Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Nipatran_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

valokuitumuutos

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
"huoltotyöt aiheuttavat muutospäivänä lyhyen katkoksen taloyhtion laajakaistayhteyksissä. Käytössänne oleva ADSL-modeemi on jatkossa tarpeeton, sillä muutoksen jälkeen voitte liittää tietokoneen suotaan huoneistonne datarasiaan"

noh noin 18 tuntia myöhemmin yhteyttä ei vieläkään, yötämyötenkö se asentaja siellä duunia painaa? kuuden tunnin jälkeenkin soitin asiakaspalveluun, sieltä sanoivat että hommat on vielä kesken ja yhteys palaisi samana päivänä eli 26.11.12, ei ole tullut ja kaikki soneran ohjeet luin ja koitin tuloksetta

elikkä kuinkas pitkä tämä "lyhyt" on, voinko olettaa saavani yhteyden takaisin perjantaihin mennessä, olis tarpeen käyttää internettiä
7 vastausta
kjns
Kunniajäsen
  • 719 custom-general.kudos
  • 1283 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Oletko kokeillut yhteyden toimivuutta suoraan huoneiston datakaapista, eli siitä datarasiasta johon "nousukaapeli" tulee suoraan talon teletilasta? Jos huoneistossasi on useampi datapistoke eri huoneissa, siellä pitäisi jossain olla tuo huoneistokohtainen jakokaappi, josta saa lyhyellä kaapelilla yhdistettyä linjan siihen datarasiaan jossa tietokonetta haluaa käyttää..
Niinamari_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1473 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Nipatran: Kytkentä on jo tehty eilen, mutta kjns tuossa neuvoikin, yhteys saattaa olla asunnossa erikseen ns. huoneistojakamossa. Jakamossa on yksi rasia, johon laajakaistayhteys on kytketty. Täsä rasiasta kytketään ethernet -kaapeli siihen rasiaan, jota huoneistossa halutaan käyttää.
Lisäohjeita löydät http://www.sonera.fi/Valokuitumuutos. Tukea saa myös numerosta 0200 32001 (ark. 8-18). Toivottavasti näillä ohjeilla onnistuu!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera
Nipatran_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
kjns kirjoitti:
Oletko kokeillut yhteyden toimivuutta suoraan huoneiston datakaapista, eli siitä datarasiasta johon "nousukaapeli" tulee suoraan talon teletilasta? Jos huoneistossasi on useampi datapistoke eri huoneissa, siellä pitäisi jossain olla tuo huoneistokohtainen jakokaappi, josta saa lyhyellä kaapelilla yhdistettyä linjan siihen datarasiaan jossa tietokonetta haluaa käyttää..


katsoin datarasiaan ja sieltä löytyi neljä porttia; RKT 4 A/B B 3, RKT 4 A/B 4, 1, 2. johdot oli asennettu portteihin RKT 4 A/B 3 ja 1. oletan että 1 tarkoittaa ykkösporttia ainoasta asunnonsisäisestä väylästä, toisesta en osaa sanoa. koitin vaihtaa johdot niin että RKT 4 A/B 4 johto on kiinni portissa 1 joka näyttää vastaavan jotain koneelle mutta yhteyttä ei ole
Nipatran_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
okei tietokoneen uudelleenkäynnistys auttoi ongelmaan ja nyt tulee ilmoitus "lisätietoja kirjautumiseen saatetaan tarvita" painan tätä ja se laittaa minut soneran sivulle joka tyrkyttää uutta liittymää johka hinnaksi tulee 130€ vaikka minulla onkin voimassa oleva sopimus jäljellä

ja se myös ilmoittaa katuosoitteeksi 4 A 17 vaikka osoitteeni on 4 A 18
Niinamari_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1473 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Nipatran: Suosittelisin tässä kohtaa soittamaan annettuun tukinumeroon 0200 32001 (ark. 8-18). Sieltä asiat varmasti saadaan järjestymään!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera
Nipatran_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Niinamari kirjoitti:
Nipatran: Suosittelisin tässä kohtaa soittamaan annettuun tukinumeroon 0200 32001 (ark. 8-18). Sieltä asiat varmasti saadaan järjestymään!


asiakaspalvelusta ilmoitettiin että väärä portti on varattu, asia hoituu puolessa tunnissa
Niinamari_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1473 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Nipatran: Hieno juttu, hyvä että homma selvisi! Hauskaa talven jatkoa sinne!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera
Tämän osion uusimmat keskustelut