kanahaku ?

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 1 katselukerta

Monta kysymystä, mutta pääasia otsikon mukainen eli mihin on piilotettu kanien haku ?
Ei näy kun maksuttomat ja Viasta Family.
Viasatin ja Discovery kanavapaketit olivat tyrkyllä Sonera viidepaketin tilauksessa ja ilmeisesti ne tulivat pakolla, kun tuo Viasat Family näkyy.

En erikseen niitä tilauksen yhteydessä valinnut.

mutta valitsematta jäi vahingossa myös modeemi. ja otin siitä yhteyttä nettitilauksesta seuraavana päivänä, niin aspa sanoi että tuo modeemi tulee kaikkiin automaattisesti.
näin oli näköjään myös noiden kanavapakettien suhteen.
mikä on minusta väärin, koska ne jatkuvat normihintaisena jos niitä ei muista peruuttaa.
ja kuinka aikaisin ne täytyy muistaa peruuttaa, kun niitä ei tuon kahden kuukauden jälkeen halua pitää ?


asia numero 1005: Tämä keskustelusivusto ja monet muut soneran sivut eivät toimi Firefoxilla.
korjatkaa tilanne.

Soneran tiedoissa oli vielä yli kolmen vuoden jälkeenkin väärät yhteystiedot, olen soinnanut tällä viikolla muutenkin Soneralle kuusi kertaa ja asia on luvattu korjata. Näköjään kuudennella kerralla se on toistaiseksi ainakin omilla sivuilla oikein.

Sonera viihde paketti meinasi mennä viereiseen rappuun naapurille, missä asuin silloin reilu kolme vuotta sitten. Postille muistin onneksi sanoa, että tuo sen oikeaan osoitteeseen.
vaikka Soneralta edellisenä päivänä luvattiin ottaa yhteyttä varmuuden vuoksi myös paikkakunnan jakeluun.

Aikooko Sonera tvpalevluihin tehdä parannuksen, että verkkotallennukset pysyisivät niin kauan kun itse haluaa ? Vai onko tässäkin nyt se konkelo ja taka-ajatus, että ihmiset haluaisivat tilata kalliin kovalevyllisen tallentavan digiboxin ? Jos haluatte olla Elisan veroisia, niin korjatkaa tuo asia.
Lisäksi kun tallennuksia ei voi edes siirtää tietokoneelle.
Lisäksi maksukanavien ohjelmia ei voi tallentaa.

Soneran aspa sanoi että siinä olisi joku lakijuttu. mutta ei voi olla, koska se laki koskisi myös Elisaa.
taitaa Sonera keksiä itse nuo "lait" mihin vetoaa joka käänteessä.

Mutta pääasia: Mihin valikkoon on piilotettu kanavahaku, että saisin kaikki kanavat näkyviin ?
Opas on karvalakkimalli, mistä ei kyllä selviä juuri muuta kun asennusohjeet.
En ole löytänyt Soneran sivuilla olevista oppaistakaan valaisua asiaan.

7 kommenttia

Näppäimistö paholainen teki kanavahausta pelkän kanahaun, mutta aika osuva tuo kanahakukin on. On aika kanamainen 🙂
Rae kirjoitti:
Tämä keskustelusivusto ja monet muut soneran sivut eivät toimi Firefoxilla.

Ihan hyvin toimii kaikki Firefoxilla (minulla käytössä aina viimeisin versio).

Rae kirjoitti:
Mihin valikkoon on piilotettu kanavahaku, että saisin kaikki kanavat näkyviin ?

Soneran koti-tv netin kautta, eli IPTV, ei sisällä mitään kanavahakua ollenkaan. Ne kanavat joita saat katsoa näkyy automaattisesti.

KotiTV:ssä ei ole kanavahakua. Listalla näkyy automaattisesti kaikki kanavat jotka on sinulle tilattuna.

Thomson palvelureititin toimitetaan kaikkiin multicast tekniikalla toteutettuihin KotiTV liittymiin. Thomson on ainoa laite jota tuemme kyseisessä tapauksessa ja suosittelemme käyttämään sitä. Emme takaa palvelun toimivuutta muilla modeemeilla.

