"Liittymänne asennetaan..." ähäkutti heti luuli!

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei,

Mitähän tapahtui laajakaistan toimittamiselle?

Tilauksen päivämäärä: 12.09.2012
Tilausnumero: 4671877

Liittymän numeron löydätte profiilistani asiakasnumero -kentästä.

Kohde on valokuitukohde, ja mainostatte että näissä toimitus on 1-3 työpäivää. Modeemi saapuikin luvatusti tuossa ajassa postin kotiin toimittamana. Tänään 20pv piti asentajankin käydä kellarin jakamossa.

Tekstarina tullut tieto, että asentaja tulee 20.09 kello 08:00 - 20:00 välisenä aikana olikin harhaan johtavaa informaatiota. Ainakaan en ole saanut asennuksesta kertovassa tekstarissa mainittua toista viestiä, jolla vahvistetaan laajakaistan avaus - ja modeemin DSL valo on pimeänä.

Tutkin "Omat Sivut" palvelussa, josko sinne on tullut lisätietoja asennuksesta, mutta ei - ja liittymähallintakin kertoo havaitun teknisen ongelman:

"Hyvä asiakkaamme, liittymänhallinnassamme on valitettavasti tällä hetkellä tilapäinen katkos eikä haluamaanne tilausta voida tehdä loppuun."

Ja huomenna toimihenkilönne marssivat ulos eli turhaan yritän aspaan soitella, mahtaakohan tekniikkakaan olla paikalla.

Eipä alkanut asiakassuhteemme kovinkaan ruusuisesti, valitettavasti. Toivottavasti vain alun kankeutta!

4 kommenttia

Hei Marjohan,

Pahoittelemme asennuksen viivästymistä. Asentaja on käynyt 20.9. paikalla yrittämässä asennusta, mutta huoltoyhtiö ei ole pystynyt toimittamaan hänelle avainta. Asentaja ei ole siis päässyt sinne missä kytkentä olisi pitänyt tehdä. Huoltoyhtiö on ilmeisesti ollut jo kiinni kun asentaja on tullut paikalle. Asentajan pitäísi yrittää asennusta uudelleen tämän päivän aikana.
Vahvistettakoon tänne vielä, että liittymä on nyt aktiivinen.

Se aktivoitui tänään noin neljän aikaan iltapäivällä - lähes 5 päivää alkuperäistä asennusajankohtaa myöhemmin.

Toimii toistaiseksi kuten luvattu, eikä agressiivisesta kuormituksesta huolimatta ole todettu kiukuttelevan, joten eiköhän tämä tästä etene jatkossa ellei aivan mahdottomia laiterikkoja tule tietoliikenneketjun jossain kohdissa.
Laitan vielä lisätiedon tänne viestini jatkoksi heitä varten, jotka mahdollisesti hyödytte siitä:

Olemme nyt käyttäneet ostamaamme kuitu(ADSL) liittymää syyskuun lopusta, eikä yhteyden kanssa ole ollut mitään ongelmia.

Nopeudet ovat jopa isommat, kuin mikä liittymälle on speksattu (n. 11,5/2,2 - myyty: 10/2), joka osittain selittynee käytetystä tekniikasta. Kuitu tulee taloyhtiön kellariin, josta se on jaettuna meille tuiki tavallista puhelinkuparia pitkin ADSL-tekniikalla, matkaa jakamosta noin 60 metriä.

Emme ole pystyneet todentamaan yhteydessä kertaakaan mitään vikaa.

Kiitos siis Soneralle toimivasta ratkaisusta ja niin halvasta hinnasta, ettei kukaan ole toistaiseksi pystynyt siinä kilpailemaan. Halvin vastaavan nopeuden yhteys kilpailijalla on 29,90e/kk joka sekin jaellaan tuolta noin kolmen kilometrin päässä olevasta puhelinjakamosta - kotiin yhteys ei taakuuvarmasti olisi mainostetun tasoinen 🙂
Hei Marjohan,

Kiva kuulla että alkuvaikeuksien jälkeen yhteys on nyt toiminut hyvin ja olet ollut tyytyväinen sen toimintaan.

Vastaa