taas alkanut netti pätkiä joka päivä

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 1 katselukerta

Siis tätä on nyt ennenkin tapahtunut. Joka päivä semmosta pientä pätkimistä, netti menee pois, päälle, pois jne...
Välillä saattaa toimia pari tuntia,ja sitten pätkäsee, jolloin kokeilen vianmääritystä, sanoo "oletusyhdyskäytävä ei ole käytettävissä", ja korjaa sen..(en tiedä mitä tekee). Sitten jonkun ajan päästä taas sama homma, korjaa sen.. ja uudestaan.
Product Name: TG789vn
Software Release: 8.C.H.2

5 kommenttia

Hei 99str

Tutkin liittymääsi hieman ja yhteys näyttää katkeavan 1-2 kertaa päivässä. Käynnistätkö modeemin uudelleen silloin kuin yhteys katkeaa koneeltasi? Käytätkö langatonta koneen ja modeemin välillä? Toimiiko Viihde palvelu silloin, kun yhteys katkeaa koneelta?
Käytän johtoa.
Viihde palvelulla tarkoitat televisiota? En itse katso mutta ei ainakaan isä ole mitään valittanut sen toimivuudesta..

Mutta mitä tämä "oletusyhdyskäytävä ei ole käytettävissä" tarkoittaa, kun lähes joka kerta kun laittaa verkon vianmäärityksen niin sanoo tota, ja korjaa sen.
Viihteellä tarkoitan nimenomaa meidän IPTV palvelua eli televisiota. Jos Viihde toimii hyvin, toimii laajakaista normaalisti.

Tässä tapauskessa vika voi jäädä koneeseesi. "Oletusyhdyskäytävä ei ole käytettävissä" -herja on Windowsin perusilmoituksia. Suoraa tästä ei voi päätellä, mistä vika johtuu. Pystytkö testaamaan yhteyttä toisella koneella?
No, vaikeaa sitä on "testata", kun ei koskaan oikeastaan voi tietää milloin se netti menee pois päältä, mutta samoihin aikoihin on kyllä muissakin koneissa netti katkennut kuin minullakin.

Kokeilin itse laittaa ip asetukset sun muut:
IP-osoite: 192.168.1.4
Aliverkon peite: 255.255.255.0
Oletusyhdyskäytävä: 192.168.1.1
DNS-palvelin 192.168.1.1


Niin, ja käynnistän välillä modeemin uudestaan jos netti katkeaa, sen jälkeen yleensä toimii taas vähän aikaa. Vähän samanlainen tulos kuin vianmäärityksestäkin.
Hei 99str

Jos vika ilmenee myös muissa koneissa en usko että vika jää koneisiin. Eihän sinulla ole mitään omia laitteita Thomsonin ja tietokoneen välissä? Yksi vaihtoehto voi olla että Thomson on viallinen. Laite voidaan vaihtaa tarvittaessa uuteen takuuvaihtona. Takuuvaihdot hoituvat Vikapalvelumme kautta. Itse yhteys näyttää toimivan hyvin. Yhteyden katkeaa tännepäin 1-2 kertaa päivässä, mutta tämä johtuu todennäköisesti siitä että käynnistät modeemin uudelleen.

Voisit resetoida Thomsonin. Thomsonin saa resetoitua painamalla reset-nappia pohjassa niin pitkään että Power-valo syttyy oranssiksi.

Vastaa