran jarrukaistaan niin jo toimii.
Hei nettipatkii,

olit jättänyt viikonloppuna meille vikailmoituksen ja se on päätynyt asentajalle asti. Asentaja tulee tarkistelemaan tilannetta paikan päälle. Toivotaan, että tilanteeseen tulee selvyys ja vian aiheuttaja löytyy.
Päivitystä:

Perjantaina 2.11 tuli Soneralta taas viesti, että "Asentaja on korjannut ilmoittamanne liittymävian."
Korjaustyö oli annettu asentajalle tekstiviesti-ilmoituksen mukaan maanantaina 29.10.

Eli vian korjauksessa kesti viikko, mutta yhteys kuitenkin pätkii täysin samalla tavalla kuin ennenkin eli rapiat 20 kertaa päivässä.

Tässä jo rupeaa epäilemään, että onko tämä koko homma Soneran osalta joku vitsi?

Liittymävika muka korjataan, mutta mitään ei oikeasti tapahdu.
Hei Nettipätkii,

Ikävä kuulla että yhteyden ongelmat jatkuvat edelleen ja pahoittelen että tästä on aiheutunut sinulle näin paljon vaivaa.

Asentaja oli käynyt mittaamassa yhteyden taloyhtiön jakamolta josta yhteys oli toiminut normaalisti. Yhteyden laitepaikka oli myös vaihdettu. Asentaja oli myös yrittänyt tavoittaa sinua puhelimitse, mutta ei ilmeisesti ollut saanut sinua kiinni. Asentaja oli tarkoitus tulla vielä testaamaan yhteys suoraan pistorasiasta.

Olithan testannut yhteydessäsi toista modeemia ja puhelinkaapelia? Ja mikäli käytät yhteyttä langattoman yhteyden kautta, kannattaa testata yhteys myös kaapelilla, jotta voidaan varmistaa että pätkiminen ei aiheudu langattomasta verkosta.

Kannattaa tutustua ohjeet ja vinkit sivuiltamme löytyviin pätkivän ADSL yhteyden ohjeisiin.

Jos olet noiden ohjeiden mukaan kaikki laitteesi testannut eikä omista laiteista löydy ongelmaa, niin suosittelen olemaan vielä vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Joo kiitos vaan noista geneerisistä neuvoista, ei tässä kuitenkaan mitään tyhmiä olla.

Kuten olen jo ensimmäisessä viestissä maininnut niin olen sulkenut heti pois kaikki käyttäjästä johtuvat virhemahdollisuudet ennen yhteydenottoa Soneralle.

Lisäksi yhteyteni upload-kaistan pitäisi olla 2 Mb, jota se olikin viimeiset kaksi vuotta, mutta nykyään yhteys muodostuu aina 1 Mb nopeudella.
Hei nettipatkii

Upload-kaistan ongelma liittynee samaan ongelmaa kuin pätkiminen. Meiltä oli vaihdettu laitepaikkaa niin kuin Marko jo sanoi. Tässä vaiheessa on mahdollista, että vika jää talojakamon ja huoneiston puhelinpistokkeeseen väliin. Linja pitäisi siis mitata asunnostasi rasialta asti. Kaikki muu paitsi talon sisäverkko on jo testattu.

Tee asiasta uusi palvelupyyntö. Kerro palvelupyynnöllä, että asiasta on tehty jo useampi vikailmoitus ja sama ongelma jatkuu. Laita palvelupyynnölle maininta, että haluat että asentaja mittaa yhteyden asunnostasi asti. Näin varmistamme, että sisäverkossa ei ole mitään vikaa.

Pahoittelut, että asian selvittely on mennyt tälläiseksi sotkuksi.
Pientä päivitystä kiinnostuneille:

Asentaja kävi kotonani mittailemassa puhelinpistoketta ti 13.11.

Kotikäynnin lopputulos: Netti pätkii vähintään yhtä paljon kuin ennenkin.


Hieno meininki Sonera. Tämä on täysi vitsi koko homma.
Hei nettipatkii,

tämä lähti nyt uudestaan tutkintaan eli asentaja tulee katsomaan tilannetta.
Tanja kirjoitti:
Hei nettipatkii,

tämä lähti nyt uudestaan tutkintaan eli asentaja tulee katsomaan tilannetta.


Tuleeko seuraavan kerran jouluna? Olisi kinkkua silloin tarjolla.

Vastaa