Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
haapyr-3_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

netti pätkii

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei

Netti pätkii jatkuvasti.
Onko teille ilmoitettu etäluettavien sähkömittareiden aiheuttamista ongelmista?
Tänään klo 19 piti teknisen puolen kaverin soittaa, ei ole soittoa kuulunut!!

Jori
26 vastausta
haapyr-3_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Marko- kirjoitti:
Hei haapyr-3,

Kiitos tiedoista. Laitoin nämä lisätiedot eteenpäin.



Tervehdys!

Asentajat kävivät taas ja mittailivat aika kauan tolpassa ja sisällä. Lopputulema oli, että vika on tolpasta keskukselle päin kaapelissa. Aikoivat ilmoittaa " linjamiehille" tms.

Nopeus on nyt hyvä, mutta SNR ei ole alkuunkaan kohdallaan niinkuin raportista näkee:
(Pätkintää on, mutta osa on mittausten aikana tullutta... Viimeksi lauantaina pätki monesti)


DSL Connection

Link Information

Uptime: 0 days, 4:38:52
DSL Type: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 992 / 6.688
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 25,33 / 195,75
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 15,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 15,0 / 25,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 6,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 491 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 58 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 453 / 0
FEC Errors (Up/Down): 2.236 / 544.573
CRC Errors (Up/Down): 2.236 / 905
HEC Errors (Up/Down): 2.033 / 743
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei haapyr-3,

Vikailmoitus on vielä avoinna ja asentaja on kuitannut meilla tästä tiedon myös. Asentajat ovat siis ilmoittaneet ongelmasta eteenpäin, joten toivottavasti vikapaikka saataisiin mahdollisimman pian paikannettua ja korjattua.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Arski64_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 127 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
haapyr-3 kirjoitti:



Tervehdys!

Asentajat kävivät taas ja mittailivat aika kauan tolpassa ja sisällä. Lopputulema oli, että vika on tolpasta keskukselle päin kaapelissa. Aikoivat ilmoittaa " linjamiehille" tms.

Nopeus on nyt hyvä, mutta SNR ei ole alkuunkaan kohdallaan niinkuin raportista näkee:
(Pätkintää on, mutta osa on mittausten aikana tullutta... Viimeksi lauantaina pätki monesti)


Oletan että sinullakin on määräaikainen sopimus joten Soneralla ei ole mitään kiirettä korjta asiaa. Anna Soneralle määrä-aika milloin liittymän on oltava kunnossa. Esim. 2 viikkoa.

Muuten saatat odotella vielä juhannuksena ja ensi joulunakin...
haapyr-3_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Niinpä, olisi hyvä jos ennen vappua....

Valitettava, siis sangen valitettava juttu on, että asun alueella, jonne saa vain ja ainoastaan Soneran lankaliittymän, muita operaattoreita ei kiinnosta tämä paikkakunta. Langattomat -kaikkien on kokeiltu- eivät pelitä. 4g on lähestymässä.... Ehkä joskus sellainen. Valokuitukin olisi loistava, mutta kansa äänesti ja kunta vetäytyi hankkeesta (:
Kiitos huomaavaisuudesta ja huolesta!
Arski64_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 127 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tuo on se toinen syy miksi Soneran palvelu on niin hidasta. Sinä et voi äänestää jaloillasi ja vaihtaa operaattoria koska muut operaattorit ei tuo teille yhteyttä. Sonera voi tehdä... tai siis olla tekemättä mitään... koska et voi vaihtaa muuhunkaan.

Tämä on kovasti tuttua ja erittäin iljettävää toimintaa Soneralta ettei asiakas saa palvelua.

Toki, kun korjaus on kestänyt jo kuukausia, sinulla on myös oikeus vaatia ja saada Soneralta korvauksia toimimattomasta tai huonosti toimivasta yhteydestä.

Ei Soneralle ole pelkästään oikeuksia, heillä on myös velvollisuuksia. Ja samalla tavalla myös sinulla on oikeuksia joita Sonera kyllä usein polkee hävyttömästi ellei pidä puoliaan.
haapyr-3_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kuten modeemin raportti kertoo, netti pätkii pahasti. Asentajien vierailusta on jo aika tovi. Kauanko kestää korjaus siellä jossain tolpan jälkeen?



DSL Connection

Link Information

Uptime: 0 days, 0:14:12
DSL Type: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 960 / 6.688
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 5,87 / 239,69
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 15,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 14,0 / 24,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,0 / 6,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 1.150 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 131 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 803 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 1.668
CRC Errors (Up/Down): 0 / 10
HEC Errors (Up/Down): 0 / 8
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei haapyr-3,

Vika on yhä käsittelyssä mutta aikataulusta ei ole asentaja mitään kommenttia jättänyt. Laitoin asiasta kyselyn menemään niin vastailen tarkemmin kunhan saan jotain tietoon!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut