Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
aina
Konkari
  • 69 custom-general.kudos
  • 575 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

inet-lisäpostilaatikon hallinta netissä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Taaspa tuntuu muutetun Omien sivujen toimintaa ja kaikki on ihan hukassa.

Halusin katsoa yhden lisäpostilaatikkoni kotisivujen tilankäytön. Ehkä myös vaihtaa salasanan.
Omien sivujen sisäänmenossa https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/ on vaihtoehtoja

  • Yksityisille
    mitä haluat hallinnoida


    • Kaikkia palveluita
      Sonera Tunnuksella hallinnoit kerralla kaikkia nimissäsi olevia liittymiä.
      Täältä ketjusta "Tutustu Omiin Sivui..." löydän ainoastaan tämän lisäpostilaatikkoasiaan mahd. liittyvän:

      Liittymäsi ja laitteesi

      Heti etusivulle on koottu kaikki omistamasi liittymät ja niihin liittyvät huomiot.

      Tähän saat myös parhaimmat tarjoukset. Liittymää klikkaamalla pääset hallinnoimaan
      sitä ja näet tarkempia tietoja, kuten saldokertymäsi.

      Siis etusivulla. Kohdasta "Sähköposti ja Kotisivut" löytyvät pää- ja lisäpostiosoitteet ja niiden kotisivut. Hallinnointimahdollisuuksina sähköpostiosoitteiden ja sivustojen käyttöönotto ja poisto. Sekä tilata lisämaksullisia ominaisuuksia

    • Yhtä puhe- tai nettitikkuliittymää
      ...

    • Laajakaistaliittymän lisäpostilaatikoita
      - Kirjaudu Sonera Internet -käyttäjätunnuksesi
      kirjaudun -> "Olet kirjautunut Omille Sivuille liittymän lisäsähköpostin tunnuksilla. Omat sivut eivät tällä hetkellä tue tätä asiakasprofiilia. Jos olet liittymän omistaja voit hallinnoida liittymääsi ja sen palveluita luomalla Sonera Tunnukset"




  • Yrityksille
    ...



Ilmeisesti internettunnuksella hallinnointi siis on toimimaton eikä mainitsemaani toiminnallisuutta ole?

_____________________

[u:1p8r3gmb]Taitaapa taas olla[/u:1p8r3gmb] laitettu Soneran osaamiskeskusharjoittelijoiden keskeneräinen harjoitelma Omista sivuista maksavien käyttäjien käytännössä testattavaksi. Vieläkö jostain osoitteesta löytyy käytettäväksi aikaisempia versioita, vaikka eivät kehuttavia olleet nekään?
Näin aina
4 vastausta
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei aina,

Hieman on vielä toiminnoissa puutetta joten pahoittelut siitä. Kuitenkin sonera tunnuksilla pystyy valtaosin hallitsemaan kaikkia liittymiä mutta ihan kaikkia toimintoja sillä ei voi tehdä ilman soneratunnuksen ja laajakaistatunnuksen yhdistämistä.

Lisäpostilaatikkosi kotisivujen tilankäytön näkee vain ftp-ohjelmalla. Omilta sivuilta sitä ei voi tarkistaa. Kotisivutilaa on 25Mt per käyttäjä. Esim. Jos FTP-ohjelmasi ilmoittaa palvelimella olevan tiedostoja 10Mt edestä, on tilaa jäljellä silloin 15Mt.

Salasanojen vaihdot eivät tällä hetkellä onnistu omilta sivuilta ollenkaan. Jos olet yhdistänyt laajakaistaliittymäsi pääkäyttäjätunnuksen Sonera tunnuksiin, jatkossa uuden salasanan saa vaihtamalla Sonera tunnuksen salasanan verkkopankkitunnistautumisen kautta.

aina kirjoitti:
Olet kirjautunut Omille Sivuille liittymän lisäsähköpostin tunnuksilla. Omat sivut eivät tällä hetkellä tue tätä asiakasprofiilia.

Sähköpostilaatikoiden hallinta onnistuu vain liittymän pääkäyttäjätunnuksella (tai sonera tunnuksella jos olet yhdistänyt tilit). Lisäpostilaatikon tunnuksilla ei pääse tekemään mitään muutoksia lisäpostilaatikoihin.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
aina
Konkari
  • 69 custom-general.kudos
  • 575 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Antti- kirjoitti:
Hei aina,
Hieman on vielä toiminnoissa puutetta

Niinpä. Kymmeneen vuoteen en muista tilannetta että Soneran toiminnot olisivat toimineet kuten kuuluu.

joten pahoittelut siitä. Kuitenkin sonera tunnuksilla pystyy valtaosin hallitsemaan kaikkia liittymiä mutta ihan kaikkia toimintoja sillä ei voi tehdä ilman soneratunnuksen ja laajakaistatunnuksen yhdistämistä.

