pp.inet.fi osoitteen säilyminen

  • 11 December 2014
  • 17 kommenttia
  • 88 katselukertaa

Moro, meillä on nyt Soneran 8/1 ADSL mutta olemme muuttamassa ja uudessa asunnossa on eri firman tarjoama netti, kysymys kuuluukin onko Soneran valikoimassa mitään halvempaa muotoa netistä niin että pp.inet.fi sähköposti säilyisi, vaimo ei haluaisi tästä luopua koska käyttää sitä aktiivisesti.

pystynkö esim ottamaan langattoman @450 laajakaistan niin että sähköposti osoite säilyy ja vaimo voi jatkossa käyttää haluamaansa soneran sähköpostia?

17 kommenttia

Hei! Ikävä kyllä @pp.inet.fi -loppuiset sähköpostiosoitteet katkeavat samalla, kun laajakaistaliittymä irtisanotaan. Sonera Laajakaista Langaton ei myöskään ikävä kyllä tule kyseeseen, sillä sen uusmyynti on lopetettu kokonaan. Oliko kyseessä tilanne, ettei meidän laajakaistaa pystytä siirtämään uuteen osoitteeseenne? Monesti voi olla, että vaikka kilpailijalta taloyhtiöön on saatavilla taloyhtiölaajakaista, voi halutessaan kuitenkin ottaa minkä tahansa operaattorin laajakaistan.
tietääkseni tämän nykyisen ADSL liittymän pystyy siirtämään uuteen osoitteeseen, tosin en löydä tätä saatavuus hausta ilmeisesti koska asunto on vasta valmistumassa elokuun puolella, pystytkö tämän tarkastamaan osoitteeseen Piilipuuntie 1 02200 Espoo että pystynhän varmasti siirtämään liittymäni tänne kun muutto on käsillä.

Kilpailevalta firmalta olisin vain saanut nopeamman netin samaan hintaan kuin nykyiseni mutta ilmeisesti joudun kuitenkin siirtämään nykyisen liittymäni uuteen osoitteeseen ja jatkamaan sillä. Harmillista ettei talooni tullut soneran valokuitua niin olisin saanut nopeamman netin ja vielä säilyttämään @pp.inet.fi osoitteen.
jensar: Alustavan saatavuuskyselyn mukaan saatavilla olisi 8M ADSL yhteys. Tämä toki edellyttää, että asunnossa on lankapuhelinpistoke. Harmillinen tilanne tosiaan. Ilman muuta halukkuutta ja tahtotila on tarjota asiakkaille aina parasta ja nopeinta yhteyttä. Kun muutto tulee ajankohtaiseksi, otathan liittymämuutoksia varten yhteyttä Asiakaspalveluumme.
Tähän kohtaan sopii hyvin seuraava kehitysidea/ehdotus. Koska sähköpostiosoite on henkilökohtainen ja verrattavissa puhelinnumeroon , ehdottaisin että pp.inet.fi osoite pysyy asiakkaalla vaikka kiinteä laajakaista irtisanotaan. Ehtona olisi että asiakassuhde jatkuu , ja sekä mobiili että nettipalvelut ovat käytössä. Teknisesti mahdollista?

Soneran sähköpostiosoite vaati myös uudistusta. Miksi sonera edelleen "lokeroi" asiakkaat? "pp" eli private person tarkoittaa minun mielestä, "vähemmän tärkeä asiakas" Vertaan siis yksityishenkilö vastaan yritys. Ent. yrittäjänä tiedän että kaikki asiakkaat ovat tärkeitä. Ruotsissa on käytössä etunimi.sukunimi@telia.com. Muitakin on , esim. swipnet.se, mutta "pp" ei tietääkseni ole käytössä siellä. Korjatkaa jos olen väärässä. Minun ehdotus on että osoite olisi @inet.fi tai @sonera.fi. Samalla pp.sonera.net tulisi muotoon @sonera.net. Lyhyt osoite ja vähemmän pisteitä = vähemmän virheitä. Pitää muistaa että operaattoreiden omat osoitteet heijastavat luotettavuutta ja varmuutta ulospäin kun kommunikoi mailin kautta.Jos vertaa esim. hotmail tai live tai vastaaviin osoitteisiin. Luulen että myös sonera haluaa näkyä tällä tavalla. Minun mielestä soneran viimeiset uudistukset ovat onnistuneet minun kannalta hyvin. Toivottavasti tämä on seuraava uudistus.
Huom. kaikki 2 luokan eli pp asiakkaat! Ottakaa kantaa ja tehkää ehdotuksia.
wheeler kirjoitti:
Tähän kohtaan sopii hyvin seuraava kehitysidea/ehdotus. Koska sähköpostiosoite on henkilökohtainen ja verrattavissa puhelinnumeroon , ehdottaisin että pp.inet.fi osoite pysyy asiakkaalla vaikka kiinteä laajakaista irtisanotaan. Ehtona olisi että asiakassuhde jatkuu , ja sekä mobiili että nettipalvelut ovat käytössä. Teknisesti mahdollista?

