tunnukset ei ala toimia


Hei,

Kävin liikkeessä sulkemassa puh.liittymän. Olen yrittänyt jo eilen kirjautua "oma" puolelle, siinä kuitenkaan onnistumatta. Verkkopankin kautta salasanojen luominen ja vaihto onnistuu, mutta itse kirjautuminen ei. Mikä menee pieleen? Ohjeet ovat selkeät, ja niitä olen noudattanut. Kauppias kehoitti vielä yrittämään uudestaan, mutta sama juttu, salasanojen luominen onnistuu; kirjautuminen ei. Herjaa väärästä salasanasta.
(Nyt on taskussa uusi sim-kortti.)
Miksi kirjautuminen ei ole onnistunut?

Terveisin
jaajo +

15 kommenttia

Moi jaajo! Lisäätkö asiakas- tai puhelinnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin löydän tiedot täältä päästä, kiitos!
Heipä taas,

Nyt pitäisi olla pyytämänne tieto nähtävissänne. Vähän hirvittää tällaisen palvelun käyttö, takuu turvallinen? Kyllä siellä selkeästi on kaikki ohjeet ja nytkin luki, että tietoa ei näe muut kuin te asiakaspalvelijat, mutta silti vähän hirvittää.

terveisin
jaajo +
Hei taas jaajo! Tarkistatko vielä tuon asiakasnumeron. Nyt siellä näkyy ainoastaan kaksi ensimmäistä numeroa eli syötä numero ilman välilyöntejä. As.numero ei näy muille palstan käyttäjille eli siitä ei tarvitse huolehtia 🙂
päivää taas,

jokohan nyt meni oikein, jotta pääsette asian ytimeen?

ystävällisesti
jaajo +
Päällisin puolin kaikki on kunnossa eli kirjautumisen pitäisi kyllä onnistua. Voisit kokeilla salasanan luontia ja kirjautumista vielä toisella selaimella tämän linkin kautta: https://www4.sonera.fi/aureg/linkAccoun ... e=register

Varmista, että salasana täyttää seuraavat kriteerit: Salasanan tulee olla vähintään 8 merkkiä pitkä. Vähintään yhden merkin tulee olla jokin muu kuin kirjain. Salasanassa ei saa olla ääkkösiä (ä, ö, å). Ilmoittele jos ei vieläkään onnistu.
heipä hei,

käytin antamaanne linkkiä. Salasanojen luominen onnistuu edelleen, kirjautuminen ei.

ystävällisesti
jaajo +
Kokeilitko jo kirjautumista toisella selaimella?
menee mutkikkaaksi,

olen yrittänyt jo ennen tätä asentaa tähän google crhomea. Ei ole onnistunut. Toimiiko muilla ihmisillä mozilla moitteettomasti? Onko niin, että mahdollisesti tämä johtuu siitä että tämä kone ei kykene pyörittämään tätä linuxin ubuntua 14.04 täysipainoisesti? Pystyykö sitä sieltä käsin kommentoimaan? toimiiko muilla ubuntun käyttäjillä teidän palvelut ilman ongelmia?

Mitä muita syitä voi olla?

ystävällisesti
jaajo +
Melkeinpä suosittelen testaamaan kirjautumista jollain toisella koneella/käyttiksellä. Tiedossamme ei ole mitään yleistä vikaa Ubuntun suhteen, mutta se voi selittää asian.
päivää,

eipä toiminut muuallakaan kirjautuminen. Ei Mozillalla, Explorerilla, Google Chromella. Pohjalla oli windows. Sama tapahtumasarja toistui.

terveisin
jaajo +
Huhuu,

enkö siis saa vastausta? Enkö voi käyttää ollenkaan tätä palvelua?

terveisin
jaajo +
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Luuletkos että Soneran asiakaspalvelu voi palvella sinua yhden päivän sisällä, kun muitakin asiakkaita on jolla ongelmia palvelun kanssa? Ei... siinä menee yleensä muutama päivä helposti.
jaa, vai niin,

olisipa ollut viksumpaa saada tuo tieto itte sonera asiakaspalvelijalta. Hyvä että joku on hereillä. Kävin kattomassa etusivua siitä linkistä. Taidatte tehdä arvokasta työtä... Minä olen niin kokematon näitten koneitten ja palveluiden kanssa. Mistä minä voin tietää mikä asia johtuu mistäkin? Kone, käyttöjärjestelmä, selain, palveluntuottaja... Ei ole it-alan tutkintoa. Tämän päivän kansalaistaidot melkein sitä vaatii jotta pysyisi kärryllä. Olen vaan sitä mieltä että asiat pitäisi suunnitella ja toteuttaa niin että tavallisella keskivertojärjellä pärjää.

j.k. Laskut on maksettu, eikä ollu mitään rästissä.

terveisin
jaajo +
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
jaajo + kirjoitti:
jaa, vai niin,

olisipa ollut viksumpaa saada tuo tieto itte sonera asiakaspalvelijalta. Hyvä että joku on hereillä. Kävin kattomassa etusivua siitä linkistä. Taidatte tehdä arvokasta työtä... Minä olen niin kokematon näitten koneitten ja palveluiden kanssa. Mistä minä voin tietää mikä asia johtuu mistäkin? Kone, käyttöjärjestelmä, selain, palveluntuottaja... Ei ole it-alan tutkintoa. Tämän päivän kansalaistaidot melkein sitä vaatii jotta pysyisi kärryllä. Olen vaan sitä mieltä että asiat pitäisi suunnitella ja toteuttaa niin että tavallisella keskivertojärjellä pärjää.

j.k. Laskut on maksettu, eikä ollu mitään rästissä.

terveisin
jaajo +


Ymmärrän ettei voi millään tietää kaikkea tietokoneista... En kyllä minäkään tiedä kaikkea...

Minä olen sitä mieltä että tunnusten toimimattomuus ei voi johtua

- Käyttöjärjestelmä
- Ja tietenkään kone

Enemmänkin olen sitä mieltä että Soneralla on palvelussa joku vika... Ja tietenkään eihän sitä voi myöntää...
On kyllä mystinen juttu. Oletko yhdistänyt matkapuhelin- ja/tai laajakaistaliittymäsi tunnukset Sonera Tunnukseen? Jos olet, niin voisit aluksi vaihtaa ne. Laajakaistan salasanan saat täältä ja matkapuhelinliittymän salasanan lähettämällä viestin SALASANA numeroon 15400.

Luo tämän jälkeen Sonera Tunnus vielä uudestaan tämän linkin kautta ja yhdistä liittymät uudestaan uusilla salasanoilla.

Tyhjennä vielä varmuuden vuoksi selaimen välimuisti ja kokeile kirjautua palveluun. Lähtisikö tuolla toimimaan?

Vastaa