[u:1ma06ds5]Toisaalla[/u:1ma06ds5] pyydän selkeyttämään "Sonera Tunnuksen" ideaa ja käyttöä. Tulin sonera-tunnuksen tehneeksi pyydettäessä ja olin siitä [u:1ma06ds5]hyvin harmissani[/u:1ma06ds5] kun se sotki monet asiat. Nyt sitten ehdotetaan [u:1ma06ds5]Sonera-tunnuksen ja laajakaistatunnuksen yhdistämistä[/u:1ma06ds5] ilman linkkiä asian selostukseen. Enpä taida nyt yhdistää, kokemukset pelottavat eikä ymmärrettävää kuvaustakaan asiasta taida olla.

Lisäpostilaatikkosi kotisivujen tilankäytön näkee vain ftp-ohjelmalla. Omilta sivuilta sitä ei voi tarkistaa. Kotisivutilaa on 25Mt per käyttäjä. Esim. Jos FTP-ohjelmasi ilmoittaa palvelimella olevan tiedostoja 10Mt edestä, on tilaa jäljellä silloin 15Mt.
Menin FireFox-selaimella osoitteeseen ftp://personal.inet.fi/ ja annoin lisäosoitteen tunnukset. En saanut tietoa kokonaistilankäytöstä. Ennen tiedon sai Soneran Omilta sivuilta.

Salasanojen vaihdot eivät tällä hetkellä onnistu omilta sivuilta ollenkaan. Jos olet yhdistänyt laajakaistaliittymäsi pääkäyttäjätunnuksen Sonera tunnuksiin, jatkossa uuden salasanan saa vaihtamalla Sonera tunnuksen salasanan verkkopankkitunnistautumisen kautta.
Sen lisäksi että kerroit, miten salasanan vaihtoa ei voi tehdä, olisit voinut kertoa, miten salasanan vaihdon voi tehdä. Jaaha, laajakaistaliittymän ja soneratunnuksen yhdistäminen siis ehkä tarkoittaa, että samalla tulee sotketuksi sähköpostien salasanoja - kaikkienko. Ja ehkä vaihdettua myös tunnus, joka on sitten käytävä vaihtamassa sähköpostiohjelmiin.

aina kirjoitti:
Olet kirjautunut Omille Sivuille liittymän lisäsähköpostin tunnuksilla. Omat sivut eivät tällä hetkellä tue tätä asiakasprofiilia.

Sähköpostilaatikoiden hallinta onnistuu vain liittymän pääkäyttäjätunnuksella (tai sonera tunnuksella jos olet yhdistänyt tilit). Lisäpostilaatikon tunnuksilla ei pääse tekemään mitään muutoksia lisäpostilaatikoihin.

Kerroin edellä millaiset ylläpitomahdollisuudet Omien sivujen nykyinen rääpäle tarjoaa "Sonera Tunnuksella". En ole yhdistänyt tunnuksia. Laajakaistaliittymä on ainut liittymäni Soneralla. TeleFinlandilla on minulla puhelinliittymiä - ehkä samaan tekeleeseen sotkettuna.
Edellisessä Omien sivujen versiossa oli tarjolla kirjautuminen liittymän tunnuksella, tässä vain Sonera Tunnuksella. Laitoin siihen pääkäyttäjän tunnistetiedot. Silläkin pääsi sisään ja aika vastaavaan toiminnallisuuteen kuin sonera-tunnuksella. Paitsi että soneratunnuksella on päällekäypä maksullisten lisukkeiden tyrkytys ja tässä kehotus "Jos haluat tilata maksullisia palveluita, ole hyvä ja kirjaudu Omille Sivuille Sonera Tunnuksilla." (Voiko Sonera Tunnuksia olla henkilöllä useita?)

"Omat sivut eivät tällä hetkellä tue tätä asiakasprofiilia." Kyllä hävettäis, jos olisin ollut tekemässä sovellusta, joka ilmoittaisi toimimattomuudestaan tällaisella käyttäjälle käsittämättömällä ilmoituksella.

Sovellukseen tuotantoon laiton aika ei ole vielä silloin, kun joku asia siinä on saatu toimimaan.

Sain edellä tavallistakin heikomman Sonera Vastauksen. Tämä kommentiksi siihen, etten saanut haluamiani vastauksia.
Näin aina
aina
Konkari
  • 69 custom-general.kudos
  • 575 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kysyin laajakaistaliittymän lisäpostilaatikon hallinnasta
- kotisivujen tilankäytön näkymistä
- salasanan vaihtoa

- Sonera ei nyt tarjoa tietoa kotisivun tilankäytöstä kuten aikaisemmissa omien sivujen versioissa
- Salasanojen vaihdot eivät onnistu omilta sivuilta. (Uuden salasanan lisäpostilaatikolle saa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun, mutta salasanaa ei pääse asettamaan - tämä olisi ehkä ollut vastaus kysymykseen.)



Vastattiin että "sonera tunnuksilla pystyy valtaosin hallitsemaan kaikkia liittymiä mutta ihan kaikkia toimintoja sillä ei voi tehdä ilman soneratunnuksen ja laajakaistatunnuksen yhdistämistä."
Noinhan ei tietenkään saa olla - asiakastunnustahan markkinoitiin juuri sillä, että sillä yhdellä lisätunnuksella itsepalveluna hallinnoidaan käyttäjän kaikkia liittymiä. Tietenkään asiakastunnuksella ei kuulukaan päästä sähköpostien matkapuhelinliittymien internetkäyttöön eikä kai teknisesti olisi mahdollistakaan kuin yhteen sähköpostitiliin ja puhelinnumeroon.

Yhdistämisohjeessa Soneran sivuilla taas sanotaan
Voit yhdistää yhden matkapuhelin- ja/tai laajakaistaliittymän Sonera Tunnukseesi. Voit tämän jälkeen käyttää sähköpostia, ajastaa Sonera Viihteen etätallennuksen sekä lukea saapuneen MMS-viestin kirjautumalla Sonera Tunnuksella. Aiemmin nämä palvelut ovat vaatineet kirjautumista matkapuhelin- tai laajakaistatunnuksella.


Onko tämä liittäminen muutakin kuin liittymän tunnusten vaihto samaksi kuin asiakastunnuksessa? Liittymää käytettäisiin aikaisempien liittymäkohtaisten tunnusten sijaan asiakas6tunnuksilla. Jos tämä mahdollistaa omilta sivuilta pääsyn webbimailiin yhdelle osoitteelle ilman kirjautumista, niin enpä kehuisi. Myönnettiin että tunnuksien lisääntyminen Soneralla on haitta.

Omilla sivuilla (linkistä Asiakkuuteni tulevassa Omat tiedot kokonaisuudessa Asiakastiedot / Kirjautumistiedot kysymysmerkkiä napauttamalla -selkeäksi tätä ei kukaan sanone) taas neuvotaan:
Asiakkaana eli liittymäsopimuksen tekijänä voit yhdistää käyttäjätunnuksesi alle muiden käyttäjien, kuten perheenjäsentesi liittymiä. Tällöin kaikki nimissäsi olevat liittymät ovat nähtävissä ja muokattavissa, kun kirjaudut Omille Sivuille.

Vaikka et yhdistäisikään liittymiä, voit hallinnoida Sonera Tunnuksella kaikkia omistamiasi liittymiä kuten nykyisinkin. Liittymien omistajille Sonera Tunnus on kätevin tapa kirjautua Omille Sivuille ja hallita kaikkia liittymiä kerralla.
Kirjautumistiedot ve kuitenkin Sonera Tunnuksen luontiin ja muuttamiseen verkkopankkitunnuksin:
Luo Sonera Tunnukset tai muokkaa tunnustasi

Tunnistautumisen jälkeen voit:
- luoda uuden Sonera Tunnuksen, jolla hallinnoit kaikkia omistamiasi liittymiä
- muokata luomasi Sonera Tunnuksen käyttäjätunnusta ja salasanaa
- yhdistää Sonera Tunnukseesi henkilökohtaisessa käytössäsi olevia liittymiä
Eipä tässä muitten käyttäjien liittymien hallintaa luvatakaan, mutta kuitenkin yhdistää useita - liittäminen ohjautuu kuitenkin tänne
Näin aina
aina
Konkari
  • 69 custom-general.kudos
  • 575 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Pikkuhavainto lisäpostilaatikon tilaamisesta "Omilta Sivuilta" "Sonera-tunnuksella".

Sivulla, jossa pyydetään vahvistusta muodostetulle sähköpostiosoitteelle (etu- ja sukunimen saa itse valita, kissanhännän takuisen muodostaa Sonera) on rivi:
[ ] Olen tutustunut palvelukuvaukseen ja hyväksyn toimitusehdot


<input class="styled-checkbox" type="checkbox" name="agree" id="agree" value="1">
<label class="label-inline" for="agree">Olen tutustunut palvelukuvaukseen ja hyväksyn <a href="http://www.sonera.fi/ehdot" target="_blank">toimitusehdot</a>.</label>


Riippuen mistä kohtaa riviä klikkaa joko kuittaa hyväksyvänsä (esim. 'palvelukuvaukseen') tai saa valittavaksi listan soneran palveluiden kuvauksia ja ehtoja (kohdasta 'toimitusehdot'; ei vain tähän tilanteeseen liittyviä - itse asiassa aavistuksen sähköpostiakin sivuavaa löysin katsomalla internetliittymäni tyypin kuvausta).
Näin aina
Tämän osion uusimmat keskustelut