Mikä Firefox versio sinulla mahtaa olla käytössä? Palsta ja muut sivumme toimivat tälläkin hetkellä aivan normaalisti Firefox selaimella.

Pahoittelemme että osoitetietojen kanssa asiat eivät ole menneet aivan niinkuin pitää. Toivotaan että asia on nyt kuitenkin saatu kuntoon lopullisesti, niin ei sinulle tule tämän suhteen enää turhaa vaivaa.

Verkkotallennusten suhteen muutoksia ei ole tiedossa. Olethan huomioinut että maksukanavien tallennus onnistuu kovalevyllisellä digiboxilla.

Kyllä olen saanut korjattua ongelman siten että irtisanoin koko Sonera Viihteen.
Siinäkin oli virheellistä informaatiota, koska tekninen tuki sanoi että sen irtisanominen ei olisi sopimuskauden sisällä mahdollista.

täältä keskustelupalstalta vasta näin että puhelimitse tehdyissä kaupoissa on 14 vrk irtisanomisoikeus.
soneran aspaan itse ihmettelin että näissä ei ole tyytyväisyystakuuta. He vain totesivat että soneraviihteen voi jättää käyttämättä ja käyttää vain laajakaistaa...

Vaikka mielestäni tuon 14 vurokauden jälkeenkin tavaran ja palvelun voi irtisanoa kuluttajasuojalain mukaan, kun tavarassa tai palvelussa on virhe.
ja tämä virhe on olla kertomatta esimerkiksi että sonera viihteen mukana tuleva modeemi ei toimi kuin ja ainoastaan koti tv palvelussa. eikä koti tv toimi aikaisemmilla eikä muillakaan modeemeilla.
ihmisillä kun nyt sattuu olemaan muitakin verkossa toimivia laitteita kun teidän sonera viihteenne.

no se on vain yksi näistä kömmähdyksistä vuosien saatossa.

osoitetiedot ovat olleet väärin yli kolme vuotta. koko sonera viihde meinasi mennä naapuriin, osoitteessa missä itse aikaisemmin asuin. Nyt ne on saatu toistaiseksi korjattua.
lisäpostilaatikko piti myös poistaa, kolmannella pyytämällä sekin sitten onnistui.

Toki olen tietoinen nyt että Thomson ei käynyt muuta kun sonera viihteeseen.
mutta se ei toiminut siinäkään aina kunnolla. vaan kuva pätki ja hajosi, ja vuoroin kaatui netti tai koti-tv. kaikki pistettiin sen syyksi kun minulla oli kuuden päivän aikana yhtenä päivänä noin 10 minuuttia Thomsonin vierellä Buffalo modeemi. Ja sekin vain siksi koska Helpson oli niin neuvonut.

suora lainaus Helpsonista tulevasta sähköpostista:
"Otetaan etäyhteys asiakkaan koneelle. -> Thomsonissa itsessään ei ollut asetusta jolla laitteen saa liitettyä samaan verkkoonn tietokoneen kanssa. Tästä syystä [u:1kwcmdup]neuvottiin asiakasta liittämään hänen vanha modeeminsa thomsoniin[/u:1kwcmdup] ja kytketään tietokone sekä bluray soitin tähän laitteeseen. Tällöin nämä laitteet toimii samaan tapaan kuin ennenkin."

No irtisanoin tietty liittymän ja palautin laitteet tänään. Siinäkin piti ottaa kolme puhelua ennenkun sain kaikki tarvittavat tiedot.
Uusi laajakaista sopimus tehtiin jatkoksi, mutta vaadin oikeuden että sen voi purkaa 10.5.2013, milloin aikaisempi määräaikainen (ennen sonera viihteeseen hairahdustani) sopimukseni olisi päättynyt.
Siten pääsen Sonerasta eroon vihdosta viimein. Siirryn operaattorille, joka osaa hommansa ja tekee minkä lupaa.

on niin monta selkkausta ja virheellisiä, ristiriitaisia tietoja ollut tämän 16 vuoden aikana, että ihmettelen itsekin että olen jaksanut näinkin kauan.