Soneran sähköpostiosoite vaati myös uudistusta. Miksi sonera edelleen "lokeroi" asiakkaat? "pp" eli private person tarkoittaa minun mielestä, "vähemmän tärkeä asiakas" Vertaan siis yksityishenkilö vastaan yritys. Ent. yrittäjänä tiedän että kaikki asiakkaat ovat tärkeitä. Ruotsissa on käytössä etunimi.sukunimi@telia.com. Muitakin on , esim. swipnet.se, mutta "pp" ei tietääkseni ole käytössä siellä. Korjatkaa jos olen väärässä. Minun ehdotus on että osoite olisi @inet.fi tai @sonera.fi. Samalla pp.sonera.net tulisi muotoon @sonera.net. Lyhyt osoite ja vähemmän pisteitä = vähemmän virheitä. Pitää muistaa että operaattoreiden omat osoitteet heijastavat luotettavuutta ja varmuutta ulospäin kun kommunikoi mailin kautta.Jos vertaa esim. hotmail tai live tai vastaaviin osoitteisiin. Luulen että myös sonera haluaa näkyä tällä tavalla. Minun mielestä soneran viimeiset uudistukset ovat onnistuneet minun kannalta hyvin. Toivottavasti tämä on seuraava uudistus.
Huom. kaikki 2 luokan eli pp asiakkaat! Ottakaa kantaa ja tehkää ehdotuksia.

Olen samaa mieltä ja kannatan ehdotusta, minustakin tuota sähköposti hommaa voisi uusia ihan liikaa PISTEITÄ, hyvät esimerkit kuvattu edel.viestissä.
Kiitos "maveric" kannanotosta. Kieltämättä odotin kyllä vilkkaampaa keskustelua aiheesta. Soneralta ainakin odotin vastausta / kommenttia. Luultavasti s-postin uudistaminen ei ole ajankohtaista tai mahdollista vielä.
Meille tämä pp.inet.fi osoitteen säilyminen tulee ajankohtaiseksi 2013. Kiinteän laajakaistan nopeus ( adsl ) on jo maksimissa joten ainoat vaihtoehdot nostaa nopeutta ovat liikkuva laajakaista tai operattorin vaihto. Soneran liikkuva laajakaista olisi paras vaihtoehto , mutta TARVITSEN myös pp.inet.fi osoitteen! Toivottavasti muutoksia tulee ennenkun kiinteän laajakaistan sopimusaika päättyy.
Olet "wheeler" oikeassa, ja saisi kyllä Sonerakin ottaa jotain kantaa tähän asiaan.
Moi wheeler ja maveric,
Tuossa Niinamari jo aiemmin kertoikin, että pp.inet.fi loppuinen osoite on "kiinni" liittymässä eikä vielä ainakaan ole mahdollista siirtää sitä toisen operaattorin liittymän alle. Palautteestanne on otettu koppi ja asia viety eteenpäin, mutta en uskalla luvata että tilanne lähiaikoina tulisi muuttumaan.
Tuo että "pp" lokeroi ihmisiä tai asettaisi jotenkin 2.luokkaan oli itselleni aivan uusi ajatus, en ole koskaan ajatellut asiaa tältä kannalta vaikka itsellänikin tuo pp.inet.fi osoite on henkilökohtaisessa käytössä. Todella harmi, jos tämmöinen tunne tulee että tarkoitus olisi tehdä "luokkaeroa" sähköpostiosoitteen perusteella. Tämä ei missään nimessä ole tarkoitus!
Mia kirjoitti:
Moi wheeler ja maveric,
Tuossa Niinamari jo aiemmin kertoikin, että pp.inet.fi loppuinen osoite on "kiinni" liittymässä eikä vielä ainakaan ole mahdollista siirtää sitä toisen operaattorin liittymän alle. Palautteestanne on otettu koppi ja asia viety eteenpäin, mutta en uskalla luvata että tilanne lähiaikoina tulisi muuttumaan.
Tuo että "pp" lokeroi ihmisiä tai asettaisi jotenkin 2.luokkaan oli itselleni aivan uusi ajatus, en ole koskaan ajatellut asiaa tältä kannalta vaikka itsellänikin tuo pp.inet.fi osoite on henkilökohtaisessa käytössä. Todella harmi, jos tämmöinen tunne tulee että tarkoitus olisi tehdä "luokkaeroa" sähköpostiosoitteen perusteella. Tämä ei missään nimessä ole tarkoitus!

