Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JTM_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

kaapeli 8/1 pätkii

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Missä vika kun yhteys pätkii "säännöllisesti" tuossa puolen yön aikaan ja sitten uudelleen klo 5 tietämillä. Tehnyt nyt 5 päivänä saman ja ~samaan aikaan. IP hukkuu eikä DHCP / nimipalveluun meinaa saada yhteyttä. Ei viitsisi tuota Thomsonia koko ajan buuttailla. Selviääkö helpommalla kun ottaa suosilla Saunalahden ADSL:n kun ei kerran puhelimellakaan saa yhteyttä vikapalveluun (yli 1h jonotus alkoi riittää). Suuntana on Porvoo.
7 vastausta
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kun yhteys on pätkinyt, oletko huomannut miten modeemin DSL -valo on katkoksen aikana palanut? Tämän tiedon perusteella voi saada paremman kuvan mistä ongelma johtuu.

Kerrotko myös tarkemmin minkälainen laitteisto sinulla on käytössäsi? Kerroit, että käytössäsi on ainakin Thompson -merkkinen laite. Onko tämä laite ADSL-modeemi vai jonkinlainen tukiasema, joka on liitetty ADSL-modeemisi?

Tässä on ensin muutamia toimenpiteitä joita kannattaa käydä läpi:

- Jos olet yhdistänyt tietokoneesi modeemiin langattoman verkon välityksellä, testaa tietokoneen kytkemistä modeemiisi ethernetkaapelilla.
- Jos ADSL-modeemisi ja tietokoneen välissä on välilaitteita (esimerkiksi Wlan-tukiasema tai palomuuri) testaa yhteyttä ilman näitä laitteita.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
JTM_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Valot palaa ihan ok. Kaapelointi on ok, DHCP serverinne vaan potkaisee ulos juuri noihin aikoihin. klo 24 +/-1h, klo 05 +/-1h. Välillä yhteys palaa itsekseen välillä joutuu auttaan. Thomson TCM420 oli modeemina, ostettu sonera-kaupasta, kaapeliyhteys siis.
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Internet-yhteys ilmeisesti katkeaa IP-osoitteen laina-ajan (lease time) loputtua. Lähteekö yhteys aina toimimaan viimeistään modeemin buuttauksen jälkeen?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
JTM_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ei aina vaikka buuttailisi useammankin kerran. Muutama päivä meni ihan hyvin mutta jo alkaa taas pätkiin. Alla modeemin logia.

Tue Aug 31 18:39:08 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
Tue Aug 31 18:39:05 2010 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
Tue Aug 31 18:38:34 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Tue Aug 31 18:37:59 2010 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kun yhteys katkeaa, kyseessä on ilmeisesti tilanne jossa modeemi on merkkivalojen mukaan verkossa mutta yhteys ei toimi. Ohjeet ja vinkit - sivuilla on ohjeistusta tilanteeseen.

Koska kyseessä on toistuva vika, luulisin kuitenkin että parasta olisi tehdä liittymästä vikailmoitus. Laajakaistan vikailmoituslomakkeelle voit kirjoittaa vian oireista. Lomake menee Vikapalvelun käsittelyyn ja sinulle todennäköisesti soitetaan lomakkeen tietojen perusteella, jos se katsotaan tarpeelliseksi.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
JTM_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Nyt ainakin soneran reitittin pätkii pahasti. Tämä ei kait voi liittyä modeemiin tai ohjelmistoihini. hkiasbr2-s0-0-0.datanet.tele.fi blokkasi satunnaisesti paketteja (boldattuna 20% pakett loss). Voinhan tuon vikailmoituksen tehdä mutta kai soneralla pitäisi olla jotain omaakin laadunvalvontaa.


| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------
| xx.xx.xx.x - 0 | 6 | 6 | 0 | 7 | 16 | 16 |
| 141.208.212.101 - 0 | 6 | 6 | 0 | 2 | 15 | 0 |
| hkicore2-e-1-2-0.datanet.tele.fi - 0 | 6 | 6 | 0 | 5 | 16 | 0 |
| hkiasbr2-s0-0-0.datanet.tele.fi - 20 | 5 | 4 | 15 | 23 | 47 | 15 |
| csc.ficix2-ge.ficix.fi - 0 | 5 | 5 | 0 | 15 | 47 | 0 |
| csc6-x0200-helsinki0.funet.fi - 0 | 5 | 5 | 0 | 21 | 47 | 15 |
| shh3-g2000-csc6.funet.fi - 0 | 5 | 5 | 16 | 37 | 78 | 16 |
| il-csc-gw1.fmi.fi - 0 | 5 | 5 | 0 | 3 | 16 | 0 |
| http://www.fmi.fi - 0 | 5 | 5 | 0 | 9 | 16 | 0 |
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
JTM kirjoitti:
Voinhan tuon vikailmoituksen tehdä mutta kai soneralla pitäisi olla jotain omaakin laadunvalvontaa.


Yksittäisen laajakaistaliittymän toimintaa tai toimimattomuutta ei tutkita ellei käyttäjä tee liittymästä vikailmoitusta.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
Tämän osion uusimmat keskustelut