Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
sipulicola_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

iphone wifi ei toimi

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
puhelin: iphone 4s
operaattori: sonera
ongelma: wifi ei toimi lainkaan. asetusten wifi sivu on harmaana, eikä wifiä voi kytkeä päälle. ei siis näy ainuttakaan verkkoa.
googletuksen perusteella melko yleinen vika.
onko korjausehdotuksia?
kiitos.
14 vastausta
TapaniV_
Telialainen
Telialainen
  • 2 custom-general.kudos
  • 767 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei sipulicola, pahoittelen vastauksen viivästymistä sekä wifi-ongelmaa. On vaikea varmuudella sanoa, mistä ongelma johtuu. Mikäli et vielä ole kokeillut iPhonen verkkoasetusten nollausta, voit tehdä sen puhelimen asetuksista: Asetukset => Yleiset => Nollaa => Nollaa verkkoasetukset. Tämän jälkeen iPhone käynnistyy uudelleen. Verkkoasetusten nollaus ei poista puhelimestasi mitään yhteystietoja tai sovelluksia.

Toivottavasti wifin kytkeminen päälle onnistuu.

yst.terv

Tapani V
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
sipulicola_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Verkkoasetukset nollattu kuten koko puhelinkin.
Palautus tehdasasetuksiin ei auttanut.
Huolto avasi puhelimen ja laitteen rauta on kuulemma kunnossa.
Soneran puhelintuki ei osannut kuin neuvoa huoltoon, jossa ei siis fyysistä vikaa löydetty.
Lisäneuvoja otetaan vastaan, kiitos.
Minna-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 2 custom-general.kudos
  • 829 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei sipulicola: Seuraavaksi sinun tulisi varmistaa iTunesista, että puhelimessasi on uusin ohjelmisto. Viimeinen keino Wifin korjaamiseksi on sitten se, että suoritat ohjelmiston palautuksen. Ohje löytyy Applen Tuki-sivustolta.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
sipulicola_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
olen jo nollannut kaikki asetukset ja tyhjentänyt sekä palauttanut tehdasasetuksiin.
myös kirjautunut "uutena laitteena".
käyttöjärjestelmä on uusin 6.1.3.

Onko teillä enempää ehdotuksia?
Voisiko vika löytyä wlan-piiristä/airport-piiristä?

Ja jos nyt tilanne on, että huoltoasiantuntijatkaan eivät löydä laitteesta vikaa, ja softan palautus tms ei asiaa korjaa, niin kuinka voin edetä niin että saan toimivan puhelimen?
pitääkö ostaa uusi laite ja saanko liittymän/sim kortin suoraan siirrettyä siihen?
+358503568990_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sama vika minun puhelimessa. Puhelin toiminut hienosti aikaisemmin. Puhelimessa ei ole fyysisesti mitään vikaa. Soneran mukaan takuu 1 vuosi mennyt umpeen ja puhelimen korjaus (=vaihto uuteen) maksaisi 289€. Kuluttaja- ja kilpailuviraston mukaan kuitenkin tällaisissa tapauksissa tulee myyjäliikeen esittää perustelut miksi eivät ole vastuussa laitteen vikaantumisesta.

Tässä suora lainaus kuluttaja- ja kilpailuviraston sivuilta:
Takuuaika ei päätä virhevastuuta
Takuuaika ei ole sama kuin yrityksen vastuuaika virheestä. Kuluttajansuojalaissa ei ole määritelty tuotevirheiden tarkkoja vastuuaikoja.
Jos takuun päättymisestä on kulunut lyhyehkö aika, myyjäliike ei voi kieltäytyä mahdollisesta virhevastuustaan vain perustelulla "Emme korjaa koska takuu on päättynyt". Sen täytyy esittää muitakin perusteluja sille, miksi liike ei ole vastuussa laitteen vikaantumisesta.

Odotan innolla Soneran vastinetta tähän.
juhuri_
Vakiokalustoa ☆
  • 0 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Miten nämä tapaukset ratkesivat? Samanlaista ongelmaa.
Pia__
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 217 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei,

kaikki tähän kirjoittaneet ovat painineet samaisen tilanteen kanssa.

Me vastaamme verkon toiminnasta, että kaikki toimii ja nämä kyseiset tilanteet ovat laitepuolen ongelmia. Applen sivustolta löytyi tämä linkki aiheesta:

[u:74k1xf3f]http://bit.ly/1o8Qh38[/u:74k1xf3f]
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
juhuri_
Vakiokalustoa ☆
  • 0 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Pia_ kirjoitti:
Hei,

kaikki tähän kirjoittaneet ovat painineet samaisen tilanteen kanssa.

Me vastaamme verkon toiminnasta, että kaikki toimii ja nämä kyseiset tilanteet ovat laitepuolen ongelmia. Applen sivustolta löytyi tämä linkki aiheesta:

[u:1otc7wru]http://bit.ly/1o8Qh38[/u:1otc7wru]


Laitteiden myyjänä vastannette myös laitteiden virheistä. Olettaen että teiltä ostettu laite.
Ette toki tätä vastuuta suoraan tuossa edellä kieltäneetkään 🙂
TapaniV_
Telialainen
Telialainen
  • 2 custom-general.kudos
  • 767 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei juhuri!

Kiitos viestistäsi. Asiakasnumerosi perusteella tarkistettuna oletkin jo hoitanut asian.

Tele Finlandin tai Soneran kautta hankituissa iPhoneissa on laitevalmistajan myöntämä 1 vuoden rajoitettu takuu. Laitteen vikaantuessa asiakas voi toimittaa laitteen huoltoon esimerkiksi Sonera Kaupan kautta tai lähettämällä laitteen postitse suoraan laitevalmistajan valtuuttamaan huoltoliikkeeseen. Kyseinen huoltoliike päättää laitteen tutkittuaan, korjataanko laite vai vaihdetaanko laite uuteen.

Laitevalmistaja Applen takuuehtoihin voi tutustua esimerkiksi seuraavan linkin kautta:

http://bit.ly/1sAeCTf
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut