netti ei toimi iltaisin

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 22 katselukertaa

Ongelmana on että nettiyhteys ei toimi juuri ollenkaan iltaisin. Vikailmoituksia on tehty useita ja miehetkin on käyneet päiväsaikaan mittomassa, mutta ongelmaahan ei silloin ole, eikä tietenkään löydy. Itse en ole asialle vihkiytynyt, mutta seurailtuani modeemin arvoja, olen huomannut että ainoa arvo joka muuttuu iltaa kohti on SNR margin, joka on päivällä yli 100 ja illalla klo 17-18 n. 50-60 ja klo 21 enään n. 40. Olen kokeillut kahta eri modeemia; TP-linkiä ja Zyxeliä. Tp-link ei toimi iltaisin ollenkaan Zyxel toimii jotenkin, mutta pääosin katkoo.

1 kommentti

Mielenkiintoinen tapaus. Jos signaali-kohinasuhde heikkenee iltaa kohti kahdella eri ADSL-modeemilla, ei käytännössä jää muuta vaihtoehtoa kuin että muutos tapahtuu verkon puolella. Yhdellä modeemilla testattuna esimerkiksi modemin lämpeneminen voisi selittää ilmiön, mutta on epätodennäköistä että kahdessa ADSL-modeemissa olisi sama vika.

Tästä kannattaa tehdä uusi vikailmoitus Laajakaistan vikailmoituslomakkeella, koska lomakkeen viimeiselle sivulle voit kirjata samat havainnot kuin mitä tänne kirjoitit.

Vastaa