salasanan vaihto

  • 11 December 2014
  • 33 kommenttia
  • 11 katselukertaa

Hei. En päässyt aamulla sähköpostiini. Ei hyväksynyt voimassa olevaa salasanaa joten tilasin uuden. En päässyt silläkään sisään. Nyt tilasin uuden salasanan, eikä sekään toiminut. Missä vika????

33 kommenttia

Hei Hymyhuuli!

Kyseessä on ilmeisesti @pp.inet.fi-loppuinen sähköposti? Ensin kannattaa tarkistaa, että salasana on varmasti oikein. Jos tämänkään jälkeen ei vielä toimi uusi salasana, niin lisäätkö asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin lähettää salasanan uudestaan. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.
Hei. Oudointa tässä salasanan kelpaamattomuudessa on, että tänään töissä pääsin vanhalla salasanalla sähköpostiin, mutta nyt kotona ei mikään salasanoista toimi, ei uudet eikä vanha. Olen ymmälläni.
Asiakasnumero1010742784
Hei Hymyhuuli58!

Kokeile vielä kirjautua sähköpostiisi kirjoittamalla selaimeen mail.inet.fi (uudella salasanalla). Toimiko?
Hei. Ei onnistunut, kokeilin kaikkia mahdollisia salasanoja 😞
Hei. Joku soitti minulle teiltä Soneralta vikailmoituksista, ja neuvoi tyhjentämään selaushistorian yms. Hän puhui myös jotain uudesta salasanasta, mutta en oikein tajua, pitäisikö minun taas tilata uusi salasana????? Olen jo kaksi salasanaa tilannut ja kumpikaan ei toimi.... Alkaa olla jo aika vaikeeta tää touhu....
Hei Hymyhuuli58,

Pääsetkö edelleen töistä kirjautumaan sähköpostiin mutta, kotona et? Samoilla tunnuksilla kuitenkin yritit molemmissa paikoissa?

Olethan tarkistanut koneesta myös että kellonaika ja päivämäärä täsmäävät?

Saatko jonkinlaisen virheilmoituksen kun yrität postiin kirjautua, vai mitä tuolloin tapahtuu?
Hei, itseasiassa maanantai-iltana kello oli tunnin jäljessä ja siirsin sen oikeaan aikaan. Ei se ole täällä kotikoneella herjannut, kuin sen että kirjautumistiedot virheelliset ja tarkista´ja yritä uudelleen.
Hei Hymyhuuli58,

Olithan katsonut että päivämäärä ja vuosi täsmäävät myös. Pääsetkös noilla tunnuksilla kirjautumaan omille sivuille vai herjaako sielläkin samaa? https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/

Mikä selain sinulla oli käytössä?
Päivämäärä ja vuosi täsmää, en tiedä selainta, onkohan se tämä Windows Internet Explorer 🙂
Hei Hymyhuuli58,

Miten tuo omille sivuille kirjautuminen? Pääsetkö sinne vai herjaako siinäkin kohdilla tunnuksia?
https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/
Hei, nyt aukes sähköposti 😃 Vanhalla salasanalla 😃 Ne kaksi uutta tilaamaani salasanaa eivät ole tulleet ollenkaan voimaan. Tämän salasanan olen saanut 28.7.2013 🙂
Omille sivuille olen päässyt koko ajan ihan hyvin, siinä ei ole ongelmia ollut. Nyt en uskalla sulkea koko sähköpostia, jos se taas alkaa oikutella 😕
Hei Hymyhuuli58,

Toimiihan sinulla samat tunnukset myös Omille sivuille? Tuon sähköpostin tunnuksilla pitäisi meinaan sinnekkin onnistua kirjautumaan. Jos noissa salasanoissa on jotain ristiriitaa, niin se voi ongelmaa aiheuttaa.

Eli esim. postilaatikon tunnuksesi on asiakas-1.

