Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
99str_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

taas alkanut netti pätkiä joka päivä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Siis tätä on nyt ennenkin tapahtunut. Joka päivä semmosta pientä pätkimistä, netti menee pois, päälle, pois jne...
Välillä saattaa toimia pari tuntia,ja sitten pätkäsee, jolloin kokeilen vianmääritystä, sanoo "oletusyhdyskäytävä ei ole käytettävissä", ja korjaa sen..(en tiedä mitä tekee). Sitten jonkun ajan päästä taas sama homma, korjaa sen.. ja uudestaan.
Product Name: TG789vn
Software Release: 8.C.H.2
5 vastausta
Arttu-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1303 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei 99str

Tutkin liittymääsi hieman ja yhteys näyttää katkeavan 1-2 kertaa päivässä. Käynnistätkö modeemin uudelleen silloin kuin yhteys katkeaa koneeltasi? Käytätkö langatonta koneen ja modeemin välillä? Toimiiko Viihde palvelu silloin, kun yhteys katkeaa koneelta?
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
99str_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Käytän johtoa.
Viihde palvelulla tarkoitat televisiota? En itse katso mutta ei ainakaan isä ole mitään valittanut sen toimivuudesta..

Mutta mitä tämä "oletusyhdyskäytävä ei ole käytettävissä" tarkoittaa, kun lähes joka kerta kun laittaa verkon vianmäärityksen niin sanoo tota, ja korjaa sen.
Arttu-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1303 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Viihteellä tarkoitan nimenomaa meidän IPTV palvelua eli televisiota. Jos Viihde toimii hyvin, toimii laajakaista normaalisti.

Tässä tapauskessa vika voi jäädä koneeseesi. "Oletusyhdyskäytävä ei ole käytettävissä" -herja on Windowsin perusilmoituksia. Suoraa tästä ei voi päätellä, mistä vika johtuu. Pystytkö testaamaan yhteyttä toisella koneella?
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
99str_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
No, vaikeaa sitä on "testata", kun ei koskaan oikeastaan voi tietää milloin se netti menee pois päältä, mutta samoihin aikoihin on kyllä muissakin koneissa netti katkennut kuin minullakin.

Kokeilin itse laittaa ip asetukset sun muut:
IP-osoite: 192.168.1.4
Aliverkon peite: 255.255.255.0
Oletusyhdyskäytävä: 192.168.1.1
DNS-palvelin 192.168.1.1


Niin, ja käynnistän välillä modeemin uudestaan jos netti katkeaa, sen jälkeen yleensä toimii taas vähän aikaa. Vähän samanlainen tulos kuin vianmäärityksestäkin.
Arttu-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1303 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei 99str

Jos vika ilmenee myös muissa koneissa en usko että vika jää koneisiin. Eihän sinulla ole mitään omia laitteita Thomsonin ja tietokoneen välissä? Yksi vaihtoehto voi olla että Thomson on viallinen. Laite voidaan vaihtaa tarvittaessa uuteen takuuvaihtona. Takuuvaihdot hoituvat Vikapalvelumme kautta. Itse yhteys näyttää toimivan hyvin. Yhteyden katkeaa tännepäin 1-2 kertaa päivässä, mutta tämä johtuu todennäköisesti siitä että käynnistät modeemin uudelleen.

Voisit resetoida Thomsonin. Thomsonin saa resetoitua painamalla reset-nappia pohjassa niin pitkään että Power-valo syttyy oranssiksi.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut