iphone 5s, Ei verkkoa

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 3 katselukertaa

Hei,

Minulla on viime jouluna ostettu iphone 5s, joka lakkasi aivan yllattaen toimimasta. Nayton vasemmassa ylanurkassa pitaisi lukea liittyman nimi, mutta siina lukee Ei verkkoa. En pysty kayttamaan nettia, en pysty lahettamaan enka vastaanottamaan puheluita enka tekstiviesteja. Puhelin on kaytannossa taysin hyodyton ilman wifia. Olen talla hetkella Jenkeissa vaihdossa viela kaksi kuukautta ennen kuin palaan takaisin Suomeen. En usko etta kyseessa on mikaan "country lock," koska puhelimeni on toiminut hyvin ensimmaiset kaksi kuukautta. Olen kokeillut vaihtaa sim-korttia Suomen sim-korttiin ja jenkkien T-mobilen sim-korttiin, mutta mikaan ei auta. Olen tehnyt kaikki mahdolliset paivitykset ja yrittanyt kaynnistaa uudelleen, mutta luulen etta tama puhelin on rikki. Ajattelin vain ilmoittaa asiasta jo nyt ja varmistaa, etta meneehan taman korjaus takuuseen, kun takuuta on viela puoli vuotta jaljella? Tuon puhelimen siis Suomeen Soneralle (vai Applelle?) korjaukseen noin kahden kuukauden paasta kun palaan takaisin Suomeen. Laitoin siis illalla puhelimen tavallisesti lataukseen poydalle ja aamulla kun herasin niin tilanne oli tama. Puhelin ei ole pudonnut tai vaurioitunut ulkoisesti millaan tavalla.

1 kommentti

Hei anetteseppala!

Tosiaan kuullostaa siltä että puhelinta tulisi käydä näyttämässä huollossa. Huolto/takuuehdoista päättää laitevalmistaja, joten en voi taata että se menee takuuseen, mutta se selviää huollon perusteella. Voit toimittaa sen laitevalmistajan hyväksymään huoltoliikkeeseen. Eli kun kerran olet vielä niin pitkään yhdysvalloissa, niin voi olla helpompaa, että käyt paikallisessa Applen liikkeessä kyselemässä, voivatko he auttaa. Jos ei, niin laitteen voi toimittaa Suomessa Sonerakaupan kautta huoltoon. 🙂

Vastaa