nettipaketti

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Haluaisin tietää, että miten on mahdollista, että mun liittymän nettipaketti on jo tässä vaiheessa täynnä. Uus laskutuskausi alko 17.12 ja mulle tuli viesti Soneralta 23.12 viesti että nettipaketti alkaa olemaan täynnä ja netti hidastuu. Ja hetken päästä tuli viesti, että saan 2 eurolla netin toimimaan normaali nopeudella laskutuskauden loppuun asti. Mutta parin päivä päästä taas netti alko hidastelee ja tuli viesti, että lisäpaketti on täynnä että saan taas 2 eurolla netin normaaliksi jne. Niin sitä ihmettelen, että miksi nettipaketti on nyt tässä kuussa parissa päivässä yhtäkkiä täynnä, kun sitä ei oo tapahtunu koskaan aikaisemmin. Ja miksi puhutaan iha mitä sattuu ja kusetetaa asiakkaita, että lisäpaketilla netti toimii normaalisti laskutuskauden loppuun. Pojot siitä teille, että onnistuitte saamaa mut lankaa. Mutta siis sitä ihmettelen, että mite nyt yhtäkkiä mun nettipaketti on täytee käytetty parissa päivässä, kun se on kuiteski 10 Gt: n ja niin ei oo koskaan aikasemmi käyny vaikka iha samalla tavalla oon käyttäny nettiä ja saman verran?

3 kommenttia

Hei Mirkku!

Kuullostaa tosin vähän hassulta että paketti olisi mennyt niin äkkiä täyteen, mutta voimme tarkistaa tämän. Lisäätkö asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin tarkistaa tämän . Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.
Täällä sama ongelma, ja toistunut jo usein. Ikävää, todella ikävää. Tällä kertaa kävi myös niin, että en ole saanut uutta ilmoitusta että nopeutta olisi hidastettu, mutta mikään ei ole toiminut kunnolla enää ainakaan pariin päivään. Tilasin lisäpaketin neljä päivää sitten. Omilla sivuilla sitten lukee että pakettisi on "lähes täynnä". No, tilasin uuden lisäpaketin Omien sivujen kautta, mutta tilausvahvistusta ei näy eikä kuulu. Ilmesesti lisäpalvelua ei saa aktivoitua näin sunnuntain ilta-aikaan, toisin kuin tekstiviestipalvelulla. Tämän voisi muuten ihan mieluusti mainita palvelua tilattaessa, jotta lisäpettymyksiltä vältytään.

Joka tapauksessa mietin välillä, että miten on mahdollista että määrä välillä täyttyy niin nopeasti. Voiko olla että jumittavankin (nettipaketin hitauden vuoksi paikallan junnaavan) tv-ohjelman katsominen syö kokonaismäärää, vaikka en saisikaan siitä itse mitään hyötyä...? Vaihdoin jo kerran liittymätyyppiä Surffilauta 4G:ksi kun edellisellä määrä täyttyi koko ajan. Tällöin kuulin, että kuulemma esim. eräät mainoksia sisältävät ohjelmat syövät määrää runsaasti. Kiva juttu tajuta, että muutenkin jo ärsyttävistä mainoksista saa vielä maksaakin...

Noh, tämän vuodatuksen päätteeksi on vissiin vain nöyrryttävä ja todettava että koska hommaa ei näköjään saa paremmin toimimaan on otettava jokin rinnakkaispalvelu, nettitikku tms.
Hei Tiinasanoohaloo!

Kiitos viestistäsi. On totta, että liikkuvan kuvan katsominen kuluttaa melko paljon nettipakettia. Onko sinulla käytössäsi sellainen laite, josta voi seurata nettiyhteyden käyttömäärää?

Mikäli sinulla tällainen laite on, voit seurata käyttömäärää laitteessasi ja tätä voi sitten verrata laskuissasi tai Omilla Sivuilla näkyviin käyttömääriin.

Tällä hetkellä liittymässäsi on nopeaa tiedonsiirtoa jäljellä, joten lisäpaketin tilauksesi on onnistunut. Omilla Sivuilla lisäpaketin tilaaminen onnistuu läpi vuorokauden ja kaikkina viikonpäivinä, ellei Omilla Sivuilla ole jokin tilapäinen häiriötilanne.

Suosittelen sammuttamaan laitteesi ajoittain vähäksi aikaa, jotta kaikki taustalla pyörivät nettiyhteydet varmuudella katkeavat.

Vastaa