Moro, Ei tuo minua haittaa enkä ole tuolta kantilta asiaa edes ajatellut, mutta tuo osoitteen pituus on vähän hölmösti tehty. esim omanimi.sukunimi@pp.inet.fi ja saahan tuosta tietysti omanimi@pp.inet.fi mut on jotenkin vieläkin turhaan noita pisteitä noin paljon. Mikkisoftalla esim on nimi@outlook.com sama gmail.com mut menemme näillä.
Kiitos kaikille infosta ja kommenteista. Itse käytän pp.inet.fi osoitetta joka päivä. Itse asiassa ainoa osoite mitä käytän. Osoite on tunnettu ja hyvä. Vielä parempi olisi muodossa , etunimi.sukunimi@inet.fi / sonera.fi.
Odotellaan ja toivotaan. Kiitos Niinamari ja Mia kun veitte asian eteenpäin
mulla on ollut pp.inet.fi osoite vuodesta 1995 tai jotain tuollaista, siis melko kauan.
sitä on siirrelty liitymältä toiselle, kun on muutettu ja kikkailtu että on saanut osoitteen säilymään. viime muutossa sitten loppui Soneran saatavuus vaikka halu olisikin ollut säilyttää :(
siis ei minkään sorttista laajakaistaa ole saatavilla johon tuon pp.inet.fi osoitteen saisi kiinni.

nyt se on sitten tuttavan liittymässä kiinni ja kyllä pelottaa, että joku päivä hän muuttaa ja joutuu samaan tilanteeseen.

en ole koskaan käsittänyt tätä tilannetta. itse olisin valmis maksamaan pelkästä osoitteesta, mutta ei onnistu, ei sitten mitenkään. kuukausilaskutus menee tällä hetkellä satasen paremmalla puolella, joten ei tuossa kasassa tuntuisi enää maksaa sähköpostistakin.

eihän tähän mitään oikeaa teknistä estettä ole, halu vaan puuttuu...ei tämä vaikeaa ole, mutta tässä kohdassa mielestäni olisi syytä tarkistaa, että miksi asiakkaita ei haluta palvella?
Moi pipsa,
Tilanne on ikävä, olet ihan oikeassa!
Tähän on saatu sen verran helpotusta että tällä hetkellä liittymän pääsähköpostiosoite on mahdollista jättää voimaan parin euron kk-maksulla jos kiinteä kaista joudutaan lopettamaan ja tilalle otetaan jokin muu data-ratkaisu Soneralta, esimerkiksi liikkuva laajakaista.
Näiden lisäpostilaatikoiden kohdalla tilanne on vielä toinen, eli niiden jättäminen voimaan itsenäisenä osoitteena ei vielä ole mahdollista. Toivotaan että tilanne niidenkin osalta tulee muuttumaan vielä jossain vaiheessa!
Mia kirjoitti:
Moi pipsa,
Tilanne on ikävä, olet ihan oikeassa!
Tähän on saatu sen verran helpotusta että tällä hetkellä liittymän pääsähköpostiosoite on mahdollista jättää voimaan parin euron kk-maksulla jos kiinteä kaista joudutaan lopettamaan ja tilalle otetaan jokin muu data-ratkaisu Soneralta, esimerkiksi liikkuva laajakaista.
Näiden lisäpostilaatikoiden kohdalla tilanne on vielä toinen, eli niiden jättäminen voimaan itsenäisenä osoitteena ei vielä ole mahdollista. Toivotaan että tilanne niidenkin osalta tulee muuttumaan vielä jossain vaiheessa!

Moi, Paljon se nyt on tarkalleen tuo kk maksu?
Moi maveric,
Yksittäisen osoitteen kk-maksu on 2,08e/kk.
miten voin tuon osoitteen siirtää takaisin itselleni (kaverin lisäpostilaatikosta omaksi päälaatikokseni), voiko vaan soittaa aspaan? ja onko jotain ehtoja, että pitää olla joku tietty liittymä että onnistuu?
Moi pipsa,
Onko sinulla esimerkiksi liikkuvaa laajakaistaa meiltä? Jos sellainen löytyy niin sähköpostiosoitteesi voidaan irroittaa ystäväsi liittymältä sinun omiin nimiisi eikä tällöin tarvitse jännätä tuleeko osoite säilymään vai ei.
Voit ottaa Asiakaspalveluumme yhteyttä joko soittamalla p. 020017000 tai laittamalla yksitysviestiä facebookkiin (http://www.facebook.com/sonera).
Jesh! mahtavaa, pari vuotta tätä on odoteltu, mutta nyt siis onnistuu :)
soitin aspaan ja homma etenee.

kiitos!

Vastaa