Esittelyssä Samsung Gear S2 Classic -älykello

  • 16 November 2021
  • 3 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10324 kommenttia

 


Sain testattavaksi ensimmäistä kertaa elämässäni älykellon, pääsin testaamaan Samsungin uutuuskelloa Gear S2 Classic:ia. Testaan kelloa niin vapaalla kuin töissäkin.


 


Minulla ei siis ole älykelloista yhtään mitään kokemusta, tiedän suurinpiirtein mitä niillä tehdään mutta käytännössä en tiedä näistä mitään. Joten on mukava päästä testaamaan älykelloa ja koska tykkään muutenkin kaikista lisälaitteista ja härpäkkeistä niin mikä ettei.



Tsekatkaas alkuun lyhyt esittelyvideo.


 



 


Samsung on tehnyt jo useita älykelloja ja nämä viimeisimmät eli Gear S2 ja Gear S2 Classic esiteltiin kolmisen kuukautta sitten. Kyseessä on älykello joka näyttää päällepäin ihan tavalliselta kellolta, ja riippuen millainen "skini" sulla on valittuna kelloosi niin näytön aktivointi voi kieliä että kyseessä on älykello - tai sitten ei :)


 



 


Ranneke on nahkainen ja tuntuu mukavalta kädessä.


 



 


Kello ladataan langattomasti, eli se otetaan pois ranteesta ja laitetaan tuollaiseen pieneen mukana tulevaan dockiin / lataustelineeseen. 


 



 


Kello vaatii toimiakseen uudehkon Android-puhelimen (käyttöjärjestelmä Android 4.4 tai uudempi + 1,5GB RAM-muistia), ja minulla kellon parina toimii Sonyn Xperia M5. Hox, siis muutkin puhelimet käy tämän pariksi kuin vain Samsungin puhelimet ja tämä on hyvä juttu koska tämän kellon myötä samalla ei välttämättä mene vaihtoon myös puhelin.


 


Kello ja puhelin viestivät keskenään ainakin bluetoothin välityksellä, käsittääkseni myös WLAN:n kautta koska ainakin sellaisen vaihtoehdon löysin asetuksista (pitää kokeilla tätä myöhemmin). 


 


Aletaan keräämään käyttökokemuksia tähän ketjuun --> linkki, kirjoitan sinne itse kokemuksia ja te muutkin joilla on tämä S2 Classic tai sporttisempi S2 niin tulkaahan tekin jakamaan sinne omia kokemuksianne näistä kelloista :)


 


Tsekkaa tarkemmat speksit ja samalla voit vaikka tilata oman Gear S2 Classicin täältä --> linkki 


Ja sporttisemman version eli Gear S2:n täältä --> linkki


3 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Kerropa sitten hyvällä tahdilla tästä kokemuksiasi? Olen ajatellut myös tämän Classic-mallin hankkia, mutta kun mitään en näistä puoliälykelloista tiedä niin olisi mukava kuulla kokemuksia eikä vain mainostekstiä. Onhan niitä muitakin malleja mutta Classic näyttää ulkonäöltään sopivan korostamattomalta että se saattaisi kulkea kätevästi mukana työssä auton ratissa istuessa ja muualla. Niin, kun työssä ei oikein asiakkaiden läsnäollessa ole suotavaa puhelinta käpistellä ja viestejäkin tulee pitkin päivää sekä kollegoilta että pomolta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

, otahan seurantaan tuo käyttökokemukset -ketju --> linkki.  päivitti sinne just tuoreet kommentit ja minä kirjoitan sinne kohta myös omani :)

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Otin jo seurantaan, ja kommentoinen kunhan kommentoitavaa tulee. Ostin kellon kun kävin Oulussa kaupungilla käpsehtimässä ja sattui vastaani Samsung store. 

 

Kahden päivän käytön jälkeen ilman mihinkään hienouteen tutustumista voin todeta, että hyvä hankinta.

 

Kun työssä ajan, puhelin paidan rintataskussa villapaidan ja puseroiden alla vain nappikuulokkeen johto kaula-aukosta ulos, niin saapuvaan puheluun on erinomaisen näppärä vastata kellotaulusta. Tai hylätä jos tulee soitto johon ei juuri nyt ole tarvetta vastata. Samoin tekstiviesti, sen tulemisen huomaa ja voi sitten vilkaista pikaisesti kellotaulusta ja sitten myöhemmin sopivassa tilanteessa kaivaa luurin taskusta esille.

Vastaa