Esittelyssä Microsoft Lumia 640

  • 16 November 2021
  • 6 kommenttia
  • 11 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10285 kommenttia

 


Tällä kertaa sain käsiini Microsoftin uutuuspuhelimen, Lumia 640:n. Tämä uusimmalla käyttöjärjestelmällä eli WP8.1 :llä varustettu puhelin on edullinen älypuhelin (179eur) mutta siihen on silti ladattu päteviä juttuja kuten esimerkiksi 5" näyttö, 8Mpix kamera ja LTE-yhteydet ja esimerkiksi vuoden lisenssi Office 365 Personalista! Lumia 640:n tarkka tuoteseloste löytyy täältä --> linkki.


 


Tsekkaas video jolla unboxaan ja otan Lumian käyttöön 1min 23 sekunnissa :)


 



 


Olen käyttänyt Lumia-puhelinta viimeksi reilu 1-1,5 vuotta sitten, se oli Nokia Lumia 920. Sitä ennen minulla on ollut Lumia 700 ja 800, ja näihin nähden tämä Microsoftin nimen alle siirtynyt Lumia on mukava uutuus. Olen aika tykännyt Windows Phone -käyttöjärjestelmästä, se on freshi ja siitä on mukava vain pelkästään plärätä eri valikkoja, niin hassulta kuin se kuulostaakin 🙂 Ja kun aloin käyttämään tätä Lumiaa niin tässä kävi samalla tavalla, jos ei ole tekemistä niin tätä tulee vaan plärättyä edes takas :)


 


5" näytöllään tämä on hyvän kokoinen, hyvä kompromissi sanoisin, käsiteltävyyden mutta myös ison näytön tuoman pinta-alan suhteen. Esimerkiksi surffaillessa näytössä näkyy kerralla mukava määrä tekstiä, joten näyttöä ei tarvitse paljoa scrollailla varsinkaan vaakasuunnassa siis.


 


Puhelin on tosi kevyt, ja tässä on vähän karkean tuntuinen takakuori joten tästä saa tosi hyvän otteen ja näistä molemmista ominaisuuksista iso plussa.


 


En ole vielä hirmuisesti kerennyt testailemaan eri juttuja mutta pakko mainita pari tosi oleellista juttua tähän loppuun. Sen lisäksi että laitteista on hyvä tsekata aina tekniset speksit sekä tottakai hinta mutta myös se että mitä ne mahdollistaa (ja miten):


 


- Jos olet joskus tuskaillut sen kanssa että miten ihmeessä saat siirrettyä tiedot vanhasta puhelimesta uuteen niin ainakin Lumia-puhelimien kanssa se on todella helppoa. Näissä on valmiina "Siirrä tietoni" -sovellus --> linkki jonka avulla esimerkiksi yhteystietojen kuvien siirto vanhasta puhelimesta Lumiaan tapahtuu helposti ja nopeasti


 


- Ostaessasi tämän puhelimen saat tosiaan Office 365 Personal -ohjelmiston jonka voit asentaa tähän kyseiseen puhelimeen mutta HOX MYÖS kahteen muuhun laitteeseen: tietokoneelle tai vaikka tablettiin. Voit avata ja myös muokata Excel, Word- ja Powerpoint -tiedostoja siis puhelimellasi! Office 365 Personalin mukana tulee myös Outlook sekä OneNote, ja nämä yhdessä tekevät tästä puhelimesta hyvän laitteen myös työkäyttöön. Office 365 Personal -lisenssi on voimassa 12kk ajan, ja kun ostat Lumia 640:n 30.6.2015 mennessä ja aktivoit edun 15.8.2015 mennessä.


 


Tässä lyhyesti omat ensikokemukset Lumiasta. Myöhemmin lisää ja kenties nimenomaan siitä näkökulmasta miten Lumiaa ja Windows Phone-käyttöjärjestelmää käytetään, miltä se näyttää ja niin edelleen.


 


Lisätiedot verkkokaupastamme --> linkki.


 



 



 



 



 



 


 


----


 


Millaisia kokemuksia sinulla on Lumia-puhelimista, ja mitä malleja ne ovat?


 


 


EDIT: korjasin kirjoitusvirheitä :)


6 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Android on minulla käytössäni sillä siinä parhaimmat muokkaus mahdollisuudet... Nyt on Samsung Galaxy S3 4G (I9305) ja romina toimii AICP Rom... Android 5.1.1 käyttöjärjestelmä on... 

 

Lumia on ollut kyllä muutaman kuukausi käytössäni... Sovellusten puute on suurin ongelma. Lumia 520 oli käytössäni kun sellaisen sain. 

 

Iphone taas liian kallis kokeilu... Ipad on ja minusta aika turha laite loppujen lopuksi... Kiva kattoo Netflixiä.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Lumia 520, siitä taitaa olla jo jonnin verran aikaa sitten? Ainakin omalla kohdalla WP-alustalle saa tarpeelliset ohjelmat kun Instagramikin tuli sille jo hyvän aikaa sitten :)


 


Mitä sovelluksia jäit kaipaamaan...?

Itsellä käytössä Lumia 820, johon olen ollut tyytyväinen. Ohjelmistopäivitykset pitäneet ihan riittävän tuoreen tuntuisena. Toiminut kuin junan vessa ja tykkään kun akun saa itse irti/vaihdettua tarvittaessa. Kerran palautettu tehdasasetuksille tai paremminkin varmuuskopiolle, kun hankin muistakortin eikä tunnistanut muuten korttia. Kotona ollut myös 710 ja on 925. 710:kin toimi, muttei siitä muuta kertomista ole jälkipolville. Onhan 925 ohuempi ja tyylikkäämpi kuin 820, mutta ei saa muistikorttia, eikä akkua irti, siksi tarvinnut pari kertaa soft resetin, muuten ihan ok sekin. Ohjelmia tullut koko ajan lisää ja itselle niitä on riittävästi. Jos jotain ei saa, käännän syyttävän katseeni ohjelmantekijän suuntaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hyvä pointti tuo irroitettava akku, sellainen on siis myös tässä 640:ssa. Akut ovat yleensä ensimmäisiä jotka menevät puhelimessa huonoon kuntoon ja se että käyttäjä voi itse vaihtaa akun on kyllä tosi iso plussa.


 


Yksi asia joka myöskin on hyvää Lumia-puhelimissa on hyvät ja monipuoliset kuvaussoftat. Niistä saisi juttua pitkästikin aikaiseksi kun vaan alkaisi väsäämään. Olisi oman blogin arvoinen juttu 🙂 Jos joku haluaa tehdä jutun aiheesta niin olehan yhteydessä minuun :)

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Mm... Cellmapper on kätevä sovellus. Ei ole sovelluskehitäjän vika vaan siinä että Windows Phone sekä IOS ei mahdollista CellID tietojen käyttämistä.

 

Lisäksi Windows Phone ei kiinnosta sovellustenkehittäjiä tarpeeksi... 

 

Irrotettava akku + muistikortin paikka on aina plussaa.

Floppi syntyessään. ?

Vastaa