puhelin sammuilee

  • 11 December 2014
  • 18 kommenttia
  • 10 katselukertaa

Mikä kotona voi olla ongelmana kun puhelimet saammuilee aina välillä, kun lähtee kotoa pois ei mitään ongelmaa. Puhelimet pitäisi olla kunnossa, voiko johtua siitä että langatonverkko on 4g mutta puhelinliittymässä ei ole 4g yhteyksiä.- Tätä tapahtuu iphonessa 4s ja 5c:ssä

18 kommenttia

Hei Tojo,

tarkoitatko, että puhelimista löppuu akku vai ne sammuvat itsekseen?

Vaikka sinulla on langaton 4G-yhteys, niin sillä ei ole merkitystä mikä liittymätyyppi on puhelimissasi. iPhone 5c on 4G-matkapuhelin ja 4s 3G-verkkoa käyttävä matkapuhelin. Kauanko näin on tapahtunut?
puhelin sammuu kokonaan vaikka akussa virtaa, se voi sammua vaikka olisi latauksessakin puhelin, kesällä alkanut sammuilemaan
Hei Tojo,

mikä ohjelmistoversio näissä puhelimissa on?
Uusin iPhonen versio mikä on 8.0.2 se taisi olla
Hei Tojo,

voisikohan olla, että nämä vikatilanteet ovat alkaneet päivitysten jälkeen?
Ei ole kun ne on ollut ennen päivityksiä ja päivityksien jälkeenkin. Muutkin puhelimet sammuu mun työkännykkäkin sammuilee ja se on Nokian lumia630
Hei Tojo,

laitteista tuo vikatilanne lähtee, mutta mikä sen aiheuttaa tässä osoitteessa. Oletko keskustellut naapureiden kanssa, tapahtuuko heidän puhelimilla samanlaista?
En ole keskustellut mutta ihmetyttää mikä sen voisi aiheuttaa kun se tapahtuu vaan kotona ei muualla
Löytyykö tähän mitään loogista selitystä kun puhelimet ei voi olla rikki kun ne toimii moitteetta muualla kuin kotona. Liittymällä ei ole merkitystä kun minun työpuhelimesta on Elisa, muissa soneran liittymät? Mikä puhelinta oikein voi häiritä että se sammuu kokonaan, ymmärtäisin jos vain esim verkko häviäisi välilä
Epäilen, että noin 70% vuorokaudesta olet omassa asunnossasi. Et sen takia voi väittää, että puhelin temppuilee vain kotona. Jos olet kokeillut tätä laajemmin, sitten minä saatan erehtyä.

Toisekseen, molemmat puhelimet ovat Iphoneja, joihin on asennettu uusin päivitys, josta on raportoitu vaikka mitä ongelmia.

Joudut nyt kokeilemaan seuraavia asioita:

- Kysy naapurilta, josko hänellä olisi sama tilanne

- Hanki halvin uusi puhelin, esimerkiksi nokialainen, joita saa noin 20 euron hintaan. Kokeile poistuuko ongelma

- Jos edelliset askeleet eivät toimi, hanki manaaja
Kyllä tämä koskee myös muita kuin iPhonea, esim lumia 630 ei pysy päällä täällä kotona ja Nokia 208 halpa puhelin sama juttu, ei ole kertaakaan sammunut kuin kotona
Hei Tojo,

en osaa sanoa kyllä mistä nämä puhelimien sammuilemiset johtuu. Vaikuttaisi kenties ehkä sähkökentästä johtuvaksi.
Pystyykö sitä mitenkään tutkia ja jos voi niin kuka tutkii??
Hei Tojo,

mikäli puhelimet on todettu kunnossaoleviksi muutoin, niin ei varmaan ole muita vaihtoehtoja kuin ottaa esim. sähköyhtiöön yhteyttä. Mietin, että onko teidän kotiosoitteen lähellä esim. suurjännitejohtoja tms. Ainakin osaisivat sieltä tarvittaessa opastaa eteenpäin asiassa.
sähköyhtiöstä ilmoitettiin ettei heidän vehkeet häiritse puhelimia, olivat olleet yhteydessä teidän tekniseen asiakastukeen Fortumilta, ilmoitteleeko he tätä kautta selviääkö tästä asiasta mitään
Hei Tojo,

olen itse myös teknisellä puolella ja matkapuhelinverkkokaan näin ei joka tapauksessa tee.
Mistäköhän minä saisin apua tähän sammumisasiaan, tänään aamupäivällä sammui 5 puhelinta samaan aikaan( kotona), yhdessä ei ollut edes SIM korttia mutta sammui samaan aikaan kuitenkin
Hei Tojo,

osaisikohan Viestintävirasto tähän asiaan ottaa kantaa? Tämä on operaattorista riippumaton tilanne, eli kohdistuu laitteisiin ja niiden toimintaan.

Vastaa