tallentava digiboxi ja pilvitallennnus

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Onko edelleen niin, etttä jos ostan tuon tallentavan/kiintolevyllisen IPTV-digiboxin 24/1 -liittymään, niin minulta häviää pilvitallennusmahdolliosuus?

5 kommenttia

Hei boxey!

Verkkotallennus mahdollisuus säilyy ilman muuta, vaikka hankkisit lisäksi tallentavan digiboksin KotiTV palvelullesi.
Ok. Edellisen kerran kun kysyin tätä, niin vastaus oli että ei onnistu. Miten se sitten toimii? Jos valitsen EPG:stä tallennettavan ohjelman, niin kysyykö laite sitten että minne tallennetaan - verkkoon vai omalle kiintolevylle? Vai meneekö verkkotallennettavat kanavat (ts.ei maksukanavat eikä HD-kanavat) automaattisesti verkkoon ja maksu- ja HD-kanavat automaattisesti koneen omalle levylle?

Ja tietenkin verkkotallennus edelleen toimii vaikka katsoisinkin yhtäaikaa muuta kanavaa tai omaa kiintolevytallennetta? Tiedän, että en voi tallentaa omalle kiintolevylle ja samaan aikaan katsoa jotain muuta verkosta tulevaa kanvaa tai tallennetta unicast -palveluna.

Mitä jos yhteys pätkii? Itselläni joudun useasti hakemaan kanavan uudestaan, eli kun kuva häviää käyn toisella kanavalla ja palaan takaisin, niin taas toimii. Miten tallentava boxi käyttäytyy tällaisessa, ainakin minulla yleisessä tilanteessa, jääkä tallennus kesken?

PS. Auttaisikohan tuohon pätkimiseen uudempi ADSL-modeemi ja reititin, en saanut sellaista Koti-tv:n tilauksen yhteydessä.
Moi boxey,
Tallennusvaiheessa tulee kysymys haluatko tallentaa verkkoon vai kiintolevylle, kun haluat jotain peruskanavaa tallentaa ja maksukanavia tallennetaan vain kiintolevylle.

Verkkotallennus onnistuu vaikka katsoisitkin omaa kiintolevytallennusta tai toista ohjelmaa yhtäaikaa. Ja jos käytössäsi on ADSL-unicast-liittymä, ei kiintolevylle tallentaminen ja samalla toisen kanavan katsominen ole mahdollista. Voin toki tarkistaa puolestasi liittymäsi tekniikan, jos lisäät asiakasnumerosi profiiliisi. Samalla tarkistaisin, onko sinulle mahdollisuutta saada toimitettua jo tätä uudenlaista modeemia ja tekniikkaa. Tämä saattaisi ehkä poistaa tuon pätkimisongelman.

Pätkimistilanteissa tallentaminen kiintolevylle voi tuottaa jonkinlaista ongelmaa kun alat katsomaan tallennetta. Mielestäni olisi siis hyvä, että alamme nyt selvittämään juurisyytä pätkimiselle ja miten me poistamme sen. Ensin tosiaan voisin tarkistaa tuon modeemi-asian, josta edellä mainitsin.
OK. Profiili päivitetty. Modeemina minulla on Telewell TW-EA501 ja reitittimenä Buffalo WZR-HP-G300NH.
boxey: No niin! Nyt näyttäisi siltä, että uudempaa tekniikkaa on tarjolla. Tässä tapauksessa kannattaa toimia niin, että otat yhteyttä Tekniseen Asiakaspalveluumme, josta saadaan tehtyä päivitys sekä tarvittaessa lisätietoa näistä vika-asioista. Kunhan nämä saadaan kuntoon, ei ole mitään estettä tallentavan digiboksin tilaukselle.

Vastaa