laskutustapa vaihtunut


Hei,

Jostain kumman syystä minulle on nyt kaksi edellistä laskua tullut paperilaskuna vaikka ennen tuli sähköisesti sähköpostiin. Kytkin omassa nettipankissani laskun e-Laskuksi paperilaskussa olevien ohjeiden mukaan eli syöttämällä viitenumeron ja yksilöintitiedon, mutta silti vaan pukkaa paperilaskua minulle.

15 kommenttia

Minulle ei ole tullut vielä ollenkaan tuon maaliskuun laskun e-laskua, joka erääntyy joskus toukokuun alkupuolella.

Aiemmin se e-lasku on käytännössä tullut pankkiin näkyviin samoihin aikoihin kun tekstiviestit laskusta, mutta nyt ei ole vielä e-laskua näkynyt ja tekstiviestit tulivat muistaakseni viime viikolla.
Moi jannen78,
Lähden tekemään tästä selvityspyyntöä eteenpäin. Tällä hetkellä tuota e-lasku kytkentää ei näy lainkaan mutta sähköpostiin laskun pitäisi tulla. Täältä näkyy aiempi e-lasku joka on ollut voimassa vielä 22.2. päivätyllä laskulla. Onko nykyinen e-lasku sopimus tehty samaan pankkiin vai onko tässä mahdollisesti pankin vaihdos ollut välissä?

Nible,
Täällä näkyisi että 24.4 päivätty lasku on toimitettu e-laskuna verkkopankkiisi, eikö vieläkään näy siellä?
En ole vaihtanut pankkia. 22.2. päivätty lasku oli viimeinen, joka tuli sähköisesti. 22.3. päivätty lasku tuli paperisena postitse, jonka jälkeen tein nettipankissani e-laskun kytkemisen uudestaan kun ajattelin, että vika olisi siellä. Eipä ilmeisesti toiminut, koska viimeisin 24.4. päivätty lasktu tuli myös paperisena. Tein 29.4. jälleen uudelleen nettipankissa tuon e-laskun kytkemisen.
Moi jannen78,
Kerrotko vielä mitä pankkia käytät? Laitan tästä selvityspyyntöä eteenpäin, siihen tarvitsisin vielä tuon tiedon.
Moi,

Nyt lähtee kolmas kuukausi kun minun olisi pitänyt saada e-lasku netpostin kautta. Silti kerta toisensa jälkeen vastaanotan paperisen laskun ja euron menetyksen. Olen tarkastanut "LAAJAKAISTA, -LANKA- JA YHTEISLASKU" -lomakkeen tiedot ja asian pitäisi olla kunnossa.

-Miten asia tulee nyt kuntoon?
Hei h2o!

Kun teit e-lasku kytkentää NetPostin kautta, saitko kuitenkin kuittauksen, että "Tilauksesi on välitetty e-laskuttajalle" vai tuliko jotain herjaa tms.? Ja näkyykö tehty e-lasku sopimus listassasi NetPostissa? Jos kaikki NetPostissa meni kytkennässä ok ja sopimus sieltä löytyy, niin lähdetään toki selvittämään.
Niinamari kirjoitti:
Hei h2o!

Kun teit e-lasku kytkentää NetPostin kautta, saitko kuitenkin kuittauksen, että "Tilauksesi on välitetty e-laskuttajalle" vai tuliko jotain herjaa tms.? Ja näkyykö tehty e-lasku sopimus listassasi NetPostissa? Jos kaikki NetPostissa meni kytkennässä ok ja sopimus sieltä löytyy, niin lähdetään toki selvittämään.


Hei niinamari,

Poistin TeliaSoneran E-laskuttajien listalta ja tein tilauksen uudelleen. Netposti itsessään ei kuitannut asiaa mitenkään, ainoastaan lisäsi TeliaSoneran E-laskuttajien listalle. Kun nyt katson listaa TeliaSoneran kohdalta niin minulla on mahdollisuus "Näytä" -näppäimellä tarkastaa tilauksen tietoja mitkä ovat oikein. Minne sopimus pitäisi netpostissa tulla vai syntyykö sopimus tuon listan tilauksen (mihin syötetään viitenumero ja yksilöintitieto) perusteella?
h2o: Kun e-lasku kytkentä on tehty, pitäisi siitä tulla kuittaus (vihreä palkki) "Tilauksesi on välitetty e-laskuttajalle". Listassa tulee näkyä "Näytä" ja "Poista" laatikot, kun sopimus on syntynyt.
Nyt kun teit kytkennän uudelleen, voisimme vaikka odotella huomiseen, josko se tulisi meillekin järjestelmiin näkyviin?
Mia kirjoitti:
Moi jannen78,
Kerrotko vielä mitä pankkia käytät? Laitan tästä selvityspyyntöä eteenpäin, siihen tarvitsisin vielä tuon tiedon.


Nordea.
jannen78: Kiitos! Selvityspyyntö on nyt laitettu. Toivotaan, että saadaan kuntoon jo heti seuraavalta laskulta. Pahoittelut vielä tästä harmillisesta sotkusta.
Niinamari kirjoitti:
h2o: Kun e-lasku kytkentä on tehty, pitäisi siitä tulla kuittaus (vihreä palkki) "Tilauksesi on välitetty e-laskuttajalle". Listassa tulee näkyä "Näytä" ja "Poista" laatikot, kun sopimus on syntynyt.
Nyt kun teit kytkennän uudelleen, voisimme vaikka odotella huomiseen, josko se tulisi meillekin järjestelmiin näkyviin?


Netpostin puolella tilanne ei ole muuttunut.
Moi h2o,
Laitoin tästä selvityspyyntöä eteenpäin, toivotaan että homma selviää pian!
Hei vielä h2o,
Meillä näkyy että e-laskutieto on saapunut tänne 17.5, eli homma näyttäisi nyt toimivan 🙂
Hei,

Edelleen tulee laskut paperisena postissa. Mitäköhän tässä nyt oikein pitäisi tehdä?

Omien sivujen laskutustiedoissanikin sanotaan, että laskutustapana on sähköpostilasku. Nettipankkiini Nordeaan olen tehnyt e-laskukytkennän, mutta ei vaan pelaa. Voisinko nyt saada edes sähköpostiini nämä laskut kun tuo nettipankin e-lasku ei ota toimiakseen?
jannen78: En ole vielä saanut vastausta selvityspyyntööni 😞 Alkaa olla kyllä todellinen pattitilanne tämä! Käy vielä katsomassa ohjeet e-laskulle, jotta ne on ok. Ja mitä jos laitat vielä myös verkkopankkisi kautta viestiä pankin päähän, että löytäisivätkö he jotain, joka voisi selittää tämän? Kyseessä kun on kuitenkin pankin palvelu. Tätä kautta kun selvityspyyntö on jo vetämässä.
Voin uskoa, että alkaa olla jo todellista turhautumista ilmassa tämän kanssa ja voin kertoa, ettet ole ainoa 😞 Olen todella pahoillani, että tämä on mennyt näin vaikeaksi! Palaan luonnollisesti heti asiaan, kun saan lisätietoa asiasta. Mutta kyllähän me tämä selväksi ennen seuraavaa laskua saadaan, siihen on vahva luotto!

Vastaa