kotiverkko ulkoiselle laitteelle ei toimi

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 3 katselukertaa

Hei.

Sain kotitv;n hyvin helposti toimimaan tuolla Thompsonilla langattomasti Inteno ZAP100 langaton IPTV-lähettimellä.

Mutta varsinainen ongelma liittyy Thompsonin modeemiin siten, että kun minulla on ollut langattomassa yhteydessä myös Panasonicin blue ray soitin (DMP-BDT500), niin uuden modeemin käyttöönoton jälkeen en pääse kotiverkkoon (eli jaettuihin mediatiedostoihin).
Eli DLNA soittimessa tarjoaa pariksi tuota Thomson TH 789vm ja koneen verkkoasetuksissa jaetuissa laitteissa ei Blue ray soitinta näy.

myöskään home Network asetuksista en tiedä mitä laitan kysyttyihin kohtiin, eli
IP adress, Shared Folder name, User ID ja Password.
Se ei kuitenkaan toiminut aikaisemmallakaan modeemilla.

DLNA:ssa kuitenkin näkyi aikaisemmalla modeemilla (Buffalo WBMR-HP-GN) tietokoneen jaetut mediakansiot (kuvat, videot ja musiikit), kun vain laitoin asetuksiin verkon nimen ja salausavaimen.

Nyt soittimessa kyllä toimii verkkopalvelut, eli langaton nettiyhteys olisi sikäli oikein, mutta mitä asetuksia modeemiin pitää laittaa että myös kotiverkko toimisi ?

missä on modeemin täydelliset ohjeet ? ja suomenkielisenä.
mitä on modeemin kaksi painiketta sivulla tuon resetin vieressä ? jompikumpi on varmasti se wlan painike. vai mitä ?

1 kommentti

soitin seitsemännen kerran soneran tekniseen tukeen aikaisemmasta tässä otsikossakin olevasta asiasta.

tietty ohjasivat Helpsonin tukeen, minne olen sinnekin soittanut kahdesti aikaisemmin.

olen aikaisemmin itse yrittänyt viritelmää, että vanha buffalo modeemini toimisi reitittimenä Thompsonin modeemiin, mutta jätin aikaisemmin thomsonin matolaatikon koneeseen ja yhdistin siihen Buffalon.

Nyt sanottiin, että laittaisin buffalon kiinni tietokoneeseen ja sen vanhan modeemin edelleen kiinni Thompsoniin.

Näin sain kotiverkon näkyviin.

On merkillistä että Sonera ei voi toimittaa koti tv;n ohella sellaista modeemia, missä olisi tarvittavat linkitykset.

pöytä täyttyy tarvittavista laitteista, kun on suuren suuri Thomson modeemi ja IPTV lähettimet koti tv:tä varten ja lisäksi vanha Buffalo reitittimenä kotiverkkoa Blue ray soittimen ja tietokoneen välillä.

Sitten en tiedä mitä salauksia mun tarvii tehdä tohon Buffaloon kun se on langattomana reitittimenä kotiverkkoon.

Mutta kyllä Sonera tekee kaiken niin vaikeaksi. Ja kun ohjeita ei tilatessa saa eikä jälkeenpäin siitä mitä rajoituksia tuolla Thompsonilla on tavallisiin modeemeihin verrattuna.

Tein nyt kolmen kuukauden jälkeen toisen vikailmoituksen verkkoyhteydestä.
maksan siis 24 megasta, se on toiminut pitemmän aikaa korkeintaa neljällä.
tänään kun on kulkenut vielä tahmeammin, tein nopeustestin kahdella eri mittarilla. ja lataustulos oli kaksi.

taas sanottiin että kestää 2 - 5 päivää ja otetaan yhteyttä.
saa nähdä montako kuukautta menee. ja taas pitää sitten ottaa kesällä yhteyttä.

parannettavaa soneralla todella on monessa suhteessa.
Helpsoniin soittaminen tuli maksamaan lähelle satasta. Kun tuo kotiverkon toimimattomuus ei kuulemma sisälly tarjoukseen Helpsonin soittamiseen, kun ei kuulemma ole koti tv:n asioita. vaikka siihenhän se liittyy. kun tuo uusi Thomsonin matolaatikon vika se oli ja Thomson taas liittyy koti telkkaan.

saisi Sonera hyvittää Helsonin puhelut, niin olisin tyytyväisempi.

Vastaa