laajakaistan tarjousten arkisto

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei.
tilasin verkossa laajakaistan poikani kanssa hänen uuteen asuntoonsa huhtikuun lopulla. ja tämä asennettiin ennen toukokuun puoltaväliä.

nyt kysyisin, onko verkkosivuilla jossain nähtävissä näitä keväisiä tarjouksia mistä voimme tarkistaa erinäisiä asioita. Eli onko olemassa tarjouksista arkistosivustoa ?

koska oli kyseessä kahden vuoden määräaikainen tarjous kahdeksan megan laajakaistasta 29,90 €/kk (norm. 40,90 e/kk) + tietoturva 4 e/kk (norm. 7,90 e/kk).
Ja siinä mielestäni luvattiin kolmen ekan kuukauden maksuttomat kuukaudet.

Nyt pojalleni oli tullut noin 80 €:n lasku, missä oli laskutettu ilmeisesti taannehtivasti touko-kesä ja heinäkuu.

9 kommenttia

Menneille tarjouksille ei ole arkistoa sonera.fi - sivustolla. Huhtikuussa oli tietyillä alueilla voimassa tarjous, jossa uuden 8/1M - nopeusluokan ADSL-liittymän sai hintaan 29,90 euroa/kk ja kaupan päälle yksi kuukausi ilmaiseksi.

Lähetetyltä laskulta selviää mistä loppusumma koostuu. Jos lasku on tullut sähköpostiin, on siinä liitetiedostona (PDF-tiedosto) lasku paperilaskun kaltaisena. Siitä löytyy tarkemmat tiedot.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
katsoin pojalleni tulleen tilausvahvisituksen, missä mainittiin juuri tuo mainitsemasi tarjous, sekä modeemi maksutta.
nyt kuitenkin hän sai laskun missä on veloitettu ensimmäinen kuukausi laajakaistasta sekä tuon modeemin hinta.
lasku on ristiriidassa tulleen tilausvahvistuksen kanssa.
ja - kyllä - hän ottaa yhteyttä Soneran asiakaspalveluun, mikä lienee sekin kohtuutonta, sillä puhelu maksaa maltaita.
taas soneran omista mokista joutuu kuluttaja maksamaan tavalla tai toisella.
Kuulostaa siltä, että poikasi liittymälle luvattu modeemitarjous ei ollut tullut hänen liittymälleen jostain syystä oikein voimaan. Pahoittelut pojallesi ja sinulle asiasta aiheutunutta harmia.

Poikasi kannattaa olla tässä tapauksessa tosiaan yhteydessä asiakaspalveluun, jotta asia pystytään oikaisemaan puoleltamme. Hän voi olla asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme vaihtoehtoisesti myös Omien Sivujemme Lähetä viesti asiakaspalveluun -lomakkeen kautta puhelinsoiton sijaan.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
poikani tilas laajakaistan keväällä tarjouksesta, missä luvattiin 24 kk:den määräaikassopimuksella kahdeksan meganen laajakaista hintaan 29,90 €, ja kaksi ensimmäistä kuukautta maksutta.
Lisäksi modeemi nolla euroa.

tuli lasku missä ensin yritettiin laskuttaa modeemia. otettiin yhteyttä, jolloin sanottiin vaan että oho, oli tullut virhe, ja ei tarvi maksaa.
sitten tuli lasku laajakaistamaksusta aivan ensipäivästä alkaen.

Soneralle hyvin edullista, että tilausvahvistuksessa, mikä tuli sähköpostiin, ei ole mainintaa tuosta laajaistan parin kuukauden maksuttomuudesta.
ja myös Soneralle siinäkin mielessä edullista, että noista tarjouksista ei ole niinsanottua historiaa, että voisi asian tarkistaa.

sitä ei tullut tilausvahvistukseen siskollenikaan hänen tehtyään samantapaisen tilauksen.
vaikka verkkotarjouksessa tuo mainitaankin.
Oliko asia vielä selvinnyt eli oliko poikasi ollut asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme? Asiakaspalvelumme kautta pystytään tarkistamaan, mikä tarjous poikasi ja siskosi liittymille on kuulunut ja ovatko tarjoukset tulleet liittymille oikein voimaan.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
kyllä tuo modeemi siis hyvitettiin, tai sanottiin että ei tarvi maksaa. jos ei poika olisi ollut yhteydessä asiakaspalveluun, niin ei varmaan olisi hyvitetty mitään. Itse saa siis tarkkana olla.
laajakaista maksuista ei huomannut varmaan kysyäkään, ja tuskin saa takautuvasti mitään hyvitystä näistäkään. tuskin ne soneralta edes näkevät tuota tarjousta, mikä ei näy asiakkaallakaan, eikä toimitusvahvistuksessa.
vaikka siinä tarjoussivulla on että kahden kuukauden laajakaistamaksut veloituksetta.
tietoturva on kyllä puoleen hintaan ja laajakaista-alennus niin kun oli luvattu.
mutta laajakaistamaksut ovat ihan sieltä tilauksen alusta alkaen.

se vaan että kun ei ole mustaa valkoisella, niin vaikea on todistaa, mitä on luvattu.
se on toki soneralle edullista.
Asiakaspalvelu pystyy tarkistamaan vanhat tarjouskampanjat, joten jos liittymän laskutus ei ole edelleenkään mennyt oikein, voit yhä pyytää asiaan korjausta Asiakaspalvelun kautta.

Ensimmäisessä viestissäsi mainitsema "3 ensimmäistä kuukautta ilmaiseksi" ei kuullosta lainkaan tutulta. Olisikohan kyseessä ollut tarjous jossa uudelle laajakaistaliittymälle luvataan Spotify Premium - lisenssi 3 kuukaudeksi ilmaiseksi.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Spotify Premium - lisenssin tarjous oli kyllä valittavana erikseen. sitä ei otettu.
ei ollut kysymys siitä vaan tarjouksen pääsivulla mainittiin (niin kun tässä uudemmassa, mikä on tämän kuun loppuun asti voimassa) että nimenomaan laajakaistan kahden (tai en enää muista oliko kolmen) kuukauden maksut 0 €.

Miksi asiakaspalvelusta ei voida niitä tietoja välittää asiakkaille, jos ne kerta siellä näkyvät.
kai se asia nyt asiakkaita koskee.
ja miksi ei toimitusvahvistukseen tule kaikkia tilaukseen kohdistuvia tietoja ?

se tuntuu soneralta päin aivan tarkoituksenhakuisuudelta, että voisivat sitten laskuttaa tarjouksesta poiketen.

Luulisi että Soneralta oltais huomattu tuo laajakaistan laskun virheellisyys silloin kun poikani soitti sinne modeemin laskutusta. se kun oli samassa laskussa laajakaistan kanssa. sanottiin siis että ei tarvi maksaa laskua.
sitten tuli uusi lasku myöhemmin, missä veloitettiin laajakaistaa.
Tilausvahvistukselle kyllä tulostuu kamppanjantiedot, mikäli sellainen on oikein valittu tilausta tehtäessä. Tapauksessanne oli mahdollisesti kyse teknisestä virheestä, koska hinnat eivät olleet laskulla kuten piti. Tarjouksia ei myöskään pimitetä asiakkailta tai tarkoituksella jätetä pois tilauksilta, tämä ei olisi kovin pitkäkestoista liiketoimintaa.

Jos laajakaistan laskutusta ei ole korjattu, neuvoisin poikaanne olemaan vielä kerran yhteydessä asiakaspalveluumme. Pahoittelut vielä kerran aiheutuneesta vaivasta.

T. Anu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa