laskutustavan vaihto

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Ihan vahingossa ja sattumalta satuin huomaamaan, että paperinen lasku maksaa 1,90€ ja että sen voi vaihtaa maksuttomaan sähköiseen laskuun. Tuo tieto laskun maksullisuudesta löytyi todellakin ihan sattumalta, eikä ainakaan minulla ollut mitään aavistusta, että paperinen lasku maksaisi. Mielestäni tuollainen seikka pitäisi olla näkyvillä ja siitä tulisi tiedottaa myös erikseen laskun mukana. Kun tuon laskutavan muutoksen yritti tehdä sonera sivuilla, pyydettiin s-postiosoitetta, johon sähköinen lasku lähetettäisiin. Kun s-postiosoitteen laittoi, sitä ei hyväksytty vaan tuli teksti, että vain numerot ja kirjaimet kelpasivat. Sitten rautalankaa käyttäen kokeilin kirjoittaa piste, sekä ät ei niitäkään tietenkään hyväksytty. Jos soittaa asiakaspalveluun, se maksaa. Sonera sivuilla on ollut todella paljon muutakin häikkää, tietoja ei löydä helposti ja varmaan vain harva tietää tai löytää tiedon, että omille sivuille voi kirjautua 2 eri tunnuksilla. Toiset tunnukset toimivat puh.nrolla ja erikseen tilatulla salasanalla, tuolloin voi päästä katsomaan internetiin tulleita multsareita. Jostain syystä multsaritkin alkoivat mennä nettiin puhelimen sijaan. Sen selvittely olikin sitten todella mysteeri. Ehkä syynä oli vaihtamani puhepaketti peruspakettiin. Mutta kun yritti tilata : TILAA MULTSARI10 15400, ohjeen mukaisesti siis, tuli teksti, että tilaus on virheellinen. Olen kuullut ystäviltäni, että moni ei ole tähänkään päivään mennessä löytänyt nettiin menneitä multsareita, kun ohjeet on olleet niin hukassa, vaikeasti löydettävissä. Lisäksi kun omilla sivuilla on s-posti, mistä ihmeestä sitä voi tietää, että mihin nuo toiset tunnarit käyvät. Ohjeet pitäisi olla heti kirjautumisohjeiden vieressä ja jopa ehkä korostettuna, että huom. on olemassa kahdet tunnarit tähän samaan omat sivut kirjautumiseen. Tässä olen pähkäillyt liittymän vaihtamista, kun asioiminen on niin hankalaa.

1 kommentti

Hei ja kiitos palautteestasi.

Mikäli liittymä päivitetään Sonera Sopivaan, muuttuu paperilasku maksulliseksi. Tästä pyrimme tiedottamaan mahdollisimman hyvin kaikissa tilauskanavissamme. Suosittelemme sähköiseen laskutukseen siirtymistä kaikille asiakkaillemme, onhan se ympäristöystävällisempää.
Harmi, ettei sähköpostilaskun kytkentä onnistunut. Voit ottaa yhteyttä monella muullakin tavalla kuin soittamalla asiakaspalveluumme. Vaihtoehtoisia yhteysmuotoja ovat mm. Chat Omilla Sivuilla, Facebook sekä Ajanvaraus, jolloin sinulle soitetaan varaamanasi ajankohtana.

Olemme pyrkineet tuomaan Omille Sivuille kirjautumisohjeita esille itse kirjautumissivulla. Olisiko sinulla antaa vinkkiä, miten voisimme paremmin ohjeistaa asiakkaitamme? Ohjeita löytyy mm. kirjautumissivulla sekä Ohjeista ja vinkeistä.

Ohjeita saapuneiden multimediaviestien lukemiseen netissä löytyy myös Ohjeista ja vinkeistä.

Multsari10-palvelua ei ole mahdollista enää tilata (korjaamme tiedon ohjeisiin). Todennäköisesti liittymäsi päivityksen yhteydessä on nettipalvelu myös muuttunut ja sitä tarvitaan myös multimediaviestien toiminnassa. Jotta palvelut toimisi taas, se vaatii puhelimen uudelleenkäynnistyksen. Sitä kannattaa kokeilla muutenkin aina kun tuntuu, että puhelimen/liittymän toiminnassa on jotain ongelmia.

Vastaa