iPhone ilman sim-korttia?

  • 11 December 2014
  • 11 kommenttia
  • 347 katselukertaa

moi.

pitäisikö ip:n toimia ilman korttia? siis en nyt tarkoita mitään puheluhommia tietenkään. ajattelin vain että voisin ropailla osoitekirjaa yms. kuntoon sillä välin kun numeroni siirtyy toiselta operaattorilta noin viikon ajan.

Nyt kun sysään puhelimen kiinni tietokoneeseen, niin ei siellä mikään iTunes aukene. ja näytössä vilkkuu omppulogo hitaasti mutta varmasti. en myöskään saa minkäänlaista elonmerkkiä puhelimeen kun se ei ole mihinkään kytkettynä.

11 kommenttia

ja kyseessä siis muutama tunti sitten liikkeestä haettu soneran kytky...
Hei loke: Ikävä kyllä Iphone laitteen käyttöönotto edellyttää ensin sen aktivointia iTunes ohjelmalla, jolloin myös tarvitset siihen toimivan sim-kortin. Sim-korttisi aktivoituu käyttöön vasta kun numeronsiirto on valmis, joten siihen asti pitäisi vielä malttaa odotella. Suosittelen sinua sillä välin lukemaan läpi nämä aiheeseen liittyvät ohjeet: iPhone aktivointi ja sekä ihan myös yleistä (huolto, takuu yms..) täältä.

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera
no nyt on liittymä auki, kortti puhelimessa sisässä, ja puhelin usbissa kiinni. vanhana iPod aktivistina on toki uusimmat tunesin versiot ladattuna, mutta mitään muuta ei tapahdu kuin puhelimessa vilkkuu apple -logo päälle ja pois n. 8 sekunnin sykleissä.

Mitäköhän pitäis tehä? Myöskään virtanappula ei tuo minkäänlaista tulosta...

vesilintua koko paskalla?
Hei loke: Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin tarkistaa liittymäsi tilanteen. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta. Tai vaihtoehtoisesti lisää profiiliin matkapuhelinnumerosi ilman välejä esim. 04012345678. Katsotaas mistä kiikastaa.
Luca kirjoitti:
Hei loke: Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin tarkistaa liittymäsi tilanteen. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta. Tai vaihtoehtoisesti lisää profiiliin matkapuhelinnumerosi ilman välejä esim. 04012345678. Katsotaas mistä kiikastaa.



mä oon ns uusi asiakas. just vaihoin ovet paukkuen vanhalta operaattorilta, ja eikä tääkä asiakassuhde kauaa kestä jos joutuu ilman puhelinta kärvistelemään. Tollanen pikkunen sim-kortti kun ei ees vanhaan puhelimeen sovi.

mut joo. lisään sen numeron jos se jotain auttaa.
Hei Loke: Tarkistin liittymäsi ja se on avautunut nyt iltapäivällä. Kannattaisi kokeilla vielä käyttää puhelin virrattomana ja kokeilla sen jälkeen vielä uudelleen yhdistämistä iTunesiin. Mikäli liittymän avautumishetkellä puhelimessasi on ollut virrat päällä, sim kortti ei ole rekisteröitynyt verkkoon.

Mikäli ei edelleenkään onnistu, tulisi sinun olla yhteydessä suoraan Tekniseen Tukeemme, numeroon 0206 90101.
Hei loke: Täällä näyttää kaikki olevan kuten pitääkin ja uusi mikro sim-korttisikin on aktivoitu tänään käyttöön. Ihan varmuuden vuoksi tarkista vielä, että sim-kortin sarjanumero on oikea: loppuu numeroihin 0844 (löytyy sim-kortin takaa). Ei siinä sen kummosempia temppuja kyllä pidä tehdä kuin:

1. Varmista, että tietokoneellasi on uusin versio iTunes-ohjelmasta.
2. Laita uusi mikro sim-kortti puhelimeen. (puhelin sammutettuna)
3. Yhdistä puhelin ja tietokone pakkauksen mukana tulleella usb-johdolla.
4. Laita iPhoneen virrat päälle.
5. Odota että tietokoneesi tunnistaa iPhonen, syötä puhelimeen pin-koodi, iTunes ohjelman pitäisi avautua automaattisesti, suorita laitteen rekisteröinti ja nyt iPhone pitäisi olla käyttövalmis.

- koitappa antaa olla hetken ajan kiinni latauksessa, jos vaikka puhelimen akku on täysin tyhjä.
- käynnistä tietokone uudelleen ja aloita kohdasta 1 eteenpäin.
- kokeile liittää puhelin eri USB-porttiin tietokoneessa.

Kerro miten kävi. Toivottavasti nyt lähtisi pelittämään normaalisti.
Luca kirjoitti:
Hei loke: Täällä näyttää kaikki olevan kuten pitääkin ja uusi mikro sim-korttisikin on aktivoitu tänään käyttöön. Ihan varmuuden vuoksi tarkista vielä, että sim-kortin sarjanumero on oikea: loppuu numeroihin 0844 (löytyy sim-kortin takaa). Ei siinä sen kummosempia temppuja kyllä pidä tehdä kuin:

1. Varmista, että tietokoneellasi on uusin versio iTunes-ohjelmasta.
2. Laita uusi mikro sim-kortti puhelimeen. (puhelin sammutettuna)
3. Yhdistä puhelin ja tietokone pakkauksen mukana tulleella usb-johdolla.
4. Laita iPhoneen virrat päälle.
5. Odota että tietokoneesi tunnistaa iPhonen, syötä puhelimeen pin-koodi, iTunes ohjelman pitäisi avautua automaattisesti, suorita laitteen rekisteröinti ja nyt iPhone pitäisi olla käyttövalmis.

