lankaliittymän muuttaminen gsm-liittymäksi

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Hei,
Muuttaisimme lankaliittymän gsm-liittymäksi ja haluaisimme säilyttää lankaliittymän vanhan numeron.
Miten menettelemme? Lankaliittymä on iäkkäällä äidilläni ja hoidan hänen asioitaan. Tekisimme muutoksen mahdollisimman pian. Liittymään ottaisimme tavallisen puhelimen tapaisen laitteen, jotta käyttö olisi helppoa.

Terveisin
Seija Lehtonen

5 kommenttia

Kunniamerkki +14
Kyseessähän on siis Kotinumero niminen liittymä/palvelu.
Alkuun pääsee vaikka tuolta

Nythän on vielä tarjouskampanjakin voimassa

Vaihda lankaliittymäsi Kotinumeroon!

Tilaa nyt Kotinumero-palvelu, saat liittymismaksun veloituksetta (norm. 3,97 €). Perusmaksu vain 3,00 €/kk. Tarjous on voimassa 31.12.2013 asti.

Kotinumero-palvelun avatessasi saat Huawei B160 -päätelaitteen huippuhintaan 29,90 € (norm 96,00 €). Tarjous on voimassa 31.12.2013 asti.
Hei Kaneli2013!

Ja kiitokset kjns jälleen hyvistä neuvoista. Kotinumeropalvelun voit tosiaan tilata tuolta kjns laittaman linkin kautta. Avaus maksutta ja kuukausimaksu vain 3 eur/kk.
Onpa hyvä jos jollakulla on hyviä kokemuksia liittymän vaihdosta. Minulla ei ole.
Maaliskuussa 2013 usean soiton jälkeen (koska olin kuulemma ainut linjan päässä enää) suostuin lankapuhelimen vaihtoon GSM-liittymään. Minulla on itse kustantamani loppulinja josta luvattiin hyvittää jotain. Pyysin kirjallista tarjousta toimista, mutta sellaista ei koskaan ole tullut, joten en tiedä ketään yhteuyshenkilöä. Tilille tuli kyllä soneralta rahasumma. Oletan sen olleen korvaus omasta linjastani. Asentaja kävi asentamassa huhtikuussa sovittimen, koska minulla oli piharakennuksessa toimiva sivupuhelin. Asentaja omilla laitteillaan sai liittymän ainakin näyttämään toimivalta. Asentajakaan ei tiennyt Soneran asioista mitää, sillä hänen yhtiöltään oli vain tilattu laitteen asennus. Kuitenkaan nyt toukokuussa liittymä ei toimi samalla tavalla kuin lankaliittymän aikaan. Soitettaessa liittymään jossakin soi, mutta puhelimeni ei hälytä. Tällä hetkellä sovittimessa ei pala kuin virtavalo, mutta johonkin liittymään soitettaessa hälyttää. Soitin soneran vikapalveluun. Pääsin sen halvatun puherobotin ohittamaan, valitessani numerot mobiililaitteisiin, joka mielestäni GSM on. Ystävällinen palvelija kertoi puhelun olevan väärässä paikassa, koska he eivät näe lankapuhelimen tietoja sieltä ja opasti keinon millä pääsen noipeammin robotin ohi. No pääsinhän minä ja linjalta rupesi kuulumaan sveamamman höpötystä. ERITTÄIN närkästyneenä soitin numeropalvelun kautta Soneran vaihteeseen ja pyysin lankapuhelimen vaihdosta palvelevaan vikapäivystykseen. Sinne pääsin ja kun ystävälliselle palvelijalle oli selvinnyt mikä apparaatti minulle oli seinään kiinnitetty, niin totesi taas että puhelu on väärässä paikassa, koska sen sovittimen on toimittanut jokin laitejaos, eikä hän näe sen tietoja. Lupasi selvittää asian seuraavana päivänä ja soitella. Toista viikkoa olen nyt sitä soittoa odotellut. Sonera on kyllä itsensä erittäin hyvin hävittänyt netin syövereihin. Enää en ota mihinkään yhteyttä, tämänkin palautepalstan etsimiseen ja käyttäjätunnuksen luomiseen meni tovi aikaa. Mitenkähän ne reppanat mökin mummot, jotka ovat joutuneet Soneran uhreiksi, näistä koukeroista selviävät. Nyt on nähtävästi pakko maksaa kolmen euron kuukausmaksua vuoden ajan (onneksi en sen pidemmäksi ajaksi sitoutunut) saamatta palvelua ja sitten aahhh sotken Soneran syvälle suohon systeemeistäni. Lankapuhelimeni sivupuhelimineen toimi, vaikka maksoinkin siitä kipeästi. Nyt halvalla ei saa edes yhteyshenkilöä tietoon.
Hei osselo,

no onpas ollut käänteitä, pahoitteluni mutkikkaasta tilanteesta! Jos lisäät asiakasnumerosi palstan käyttäjätietojesi profiiliin (ei näy sieltä muille käyttäjille), voin yrittää selvitellä mihin luvattu yhteydenotto mahtanut jäädä.
Voehan halvattu! Nyt sitten kysytään asiakastunnusta. Tähän asti olen saanut puhelimesta johtuvat palvelut kertomalla liittymän numeron, joka on 02-5563222. Senkin pitää siis näin julkisesti kertoa. Lähettäkää minulle jotain tietoja myös PAPERILLA. Henkilökohtaisella viestinnällä asiat hoituvat yhdellä puhelulla - useimmiten. Paperilaskustakin veloitetaan jo melkein kolme euroa. Miksi henkilökohtaista palvelua vieroksutaan, kun kuitenkin siihen pystyviä henkilöitä Sonerallakin on - kokemusella. En aio roikkua netissä Soneraa varten minulle puhelin on yhteydenpitoväline - ei bittiavaruus.

Vastaa