paperilaskuveloitus - kuluttajansuojaviranomaisen kanta

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Laskulleni näkyi jälleen ilmestyneen kuluttajasuojaviranomaisen kannan mukaan
aiheeton veloitus paperilaskusta Ilmoitin asiasta Soneran laskutukseen ja sieltä sanottiin että
laskuttavat kunnes oikeuden kannanotto asiaan selviää

Lieneekö tuo järkevää ärsyttää ja karkoittaa asiakkaat kilpailijoille, varsinkin kun
kuluttajasuojaviranomaisen kanta usein sekä enteilee, että noudattaa lain kirjainta

2 kommenttia

Hei asiakasnumero47! Sonera haluaa panostaa kestävään kehitykseen. Paperilaskujen lähettämiseen kuluu erittäin paljon paperia vuosittain - paperilaskutus kuormittaa ympäristöä, ja lisäksi se on yrityksille kallista.

Lähetämme suurimman osan laskuistamme internetissä sähköisinä laskuina. Siitä huolimatta paperilaskuista kertyisi vuodessa jopa 3,6 kilometrin korkuinen pino. Tavoitteenamme on nopeuttaa ympäristöystävällisen sähköisen laskun yleistymistä. Samaan tapaan esimerkiksi pankkien asiakaspalvelupisteissä laskun maksaminen on ollut jo pitkään maksullista, mutta ilmaiseksi laskut voi hoitaa kätevästi verkossa. Maksullinen paperilasku on käytössä myös muilla toimialoilla sekä operaattoreilla.

Mikäli sinulla on mahdollista vastaanottaa lasku sähköpostiisi on se täysin maksutonta.
taitaapi kaikki yleisimmät operaattorit veloittaa tosta paperilaskusta erikseen en tarkoita että se on oikein mutta ei se kyllä soneran vika ole pelkästään

Vastaa