miksi nopeus putoilee ja välillä pätkii yhteys.

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

yhteytenä 24/1m yhteys mikä normaalisti toimii 14m nopeudella,mutta jälleen alkanut hidastelut johtavat siihen että nopeus on 2m eikä pysty saunavision tallennuksia katsomaan tai muutakaan latauksia tekeen sekä pätkiminen ketuttaa hieman.vika ei ole boxissa tai liitännöissä koska kaikki on läpi käyty ja muuten normaalisti toimii pitkiäkin aikoja,mutta niinkuin nyt tuntuu jääneen hidas vaihde päälle.ja miksi tämä liittymä maksaa kympin enemmän kuin jos avaisin nyt samaan osoitteeseen uuden samanlaisen liittymän?vai pysyykö hinta samana vaikka olisi 10v ollut sama sopimus.lisään nyt vielä että upload nopeus pysyy normaalina,mutta download nopeus putoaa yli 12mt/s.

4 kommenttia

Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi tilan ja vastata tarkemmin nopeusongelmaan liittyen. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.

Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 346123456.

Kannattaa tutustua Ohjeet ja vinkit - sivujen artikkeliin otsikolla ADSL-yhteys hidastelee.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
taas on alkanut tämä että kaista menee ihan jumiin ja ei voi tallennuksia katsoa ja sivujen lataaminen kestää tolkuttoman kauan tai sitten pätkäisee yhteyden.
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi tilan ja vastata tarkemmin nopeusongelmaan liittyen. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.

Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 346123456.

Kannattaa tutustua Ohjeet ja vinkit - sivujen artikkeliin otsikolla ADSL-yhteys hidastelee.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu



laitoin profiiliin asiakasnumeron jos viitsitte tarkistaa onko missä vika kun täällä kuitenkin laitteet toimii,mutta yhteys hidastelee.
Liittymässä on tällä hetkellä modeemi verkossa noin 17/1 Mbit/s maksiminopeuksilla. Liittymän verkkoalueelta ei ainakaan kuukauden sisään ole tehty vikailmoituksia hidastelevista ADSL-liittymistä, sen pidämmälle en tarkistanut. Tämän perusteella vaikuttaa että alueen verkon kapasiteetti on riittävä.

Kertomasi 2 Mbit/s nopeus on todella alhainen ADSL-yhteyden laatuun verrattuna. Vaikka liittymäsi tämän hetkisellä yhteydellä ei ADSL-modeemin ja -keskittimen välisen yhteyden mahdollistamaa 17 Mbit/s kokonaan tulisikaan, pitäisi yhteydellä vähintään 10 Mbit/s latausnopeudeksi saada, todennäköisesti enemmänkin.

Nopeuden laskun syyn rajaaminen kannattaisi aloittaa ADSL-modeemista, sillä se vastaa liikenteestä sekä ulko- että sisäverkkoon. Testaus toisella ADSL 2+ modeemilla (ja puhelinpistokkeeseen menevällä kaapelilla) kertoisi välittömästi jääkö vika modeemiin vain ei, varsinkin jos tietokonella näkyvä nopeus on edelleen tasolla 2 Mbit/s.

Liittymän hinnasta sen verran, että uusiin liittymiin kohdistetut avaustarjoukset määräaikaisilla sopimuksilla ovat lähes poikkeuksetta kuukausimaksultaan halvempia kuin liittymän normaalihinta ilman määräaikaista sopimusta.

Vastaa