netti hidastelee

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 1 katselukerta

Puhelimeni netti ei ole toiminut kunnolla liittymätyyppini vaihdosta lukien = lähes vuosi! Tammikuussa asiakaspalvelussanne liittymätyyppiä vaihdettiin 3G:stä 4G liittymäksi ajatuksella, että saattaisi toimia nopeammin - ainakin joskus tulevaisuudessa, kunhan 4G saavuttaa katusoitteemme. Välillä netti toimii 3G tai H+ nopeuksilla, mutta esim sunnuntai 9.2. nopeus oli koko ajan E. Sivun lataus ei onnistunut edes 12 minuutin kuluessa. Koko päivä pilalla, kun ei tiennyt saako näkyviin sitä mitä haluaa. Hitaus oli lähes koko päivän. Sama hidstelu oli myös eilen ja taas tänään klo 17 jälkeen, kun kotiin palattuani tarvitsin nettiyhteyttä. Puhelimeni on Samsung Galaxy SIII. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että maksan nyt täysin tyhjästä.

5 kommenttia

Hei eijanita3009 !

Vaikka paketin vaihto on tehty jo 21.1. niin varmistan kuitenkin, että olethan käyttänyt puhelimen virrattomana tuon päivän jälkeen? Se yleensä on ensimmäinen hyvä ensiapu netin hitaudelle. Ja jos sinulla on on iPhone, niin verkkoasetusten nollaus kannattaa myös asetuksista tehdä. (Asetukset -> Yleiset -> Nollaa).

Jos näistä ei ole apua, niin palaa asiaan. Katsellaan sitten lisää.
Hei eijanita3009!

Samsungin Android-puhelimissa verkkoasetusten nollaus eli oletusten palautus tehdään seuraavasti. Oletusten palautus ei poista puhelimestasi mitään sovelluksia tai yhteystietoja.

Ohje:

1. Asetukset
2. Lisää asetuksia tai Langattomat ja verkot
3. Matkapuhelinverkot
4. Yhteyspisteiden nimet
5. Menu-painike (puhelimen alaosan fyysisen näppäimen vasemmalla puolella)
6. Valitaan kohta Oletusten palautus

Oletusten palautuksen jälkeen puhelin on hyvä käyttää virrattomana. On myös hyvä tarkistaa, että Samsungin puhelimesi on lukittu käyttämään ainoastaan 3G-verkkoa. Tämän voit tarkistaa puhelimen asetuksista Matkapuhelinverkot-valinnan jälkeen kohdasta Verkkotila. Merkintä WCDMA tarkoittaa 3G-verkkoa.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Puhelin on sammutettu päivittäin. Ei ole lukittu käyttämään pelkästään 3G yhteyttä.

Asiakaspalvelussa liittymä päivitettiin 4G liittymäksi, koska asuinpaikkani viereisellä kadulla on 4G kattavuus. Kotikadullani sitä ei vielä ole ja sen kyllä tiesin liittymätyypin vaihdon yhteydessä. Liittymän vaihto olisi mahdollisesti voinut parantaa 3G yhteyttä jo välittömästi. Mutta kun tuo 3G on myös ollut tosi harvoin saavutettavissa... Toki hetkittäin yhteydet toimivatkin paremmilla nopeuksilla.

Seurasin juuri äsken kotiin tullessani, että 3G ja H+ nopeudet katosivat n. 30 m ennen kotiosoitetta ja näyttää olevan edelleen hitaimmalla mahdollisella yheydellä koko ajan.
Kukaan ei tunnu uskovan, että yhteys ei vain toimi moitteettomasti, kun kartat näyttävät, että en asuisi katvealueella. Tämä on todella ärsyttävää, kun juuri iltaisin ja viikonloppuisin tarvitsen kotonani nopeaa yhteyttä.

Pakettiini kuuluu kuukausittain hulppeat 10 gigaa dataa, joten hidasteita ei pitäisi tulla ainakaan "datan ylityksestä".
Hei eijanita3009!

Pahoittelen, että Soneran 3G-verkon kuuluvuus on ajoittain heikko kotiosoitteesi lähistöllä. Vaikka osoitteesi lähistöllä on 4 kappaletta Soneran 3G-verkon tukiasemia n. 400-1500 metrin etäisyydellä osoitteestasi, saattaa alueella olla katvealueita.

Kuvaamasi perusteella kyse voisi olla pikemminkin tukiasemien kapasiteettiongelmasta, jota ilmenee ns. ruuhka-aikoina eli arkisin klo 16-21 ja viikonloppuisin, jolloin matkapuhelinverkossa on paljon liikennettä. Mikäli tässä on kyse kapasiteettiongelmasta, ei asiaan kovin pikaista parannusta valitettavasti ole odotettavissa. Toisaalta 4G-verkon kuuluvuusalueiden laajentaminen vapauttaa osaltaan kapasiteettia 3G-verkkoon.

Voit halutessasi kokeilla lukita puhelimesi käyttämään ainoastaan 3G-verkkoa (WCDMA) ja seurata, miten liittymäsi tämän jälkeen toimii.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Tänään nopeampi yhteys toimi kotiosoitteessa muutaman minuutin ajan klo 17. Siihen se ilo sitten jäikin.

Kokeilin 3G lukitusta, mutta heti tuli ongelmia "verkkoa ei löydy", se siitä kokeilusta...
Tämä tuntuu olevan taistelua tuulimyllyjä vastaan eikä kenelläkään ole vastuuta siitä, että myydään/luvataan ihan jotain muuta kuin liittymän pitäisi olla. Tarkoitan nyt maaliskuussa 2013 päivitettyä liittymää. Tämän 4G:n epävarmuuden tiesinkin nyt tammikuussa vaihdosta tehdessä.

Kummallista, että kaupunkilähiössä ei yhteydet toimi, eikä ole toiveitakaan kapasiteetin lisäämisestä!

Vaikuttaa siltä, että joudun vaihtamaan operaattoria. Alkaa tulla nyt mitta täyteen.

Vastaa