Matkailijan sovellusvinkit

  • 16 November 2021
  • 3 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19


 


 


Monet teistä suunnittelevat jo kesän lomamatkoja, joten päätin koota muutaman sovellusvinkin jotka toivon mukaan auttavat reissaajia ja helpottavat matkan tekoa. Itsellä nämä kaikki kolme appia ovat olleet kovassa käytössä joten suosittelut tulevat ihan omien kokemuksien pohjalta.

GetYourGuide


 


Androidille ja iOSille ladattava sovellus jonka kautta voit varata retkiä, kuljetuksia, lippuja jne omalla kielelläsi. Palvelusta löytyvät liput niin Thames Risteilylle Lontoossa, Louvreen Pariisissa kuin Kapkaupungin yksityiskierrokselle. Selkeä ja nopea käyttää. Toimii erinomaisesti. Liput tulevat suoraa sovellukseen jolloin riittää että puhelin/tabi on mukana retkelle mentäessä. Vältyt siis turhilta paperilappusilta ellei retkelle sitä erikseen pyydetä. Varaukset arvioidaan tähtiluokituksella arvostelujen mukaan. Muiden arvosteluiden perusteella siis tiedät millainen retki/tapahtuma on odotettavissa.


 


 


 


Booking.com 


 


Sovelluksella etsit hotelleja ja teet huonevarauksia haluamastasi kohteesta. Palvelu synkronoi omalta tilitäsi tekemät haut siten että voit jatkaa selailua millä tahansa laitteella. Palvelu tarjoaa muiden käyttäjien suosittelemia kohteita joita voi valita eri kategorioiden mukaan. Sovelluksen kautta voit myös selata varaamasi kohteen matkaopasta josta löytyy esim. nähtävyydet, vinkkejä liikkumiseen, ravintoloita jne. Tämäkin sovellus on ladattavissa Google Playsta sekä App Storesta. Vahva suositus!


 


 



 


 


Google Earth


 


Tämä avulla voit tutustua matkakohteeseesi jo etukäteen. Voit tutkia kadunkulmat Street View –ominaisuuden avulla ja tutustua nähtävyyksiin palveluun liitettyjen wikipedia – infojen kautta. Lisäksi voit ns. ”lentää” suurimmissa kaupungeissa ja saada todentuntuisen vaikutelman paikasta 3D ominaisuuden avulla. Galleriasta löytyy suosituimmat kartat sekä esim. tähtien kodit Beverly Hillsissä tai The Walking Dead televisiosarjan kuvauspaikat. Erinomainen palvelu näin uteliaalle tutkia hotellin ympäristö jo sohvalla ja kuljeksia sitten paikan päällä kuin ”kotonaan” :)


 



 



Entä mitä sovelluksia itse suosit tai suosittelet? Mikä on hyödyttänyt sinua eniten?


 


 



3 kommenttia

Ei ei nettiä ulkomailla.  

 

Minä yleensä ostan kirjakaupasta oppaat.  Hinnat etsin etukäteen ja heti maksan. Sillä minä en enää halua miettiä hintoja, jos olen jo lomalla. Ei stressiä! 

Kunniamerkki +14

Mun lomailu varmaan poikkeaa monen muun tavoista, ostan lipun reittilennolle ja matkustan johonkin euroopassa vaikka vain päiväksi. Sovellukset auttaa esim kaupungilla löytämään ravintolan tai reitin takaisin lentokentälle. Yleensä vältän netin käyttöä ulkomailla, mutta joskus on pakko ellei wifiä ole saatavilla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

 Mäkin oon samanlainen, sen osalta että etsin hinnat etukäteen ja maksan. Noita sovelluksia voi hyvin hyödyntää justiinsa siihen. Reissussa huomattavasti huolettomampaa. Tuota GetYourGuidea käytin viimeks Dubaissa. Siellä kun on varattu lippu valmiina niin puhelinta näyttämällä todistin että reissu on maksettu ja sen kun hyppäsi bussin kyytiin!


 


 Jos yksin tai kaksin reissais niin tuo olis varmasti näppärä tapa nähdä maailmaa. Perheen kanssa kun matkustelee niin pitää vähän paremmin suunnitella. Onneksi nyt ei tuota netin käyttöä tarvi enää ulkomaillakaan vältellä. Sen verran edullista se on. Hyvin voi etsiä ravintolan sovelluksen avulla tai reitin metrolle tms. Täältä Klaanista muuten löytyy blogikin noista ulkomaanhintojen muutoksista. Kannattaa lukaista!

Vastaa