miten voin peruutta tilaukseni?

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 9 katselukertaa

Tilasin puhelimitse minulle kaupatun Soneran superpaketin. Tilaus ei ole edistynyt, minulle ei ole toimitettu kuin nettitikku ja sekin väärällä sim-kortilla enkä todellakaan halua tätä pakettia. 14 vrk ei ole kulunut tilauksesta. Miten voin peruuttaa tilauksen JA NOPEASTI? Oikeasti asiakaspalvelusivunne ovat niin surkeat, etten löydä tätä yksinkertaista tietoa. Asiakaspalveluunne jonotin jo 50 min, tuloksetta.
Tiedoksi: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1 ... nsuojalaki
Kuluttajansuojalaki 6 luku (15.12.2000/1072)

2 § (15.12.2000/1072)
Pakottavuus
SOPIMUSEHTO, JOKA POIKKEAA tämän luvun säännöksistä KULUTTAJAN VAHINGOKSI, ON MITÄTÖN, jollei jäljempänä toisin säädetä.

15 § (15.12.2000/1072)
Peruuttamisoikeus etämyynnissä
Etämyynnissä kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus ilmoittamalla siitä elinkeinonharjoittajalle 14 päivän kuluessa 14 §:ssä tarkoitetun vahvistuksen vastaanottamisesta taikka tavaran kaupassa tavaran tai ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta, jos tavara tai tavaraerä vastaanotetaan myöhemmin kuin vahvistus. Jos vahvistusta ei tarvitse toimittaa, peruuttamisaika lasketaan tavaran kaupassa tavaran tai tavaraerän vastaanottamisesta ja muissa tapauksissa sopimuksen tekemisestä. Tavaran kaupassa peruuttamisilmoitukseksi katsotaan myös vastaanotetun tavaran palauttaminen.

Jos vahvistus ei täytä 14 §:ssä säädettyjä vaatimuksia, peruuttamisaika on kolme kuukautta. Jos vahvistus tänä aikana oikaistaan, kuluttajalla on 1 momentin mukainen peruuttamisoikeus siitä päivästä, jona hän sai oikaistun vahvistuksen.

Jos vahvistusta ei lainkaan anneta, sovelletaan, mitä 20 §:ssä säädetään.

2 kommenttia

Tilauksen peruminen tulisi tehdä Asiakaspalvelun kautta. Vaihtoehtona soitolle Asiakaspalvelun numeroon 0200 17000 on soittopyynnön jättäminen ajanvarauskalenteriin tai palvelupyynnön lähettäminen. Jälkimmäinen toimii Omat sivut -kirjautumisen kautta, joten palvelupyynnön lähettämiseksi on oltava laajakaista- tai matkapuhelinliittymän tunnukset Omille sivuille.
Tapio kirjoitti:
Tilauksen peruminen tulisi tehdä Asiakaspalvelun kautta. Vaihtoehtona soitolle Asiakaspalvelun numeroon 0200 17000 on soittopyynnön jättäminen ajanvarauskalenteriin tai palvelupyynnön lähettäminen. Jälkimmäinen toimii Omat sivut -kirjautumisen kautta, joten palvelupyynnön lähettämiseksi on oltava laajakaista- tai matkapuhelinliittymän tunnukset Omille sivuille.


Vitsikö tuo ajanvarauskalenteri, hahaaaaaaaaaaaaaa

Ensimmäinen vapaa ajankohta:
Valitettavasti vapaita aikoja ei ole

Vastaa