ulkoinen ip häviää

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

missäs mahtaa olla vika kun netti pätkii randomisti.kun netti herkeää pelaamasta palaa modeemissa(telewell ea 515) internet valo punaisena ja conffi sivu näyttää ulkoiselle ip:lle 0.0.0.0.rämpyttämällä uudista nappia se löytää ip:n,mutta jonkun ajan päästä se taas häviää??
edellisessä asunnossa oli samaa vikaa.korjautu kun asentaja oli jotain käynyt tekemässä.korjauksesta veloitettiin jonkin verran.eikös sen pitäs olla ilmainen jos vika on soneran puolella?

5 kommenttia

Vian syy voi tässä tapauksessa olla modeemissa tai verkon puolella. On suositeltavaa testata omat laitteet/johdot, mutta mikäli ongelma toistuu myös toisella modeemilla tai oma modeemisi toimii toisessa liittymässä ongelmitta - kannattaa tehdä vikailmoitus vikapalveluun. Vikailmoituksen voi tehdä joko puhelimella (0206 90101,mpm/pvm) tai palvelupyyntönä omien sivujen kautta (vaatii kirjautumisen).
laitteisiin ei ole tehty muutoksia.mites jos asentajan käydessä vika ei ole päällä?viimeks tosin onnistuin tekemään vikailmotuksen sillon kun vikaa oli
Tällaisessa IP-osoitteeseen liittyvässä pätkimistapauksessa kannattaa tehdä vikailmoitus palvelupyynnöllä ja mainita lisätiedoissa, että vika tulee ja menee - tällöin liittymä otetaan seurantaan jotta vika havaitaan varmasti (ennen mahdollista päätöstä asentajan lähettämisestä).
oli seurannassa vaan ei löytyny vikaa..kyllä se vielä pätkii.
kertooko tämä modeemin loki mitään??

Jan 10 00:20:51 home.gateway:turbo_extEvtHandlerProc:none: ADSL line is DOWN!
Jan 10 00:20:51 home.gateway:turbo_extEvtHandlerProc:none: ==============Retrain 9 at 99:24:20 ===============
Jan 10 00:20:51 home.gateway:turbo_extEvtHandlerProc:none: Watchdog Failure = 0
Jan 10 00:20:51 home.gateway:turbo_extEvtHandlerProc:none: 5minCRC Failure = 0
Jan 10 00:20:51 home.gateway:turbo_extEvtHandlerProc:none: OVERALL Failure = 1
Jan 10 00:20:51 home.gateway:turbo_extEvtHandlerProc:none: LOCAL_LOS failures = 284
Jan 10 00:20:51 home.gateway:turbo_extEvtHandlerProc:none: LOCAL_SEF failures = 0
Jan 10 00:20:51 home.gateway:turbo_extEvtHandlerProc:none: LOCAL_NCDI failures = 0
Jan 10 00:20:51 home.gateway:turbo_extEvtHandlerProc:none: LOCAL_NCDF failures = 0
Jan 10 00:20:51 home.gateway:turbo_extEvtHandlerProc:none: LOCAL_LCDI failures = 0
Jan 10 00:20:51 home.gateway:turbo_extEvtHandlerProc:none: LOCAL_LCDF failures = 0
Jan 10 00:20:51 home.gateway:turbo_extEvtHandlerProc:none: REMOTE_POW failures = 0
Jan 10 00:20:51 home.gateway:turbo_extEvtHandlerProc:none: REMOTE_LOS failures = 0
Jan 10 00:20:51 home.gateway:turbo_extEvtHandlerProc:none: REMOTE_SEF failures = 0
Jan 10 00:20:51 home.gateway:turbo_extEvtHandlerProc:none: REMOTE_NCDI failures = 0
Jan 10 00:20:51 home.gateway:turbo_extEvtHandlerProc:none: REMOTE_NCDF failures = 0
Jan 10 00:20:51 home.gateway:turbo_extEvtHandlerProc:none: REMOTE_LCDI failures = 0
Jan 10 00:20:51 home.gateway:turbo_extEvtHandlerProc:none: REMOTE_LCDF failures = 0
Jan 10 00:20:52 home.gateway:dhcpclient:none: Changed ipwan IP address to 0.0.0.0
Hei juhizz!
Oletko testannut yhteyttä toisella modeemilla? Löydät täältä myös ohjeita tilanteeseen, jos ADSL-yhteys pätkii. Mikäli näistä ei ole apua, teethän uuden vikailmoituksen. Sinun kannattaa lisätä aiemmassa viestissäsi oleva loki palvelupyyntöön.

Vastaa