- koitappa antaa olla hetken ajan kiinni latauksessa, jos vaikka puhelimen akku on täysin tyhjä.
- käynnistä tietokone uudelleen ja aloita kohdasta 1 eteenpäin.
- kokeile liittää puhelin eri USB-porttiin tietokoneessa.

Kerro miten kävi. Toivottavasti nyt lähtisi pelittämään normaalisti.



no se helvetin apple logo tossa vaan vilkkuu. iTunesi ei sano mitään, eikä puhelinkaan. Kun pistän sen seinään kiinni, niin puhelin menee sentään siihen tilaan, että voi soittaa hätäpuheluita ja missä on sen usb-piuhan ja iTunesin symbolit. Mutta kun puhelin on kiinni tietokoneessa, niin ei tapahdu yhtään mitään. Se logo tuossa vaan vilkkuu. Eikä tosta virtanapista tapahu mitään.

Ja tietokone on käynnistetty uudestaan ja portit on kokeiltu ja puhelinta on ladattu.

Mikäköhän siinä muuten on, että kun se on seinässä kiinni, saan sen jollain tavoin päälle, mutta tietokoneessa koko roju ei sano mitään... Ja kun ei ole minkäänlaisen piuhan päässä, niin silloin ei vilku edes applen logo.
jep eli soitin tonne tukeen, ja todettii yhteen ääneen että paskana on.

mitens nyt tällasessa tilanteessa, kun tuen kaiffari ehotteli et meet sonerakauppaan ni ne lähettää sen huoltoon (varmaa sellanen tyypillinen 2kk menee?). Mut enhän mä nyt saatana haluu sellast puhelinta itelleni mikä ei oo koskaa ees startannu. Ei oikee luottamus pelaa sellasee laitteesee, vaikka sitä nyt joku tekniikan ihmelapsi vähä ropaiski. Hä?

Kaikist parastahan tässä on se, että oottelen huomenna puhelua joka vaikuttaa todennäkösesti hyvinki suuresti meikäläisen ansiotasoon parin seuraavan vuoden aikana. Toivottavasti soneralta löytyy myötätuntoa laskujen maksuajoissa sitte ku virun pitkäaikaistyöttömänä vaan sen takia ettei uus sim-kortti sopinu vanhaan puhelimeen.

No oma vika. mitäs lähdin säätämään liittymien kanssa kun on työpaikan vaihto käynnissä... mutta ku se edellinenkin operaattori sapetti niin vietävästi.
Moi loke. Todella harmillinen tapaus. iPhonen suhteen yleinen huolto- ja takuukäytäntö on hieman erilainen, mitä muilla valmistajilla. Viallinen laite tulee aina palauttaa huoltoon ja viasta riippuen laite joko korjataan tai saat uuden tilalle. Löysin kyseisen liittymän tiedot ja huomasin, että olet hankkinut iPhonen Lahden Sonera Kaupasta eli laite tulisi palauttaa sinne. Huoltoaika on noin 1-2 viikkoa eli kahta kuukautta ei toki tarvitse odottaa. Ymmärrän hyvin, että tilanne harmittaa ja toivottavasti saat toimivan laitteen käyttöösi mahdollisimman pian.
Johannes kirjoitti:
Moi loke. Todella harmillinen tapaus. iPhonen suhteen yleinen huolto- ja takuukäytäntö on hieman erilainen, mitä muilla valmistajilla. Viallinen laite tulee aina palauttaa huoltoon ja viasta riippuen laite joko korjataan tai saat uuden tilalle. Löysin kyseisen liittymän tiedot ja huomasin, että olet hankkinut iPhonen Lahden Sonera Kaupasta eli laite tulisi palauttaa sinne. Huoltoaika on noin 1-2 viikkoa eli kahta kuukautta ei toki tarvitse odottaa. Ymmärrän hyvin, että tilanne harmittaa ja toivottavasti saat toimivan laitteen käyttöösi mahdollisimman pian.


jeps. eli lähettivät sen sieltä sonskin kaupasta eteenpäin. täytyy kyllä ihmetellä jos ne sitä samaa takasin enää lähettää. munko sitte pitäis luottaa 24kk sellasee vekottimee, joka petti heti alkumetreillä? Ihan vaan sen takia että joku koulunpenkiltä työelämään revitty finninaamainen nörtti on siellä kolvannu jonku piuhan kiinni.

No. tällä hetkellä kuitenkin kaikki hyvin. Palvelu liikkeessä oli asiallista, ja antoivat jopa sijaispuhelimen käyttöön siksi aikaa kun uusi iP saahaa takasin. (se tosin oli vähintä mitä voivat tehä).

Ja vielä sen verran, että soneran vikahan tämä ei ole että toisen yrityksen tuote ei toimi, mutta jälleenmyyjänä toki vastuu meikäläiseen päin.

Vastaa