tekstiviestit ei mene perille ulkomailla

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 105 katselukertaa

Missä on vika kun en saa tekstiviestejä perille israelilaiseen kännykkänumeroon? Voin soittaa kyseiseen numeroon, mutta tekstiviestit eivät mene perille. Kyseisen operaattorin mukaan vika on Sonerassa. Yritys on Pelephone, Rami Levi Mobile.

4 kommenttia

Hei ssmako! Soneralla on kaksi yhteistyöoperaattoria Israelissa ja ne ovat Cellcom Israel Ltd ja Orange Israel - Partner Communications. Molemmilla operaattoreilla toimii myöskin tekstiviestin lähetys. Oletko tarkistanut että olet käyttänyt numeron edessä kansainvälistä maanumero +972. Tuon mainitsemasi kyseisen operaattorin kanssa Soneralla ei ole yhteityösopimusta joten viestin viestin perille menoa vastaanottajalle ei voida luvata.
Kyllä toki olen käyttänyt 972 tunnusta edessä koska ihan sillä samalla numerolla pystyn soittamaan tuohon liittymään. Minusta on kovin omituista että soittaminen onnistuu mutta tekstiviestit ei, olisi loogista ettei soittaminenkaan onnistuisi jos teillä ei ole yrityksen kanssa sopimusta. Sitäpaitsi, monessa muussa maassa ja myös Israelissa, olen onnistunut viestimään myös muiden operaattoreiden kanssa kuin niiden kanssa jotka ovat Soneran kumppaneita. On hyvin ikävää että palveluiden tarjoaminen on sattumanvaraista. Miksi soittaminen on mahdolllista, mutta tekstaaminen ei? Kenen tekniikassa silloin on vikaa?
Hei ssmako!

Ethän vaan ole koittanut lähettää tekstiviestiä millään operaattorisidonnaisella etuliitteellä lisättynä (990, 999, 994 tms.). Vain + tai 00 -ulkomaanliikenteen tunnukset käyvät tekstiviestiliikenteessä. Tekstiviestejä ei voi lähettää ulkomaiseen liittymään millään operaattorisidonnaisella etuliitteellä (990, 999, 994 tms.).

Tarkistelimme tiedoistamme ja emme löytäneet Rami Levi Mobile nimistä operaattoria listoistamme. Kuten Iiro edellä jo vastailikin, Cellcom Israel Ltd ja Orange Israel - Partner Communications ovat meidän yhteistyöoperaattorit ja heidän kanssa olemme sopineet roaming-sopimuksesta SMS-liikenteeseen sekä tästä syystä voimme taata sms-liikenteen Soneran ja em operaattoreiden välillä. Muiden operaattoreiden sms-liikenteeseen takuuta ei ole ja voi olla että sms-liikenne ei kulje tästä syystä, pahoittelemme tätä.

Puhelut ja sms liikenne ovat eri asioita ja joissain tapauksissa voi olla että sms-liikenne on estynyt koska sitä ei ole taattu erillisellä yhteistyöoperaattori sopimuksella, mutta puhelut välittyvät lävitse.

//VesaN
Kyllä minä käytän ihan tuota + 972 edessä (eli + ja Israelin suuntanumero) ja samalla tavalla olen lähetellyt viestejä muiden israelilaisten operaattoreiden liittymiin. Omituisinta tässä on se, että tästä "pelephone rami levi mobilen" liittymästä voi lähettää minulle tekstiviestejä eli ne tulevat perille nopeasti, mutta minä en pysty niihin vastaamaan. Eli tekstiviestit toimivat israelilaisesta liittymästä soneraan päin, mutta ei toisinpäin. Kiitos joka tapauksessa vastauksista. Orange ja Cellcom ovat Israelissa hyvin kalliita operaattoreita ja siksi monella on muiden yritysten littymiä.

Vastaa