Kirjaudut webmailiin ja laitat seuraavat tunnukset:
Käyttäjätunnus: asiakas-1
Salasana: salasana1

Vastaavasti samoilla tunnuksilla pitäisi omille sivuillekkin päästä. Jos joudutkin laittamaan omille sivuille mentäessä eri salasanaa, niin silloin tuossa on kyllä jotain häikkää ja se voi varmasti vielä ongelmaa aiheuttaa. Varmistelethan nyt vielä että pääset noilla samoilla tunnuksilla Omille sivuille ja sähköpostiin.
Mulla on omille sivuille eri tunnukset ja niillä ei pääse sähköpostiin tai päinvastoin.
Hei Hymyhuuli58,

Omille sivuille voi luoda erillisen käyttäjätunnuksen pankkitunnistautumisen kautta, eli Sonera Tunnuksen. Tuolla ei sähköpostiin pääsekkään kirjautumaan.

Omille sivuille pitäisi kuitenkin noilla sähköpostin tunnuksillä päästä myös. Postilaatikon salasanaa pääsee mm. vaihtamaan tätä kautta.
Heippa taas.
Nyt minusta tuntuu, että en enää vaihtele salasanoja mihinkään. Tulee vaan sotkuja. Nyt sähköposti toimii, uskalsin kirjautua ulos, ja pääsin onneksi uudelleen takaisin.
Hyvää päivän jatkoa ja Kiitos 😃
Hei Hymyhuuli58,

Hyvä että toimii nyt 🙂
Heippa taas, en pääse sähköpostiini???? Tulee teksti: tilin käyttö estetty? Minkä takia????Miksi te minua kiusaatte?
Täytyy vamaan vaihtaa johonkin toiseen paikkaan koko hoito! Ärsyttää kun joka viikko saa tapella jostain asiasta!!!
selitykset voi laittaa toiseen sähköpostiini: sirpa.veijalainen@luukku.com
Illalla alkoi s-posti toimimaan uudella salasanalla-toistaiseksi.... Toivottavasti ongelmat olivat tässä.
Ehkä olit vaihtanut salasanaa "Omien Sivujen" kautta liittymän käyttäjätunnuksella. Salasana vaihtui vain "Omien Sivujen" käyttöön ja salasanavaihto ei koskenut sähköpostia. Ikävä kyllä Sonera ei ole kertonut, että salasanaa ei saa vaihdettua sähköpostiin "Omien Sivujen" kautta. Vika oli ainakin vikkokausia jo. Tunnuksella oli eri salasana sähköpostiin (se vanha) ja "Omille Sivuille" (uusi asetettu).

Nyt Sonera näyttää siirtäneet "Omilla Sivuilla" vaihdetun salasanan myös sähköpostiin joten entisellä salasanalla ei enää pääse sähköpostiin vaan muutaman yrityksen jälkeen tulee tuo Tilin käyttö estetty -ilmoitus. Lukitus poistunee parin tunnin päästä ja nyt on käytettävä "Omilla sivuilla" asetettua uutta salasanaa.

Ratkaisu olisi, että Sonera testaisi ohjelmamuutoksista pahimmat viat pois ennen käyttöön laittoa.
Hei Hymyhuuli58,

Hymyhuuli58 kirjoitti:
Heippa taas, en pääse sähköpostiini???? Tulee teksti: tilin käyttö estetty? Minkä takia??

Tuo ilmoitus tulee silloin kun salasanan kirjoittaa tilille liian monta kertaa väärin. Tällöin tili menee 1h-mittaiselle jäähylle jonka jälkeen kirjautumista voi kokeilla uudestaan.
En kirjoittanut salasanaa väärin: se nimittäin on muistissa, enkä muuttanut sitä.
Näyttää sille, että 7.4. tekemäsi salasananmuutos tuli sähköpostille voimaan vasta 16.4. eivatkä Soneran tukihenkilötköön ennen tehtyä korjausta ymmärtäneet vikatilannetta. Perjantaina toimi jo niin hyvin, että salasanavaihtoa pystyin käyttämään ja salasanavaihto tuli voimaan. Jos sinullakin nyt toimii, eläkäämme tämän kanssa. Vaikeanlainen järjestely, kun ei ole Soneran ammattilaistenkaan hallinnassa saati ymmärrettävästi selitettävissä. Tekevät parhaansa.

Vastaa