ps3 ensi ja tois sijainen DNS


eli miten saan DNS selville PS3 kun olen yrittänyt kaikkea mutta se ei toimi

11 kommenttia

Sonera Laajakaistassa käytetään seuraavia nimipalvelimia:

- 193.210.19.19
- 193.210.18.18
- 193.210.19.190

PS3:n asetuksia en tunne, mutta tietokoneen verkkosovittimen TCP/IP-asetuksissa DNS-palvelimien osoitteet haetaan oletuksenna automaattisesti, mutta ne voi määrittää myös kiinteiksi eli ottaa itse käyttöön haluamansa DNS-palvelimet.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
ok kiitos. mutta voinko siis itse määrittää jotenkin ensi ja toissijaisen DNS kun ps3 ei löydä automaattisesti IP:tä ja kun laitan itse niin IP:nä toimii sama kuin tietokoneella

sori en ole mikään nero 🙂
Samaa IP-osoitetta ei tietokoneella ja PS3:lla saa olla, oli kyseessä sitten julkinen IP-osoite Soneran verkosta tai sisäverkon IP-osoite omalta reitittimeltä.

Ohjeet ja vinkit - sivuilla on ohjesivu otsikolla Playstation 3 ja sivulla on linkki verkkoyhteyden muodostaminen. Oletko jo testannut yhteyden muodostamista tuon ohjeen mukaan eli ilman itse määritettyjä IP-asetuksia?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
niin en ole saanut toimimaan mutta voiko se vaikutta että asun haja asutusalueella
Laajakaistaliittymän sijainnilla ei ole merkitystä, kunhan se vain toimii. Mikä liittymä on käytössäsi?
no sen pitäisi olla kai 8 MB tai ainakin nopein mikä meille saa
ADSL-yhteys on avoin eli kaikki nettiliikenne eri sovelluksilla on sen kautta salittu ja mahdollista. Ainoa rajoite liittyy sähköpostin lähetykseen portin 25 (SMTP) kautta, koska sillä saa yhteyden vain mail.inet.fi - palvelimeen. Tällä vaikeutetaan roskapostin levitystä Soneran verkon kautta.

Ongelmat PS3:n yhteyden suhteen kanssa liittyvät todennäköisesti jotenkin ADSL-modeemin toimintaan tai mahdolliseen muuhun verkkolaitteeseen minkä kautta PS3 liikennöi modeemin kanssa (esimerkiksi jos laitteiden välissä WLAN-reititin). Reitittävällä ADSL-modeemilla (NAT käytössä) PlayStation 3:lla voi olla ongelmia. Kannatta googlettaa sopivilla hakusanoilla, joissa mukana ADSL-modeemisi malli.
ok. no modeemi on Telewell TW-EA501 . kun yritin laittaa automaattisen asetukset ps3 niin se ei löytänyt IP osoitetta eli pitäiskö mun säätää modeemin asetuksia vai ottaa ite selville IP ja Ensi- ja tois-sijainen DNS?
Syttyykö TeleWell-modeemissa sen LAN-portin valo johon kytket PS3:n?
modeemiin sekä ps3 syttyy valo
Valo tarkoittaa että ethernet-yhteys PS3:n ja modeemin välillä muodostuu. IP-osoitteen, yhdyskäytävän (gateway) ja aliverkon peitteen (subnet mask) tiedot pitäisi tulla automaattisesti ethernet-yhteyden muodostumisen jälkeen. Yhteyden pitäisi muodostua tätä ohjetta seuraamalla.

Kannattaa myös varmistaa että PS3 on kytketty modeemiin suoraan (ei ristiin) kytketyllä kaapelilla.

Vastaa