Ladattu vuonna 2001, akkua jäljellä kaksi palkkia

  • 16 November 2021
  • 5 kommenttia
  • 82 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19


 


 


Nokia 3310 lienee yksi maailman tunnetuimmista puhelimista. Vaihdettavat värikuoret, matopeli, taskulaskin ja ennakoiva tekstinsyöttö olivat siisteintä ikinä. Operaattorilogoa sai itse muokata ja tekstiviestillä tilattiin uusia taustakuvia fiiliksen mukaan.

Akun kesto on se, josta vanhat Nokialaiset erityisesti tunnetaan. Vanha vitsi onkin että mies puki päällensä puvuntakin, jota käytti viimeksi häissä pari vuotta sitten. Hän löysi taskusta Nokia 3310 ja siinä oli edelleen akkua jäljellä parin pykälän verran :smileyvery-happy:

Iskun kestävyys oli myös omaa luokkaansa. Jos puhelin tippui lattialle, napsautettiin vain kuoret takaisin ja tadaa, se toimi taas. Vitsailtiinkin että oli todennäköisempää rikkoa lattia kännykällä kuin itse puhelin lattialle tiputtamalla. Toiset avasivat puhelimella pullon korkkeja, toiset pesivät jopa pesukoneessa eikä sille käynyt kuinkaan. Kertoipa joku ajaneen jopa rekalla puhelimen yli ja kännykkä litistyi vain vähäsen. Netistä löytyy useita meemikuvia joissa Nokia 3310 on Thorin vasarana, luotiliivien sisällä pysäyttämässä luodit tai maassa on iso halkeama/reikä koska Nokia 3310 tippui siihen. Rakkaasta lapsesta on moneksi ❤  

Mikä on sinun paras muistosi vanhasta puhelimestasi? Oliko jokin malli ylitse muiden tai mitä ominaisuutta kaipaat itse eniten?


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Minulla on monta hyvää muistoa Nokialaisista ja ihan ensimmäisenä uutena puhelimena ostin juurikin punakuorisen Nokia 3310, aiemmat puhelimet olivat käytettyjä.


Pitkää akun kestoa kaipaan ennenkaikkea noista puhelimista, minulla on vielä tallessa 2008 ostettu Nokia 6233 alkuperäisellä akulla ja akku kestää edelleen käytettäessä noin viikon päivät. Ajatelkaa kuinka olisi mahtavaa kun nykyisetkin älypuhelimet olisivat noin pitkäkestoisia akultaan ☺️

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Olen varmaan outolintu mutta mulla ei ollut koskaan Nokia 3310:ia 🙂 3110, 3210, 5110, 6110 jne. mutta ei koskaan 3310, en kyllä muista enää että miksi.


 


Parhain muisto nokialaisiin liittyen on varmaan niiden navi-näppäin joka oli ihan huippu innovaatio siihen aikaan. Sen avulla puhelinta oli helppo käyttää 🙂 Ja jos mennään ajassa vielä enemmän taaksepäin niin muistan aina kuinka vaihdoin elämäni ensimmäiseen puhelimeen uuden näppäimistön, ihan itse siis. Kyseessä oli Nokia 101, NMT900-puhelin :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Itsellä oli käytössä 3210, 3310, 3510, 5110 ja varmaan 6210. Sitten tuli simpukat ja liukumallit. Ai että, aina jotain uutta ja ihmeellistä 🙂 Muistatteko muuten mitä tapahtui kun painoi menu -näppäintä ja tähteä?

Kunniamerkki +14

Muistoja löytyy niin itse laitteista, kuin laitteisiin liittyvistä tilanteistakin 🙂 Zippoa ei koskaan ollut varaa hankkia sen markkinoilla ollessa, mutta muita Nokialaisia kyllä oli käytössä. Osa lyhyemmän aikaa, osa pidempään ja osa on vieläkin tallessa tarvikkeineen 😃 3110, 3210, 3310, 7110, 6110, 6150, 7650, 6310i, 3510i, 8210, 3410, 3330, eivät ole aikajärjestyksessä vaan siinä järjestyksessä missä tulivat mieleen tätä kirjoittaessa. Varmasti jokin malli jäi puuttumaan listasta...


 


Parhaimpana ehkä pidin tuota 7110, vaikka toiset ei siitä tykänneet alkuunkaan. Olihan siinä tyyppivikoja, mm. rullassa ja liukukannen mekanismissa. Itselläkin noiden vuoksi takuuhuollossa kävi laite. 3330 päivitys 3310:sta taas oli mielestäni suht turha, ei mitään muuta kuin wap ja animoidut kuvat käytännössä..

1100 oli niin hyvä, että ostin toisen käytettynä. Ovat vieläkin täydessä iskussa ja aina välillä käytössä.

Enemmänkin käyttäisin, jos olisi tarjolla muutakin, kuin näitä yllihintaisia liittymiä, joissa data on väkisin mukana.

Mukavin olisi rinnakkaiskortti kokonaan ilman nettiä. Mielellään ottaisin heti vaikka kolme tai neljä hintaan 1€/kk/kpl.

Näitä tarvitaan paitsi hätäpuhelimena autossa, myös erilaisiin hälytys- ja valvontalaitteisiin.

Pelkkä puhe ja SMS riittää.

 

Vastaa