sähköposti-ohjelmat

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 1 katselukerta

Sonera neuvoo käyttämään joko webmailia tai jotain koneelle asennettua sähköpostiohjelmaa. Itselläni on Wndows XP ja Outloo Express. Nyt kun updatetaan windows 7 se ilmoittaa, että Outlook Express ei toimi sillä alustalle. Pitäisi ostaa Outllook 2013. (135 euroa) Onko jokin ilmaisohjelma jota voitte suositella. Haluan ohjelman, joka tuo kaikki palvelimella olevat viestit näkyviin. Onko vaikkapa Firefox Thunderbird tähän sopiva ratkaisu. Olen ollut tyytyväinen Soneran sähköpostiin, enkä haluaisi ryhtyä käyttämään esi. Gmailia.

2 kommenttia

Hei,
Koska itse käytän paljon s-postia ja olen kokeillut monia s-postiohjelmia (Windows 7 ja Windows 8.1) annan tässä ehdotuksia omien kokemuksien perusteelta.
1. MozillaThunderbird on ehdoton ykkönen. Nopea, yksinkertainen ja selkeä. Soneran IMAP ja POP3 toimii täydellisesti.
2. Windows Live Mail. Hieman vaati harjoittelua. Paljon toimintoja mutta ulkonäkö sekava. Hyvä vaihtoehto mutta vaati harjoittelua. Sonera IMAP ja POP3 toimii mainiosti.
3. Outlook.com. (entinen Hotmail) Samanlainen kuin XP outlook express. Hakee myös Soneran pp.inet.fi postit. HUOM: vaatii outlook, hotmail tai live osoitteen rekisteröinnin jos ei sellaista ole.

Muita vaihtoehtoja tietysti löytyy, mutta nämä ovat omat suosikit. Ja ilmaisia! Soneran webbmail olisi myös tosi hyvä, mutta valitettavasti ei vieläkään ole kielivaihtoehtoja. Alkuperäisessä ohjelmassa oli FI, SVE ja ENG. vaihtoehdot. Huom Sonera: Joko pian on korjattu?
Hei someyr1 ja wheeler,

wheeler antoikin tuohon jo kattavan listan sähköpostiohjelmista mitä voi käyttää! Annan myös itse pisteet Mozzilla Thunderbirdille.

Kielivaihtoehtoina webmailissa on nyt todellakin vain Suomi. Webmail on päivittymässä tulevan kesän/syksyn aikana uudemmaksi ja samalla tulee myös nuo kielivaihtoehdot Ruotsi, Suomi, Englanti ja Tanska valittaviksi. Samalla palvelun ulkoasu hieman muuttuu joten toivottavasti se palvelee jatkossa myös entistä paremmin sen käyttäjiä!

Vastaa