modeemin toimitus

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Minä tilasin puhelimitse puheinpalvelustanne uuden laajakaistaliittymän "tuplanetti" pian kolme viikkoa sitten. Tänään asentaja kävi avaamassa linjan asunnossa Topeliuksenkadulla. Modeemista ei kuitenkaan ole kuulunut mitään. En myöskään ole saanut tilausvahvistusta. Onko asia jäänyt kesken vai mistä viive?

2 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Kuuluiko sopimukseen siis se modeemi? Kaikkiin liittymiin ei kuulu modeemia? Oletko saanut mokkulan, joka kuuluu tuplalaajakaistaan?

Millainen liittymä sinulla tarkalleen on?

Nyt tarkastelen Tuplanetti 4G - 8 Mbit/s pakettia jossa siis 4G SIM kortti ja ADSL liittymä 8Mbps maksiminopeudella. Liittymään [u:3uhhde90]EI[/u:3uhhde90] kuulu mokkulaa tai modeemia.

Lisämaksusta saa ainakin tilatessa Sonera Smart -modeemi (wlan) 2,50€/kk hintaan (toimitusmaksu on 9€). Modeemi on yhteensopiva myös Sonera Viihteen kanssa. Ja merkki ja malli taitaa olla Inteno DG301AL, jota en suosittele käyttämään jos ei ole Sonera Viihdettä. Tästä laitteesta ja muistakin operaattorin laitteista on tullut paljon valituksia ja niitä voi lukea vapaasti tältä keskustelusta.

Seuraavassa tarkastelen Tuplanetti 4G - 20 Mbit/s liittymä johon saa mukaan maksutta Zyxelin modeemin (joka myöskään ei ole kovin hyvä).

Tälläinen oli ainakin tarjousehtona Tuplanetti 4G - 20 Mbit/s liittymässä:

Sonera tarjoaa 1.9.–30.9.2014 uusille Laajakaista-asiakkaille kiinteistön sisäverkon tekniikkaan sopivan wlan-modeemin tai reitittimen (VDSL2-wlan-modeemi, ADSL-wlan-modeemi, ethernet-reititin tai WLAN Eurodocsis 3.0 -modeemi) veloituksetta (norm. alk. 69,02 €). Tarjous on voimassa vain Soneran verkkokaupan kautta tehdyille uusille tilauksille ja edellyttää samalla uuden laajakaistaliittymän tilaamista.

Tarjouksen saaminen edellyttää myös 24 kuukauden määräaikaisen sopimuksen tekemistä Sonera laajakaistaliittymään ja lupaa sähköiseen markkinointiin.

Tarjous ei koske tarjousaikana irtisanottuja ja samalle henkilölle tai samaan talouteen uudelleen tilattuja liittymiä. Suosittelemme, että suojaat koneesi Sonera Tietoturvapalvelulla.

Kuluttaja-asiakkailla verkkokaupassa 14 päivän palautusoikeus tuotteen tai palvelun vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee ainoastaan tuotteita ja palveluita, joita ei ole otettu käyttöön.


Voit itse hankkia vapaasti oman ADSL modeemin / WAN reitittimen elektroniikka liikkeestä.
Hei mivmov,

Lisäätkö asiakasnumeron, liittymänumeron tai tilausnumeron tietoihisi, niin voimme tarkistaa asiaa.

Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero. Jos lisäät liittymänumeron, niin lisää se ilman "-" merkkiä, muodossa 333123456 tai 346123456.

Vastaa