Miksi muuten Sonera kauppaa ja suosittelee erikseen maksavaa Inteno IPTV lähettimiä, jotka ei toimi muuta kun koti tv:n kanssa.
Koska nämä tarjoushinnallakin järkyttävän hintaiset (99,00 €) laitteet jäävät ennemmin tai myöhemmin käsiin, asiakkaan luopuessa Sonra Viihteestä joko pakolla tai vapaaehtoisesti. esim. jos muuttaa ja uuteen osoitteeseen ei olisi saatavilla sonera viihdettä, niin satasen laitteilla ei tee yhtään mitään, eikä ne toimi minkään muun laitteen kanssa.
Tai jos haluaa muuten vaan kahden vuoden määräaikaisen sopparin jälkeen luopua.
Vai olenko saanut tästäkin virheellistä tietoa ja laitteet kävisivätkin muissakin langattomissa yhteyksissä.

Tässä on varmaa Soneralla se tarkoitus ja taka-ajatus, että kun ihmiset ostavat kalliita lisälaitteita, mitkä ei toimi kun Sonera viihteen kanssa, niin halutaan ajateltavan ihmisten sitoutuvan paremmin Sonera viihteeseen "kun on nuo lisälaitteetkin tullut hommattua".

onneksi nyt sain palauttaa nuo Intenotkin, kun on kulunut tilauksesta niin vähän aikaa.

Kyllä olen tietoinen ollut että soneraviihteestä voi tallentaa kovalevylliselle digiboxille. Mutta koska [u:1kwcmdup]halusin alunperin soneraviihteen tuon tallentavan digiboxin tilalle[/u:1kwcmdup], niin tämä tieto ei ole mua paljon lohduttanut.
Nyt onkin tilattu uusi tallentava digiboxi ja Sonrastakin pääsen neljän kuukauden päästä eroon lopullisesti.
Palsta ei enää ole mun heiniäni. Pitäkää parempaa huolta niistä asiakkaista mitä teillä vielä on. Mua ette saa takaisin, vaikka ilmaiseksi jotain tarjoaisitte.
Hei Rae

ikävä kuulla että et ollut Sonera Viihteeseen tyytyväinen, mikä on tietysti ymmärrettävää jos palvelu on aiheuttanut enemmän harmia kuin iloa. Sitä emme tietenkään toivo. Myös palautteestasi mm. asiakaspalvelun toiminnasta on otettu "koppi" ja viety eteenpäin. Toivottavasti voimme palvella sinua paremmin jatkossa ja että voit olla tyytyväinen laajakaistaliittymään.
Mua palvelee (kirjaimellisesti "palvelee") jatkossa aivan muu taho.
Juu, ottakaa toki kopioita. Ei se palaute ole ainakaan viimeisen 16 vuoden aikana mihinkään auttanut.

Ja en - en todellakaan ole tähän pelkkään laajakaistaanikaan tyytyväinen, mutta koska neljän kuukauden sisällä kahden vikailmoituksen jälkeenkään ei Sonera ole asialle mitään tehnyt. niin se onkin yksi lisää peruste irtisanoa koko hela hoito heti kun on mahdollista. lasken tässä päiviä jo..

laajakaista toimii edelleen 4 megasella vaikka maksan 24 megasesta.
Hei Rae,

Ikävä kuulla että yhteyden ongelmat jatkuvat. Katselin liittymäsi tietoja ja modeemi näyttää kättelevän linjalla 18 megaisena. Jos yhteys silti tuntuu hidastelevan niin suosittelen tutustumaan ohjeet ja vinkit sivuiltamme löytyviin vinkkeihin, jos sieltä löytyisi ratkaisua ongelmaan.

Jos ongelma ei kuitenkaan poistu niin suosittelen tekemään vikailmoituksen.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Vastaa