Sony MDR-1000X, langatonta musankuuntelua hälystä huolimatta!

  • 16 November 2021
  • 7 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10328 kommenttia


 


 


Sonylta on tullut mielenkiintoiset vastamelukuulokkeet bluetoothilla. Vastaavia on toki ollut markkinoilla jo iät ja ajat mutta se mikä näissä on uutta on se, että hälynvaimennuksessa on useita eri "moodeja". Voit esim. uppoutua täysin musiikinkuunteluun ja ulkomaailman hälyäänet eivät kuulu musan läpi tai vaihtoehtoisesti kuulet ympäristön äänet taustalla jos vaikka kävelet kadulla ja varot kanssakulkijoita. Pikahuomio-moodissa voit jutella esim. kassalla myyjän kanssa ilman, että sinun tarvitsee ottaa kuulokkeita pois päästä ja/tai laittaa musaa itse erikseen pauselle.


 


Katso video ja tiedät enemmän.


 



  


Norjalainen Lyg & Bilde on testannut kuulokkeita ja olivat pitäneet myös äänenlaadusta, antaen kuulokkeille neljä tähteä viidestä sekä erityismaininnan: ”Maybe the best sound we have heard from wireless, noise cancelling headphones ever”, they say and throw five on the dice with a ”Special recommendation”


 


 


 


 


Kun mietin omalla kohdallani niin voisin kuvitella että nämä olisivat mulle hyvät. Matkustan työni puolesta paljon ja kuuntelen lentokoneessa aina musiikkia Spotifyn kautta. Lentokoneen moottoreiden ääni pauhaa kuulokkeiden läpi sen verran voimakkaasti, että joudun säätämään musiikin äänenvoimakkuuden isolle ja näin korvani alkavat myöhemmin "soimaan". Voisin siis helposti kuvitella että näistä olisi myös itselleni hyötyä, kuulokkeet blokkaavat moottorien äänet pois jolloin voisin keskittyä vain musan kuunteluun ja nimenomaan siten, että musiikkia ei tarvitse pakosta soittaa isolla. Osallistun paljon myös puhelinpalavereihin ja esim. avokonttoreissa taustaäänet saadaan blokattua pois ja keskittyminen palaveriin olisi näin helpompaa.


 


Miltä Sonyn uutuuskuulokkeet vaikuttavat sinun mielestäsi?


 


---


 


Voit tilata omat kuulokkeesi Soneran verkkokaupasta. Lisätietoja myös Sonyn sivuilla.


 


Edit 27.9. Klaanissa on käynnissä skaba jossa haetaan kahta testaajaa näille kuulokkeille. Testaajien haku päättyy 9.10.2016.


7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hyvältä kuulostaa, ainut huono asia on suolainen hinta ;)

Voisin ostaa noi, jollei pitäisi itse maksaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Katselin verkosta ja hinta näyttäisi olevan noin 400 euron tuntumassa ja onhan se paljon rahaa kyllä. Toisaalta jos peilaan taas omaan käyttöön niin mulla on pakko käyttää kuulokkeita ja toisaalta korvani myös kipeytyvat jolloin tällainen vastamelutekniikka voisi auttaa minua ainakin vähentämään näitä kipuja. Vaikea sanoa, en ole koskaan tällaisia kuulokkeita edes testannut, saatika käyttänyt pidempijaksoisesti :)


 


Langattomuus on hyvä juttu ja mielestäni sen pitäisi olla samaan tyyliin "pakollinen feature" kuin sen että älylaitteiden pitäisi olla aina vesitiiviitä. Akunkesto 20h tai 22h ilman vastamelu-toimintoa, ihan kohtuu hyvät ajat joilla pärjäisin ilman lataamista ehkä yli viikon.

Huippu hyvää kuulokemarkkinoillakin, mutta se tietty maksaa aikas monta "oravannahkaa".

Meikäläinen seniori tykkää kunnella raskasta soundia ja siinä touhussa olisi tämä langattomuus täytä plussaa. Kun luurit on päässä paitsi syödessä ja saunassa. 

Tahtoisin kyllä nämä luurit, mutta se HINTA.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

, olethan huomannut että parhaillaan haemme kahta joille lähettää nämä kuulokkeet testattavaksi? 🙂 Tsekkaa täältä lisää.

 toi kirjoita tästä linkki ei toimi tolla sivulla Tulee tollainen kirjaantumisen jälkeen. https://klaani.sonera.fi/t5/Blogi/Sony-MDR-1000X-langatonta-musankuuntelua-halysta-huolimatta/ba-p/133759%23comment-on-this

   Kiitos huomiosta, laitettiin tämä selvitykseen :)

Vastaa