yhteys vaihtoi osoitetta ja toimii hitaammin kuin vanhassa

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Osoitteeni vaihtui tosiaan samassa rivitaloyhtiössä olevaan toiseen asuntoon missä minulla oli ennen sama liittymä ja yhteys kuin nyt sillä erolla että vanhassa osoitteessa lataus nopeus oli max 1.6 mb/s ja nyt uudessa osoitteessa 1.4 mb/s. Miksi nopeus tippui vaikka liittymä on sama ja sama sopimus ja rivarikin on sama sillä erolla että olen nyt eri kämpässä kuin viimeksi???

4 kommenttia

Moi KlibMastah,

Kyllähän kämppää vaihtaessa myös itse kuparijohto vaihtuu sekä puhelinrasia on myös eri. Vilkaisin yhteyttäsi ja tosiaan semmoista 15mbit nopeutta se näyttää. Olisiko sinulla mahdollista testata yhteyttä vielä toisella modeemilla sekä puhelinjohdolla? Myös toinen puhelinrasia kannattaa asunnosta testata jos sellainen vain löytyy.

Jos nopeudet silti jäävät alle 15mbit niin ilmoittele tänne. Linjamittaa yhteydessä on melko paljon joten on myös mahdollista ettei siitä enempää nopeutta irtoa mutta voidaan tottakai tutkia asiaa.
koitettu on toisella modeemilla ja johdoilla. sama 1.4 mb sieltä tulee... yksi rasia täällä ainoastaan on. mutta saattaa sitten olla ettei tähän kämäseen vanhaan p:hen saa nopeempaa nettiä. hemmetin käpykylät. harmittaa vaan kun paikallinen firma sanoo että näihin kämppiin pitäs saada max 2 mb nopeutta...
Moi KlibMastah,

Yritin pienillä muutoksilla saada tuota nopeutta lisää mutta näyttää kuitenkin siltä, että liittymäsi maksiminopeus rajoittuu tuohon alle 16mbit nopeuteen. Vilkaisetko nyt minkälaisia latausnopeuksia saat? Jos liittymän toiminnan kanssa ilmenee vielä jotain muita ongelmia niin ilmoitathan niistä meillepäin.
nousi hieman joku reilu 100 kb eli sellasta 1.5 mb/s tulee nyt. kiitos tää on jo lähempänä sitä mitä oli.

Vastaa