Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5203 custom-general.kudos
  • 4574 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Uudet Applet, tietoa mm. hinnoista ja saatavuuksista. Seuraa ja kysy

 

iPhone_8_8Plus_X_Apple_Watch_Series_3_Apple_TV_1260x720.jpg

 

Täältä löydät tietoa Telian saatavuuksista ja toimituksista Apple iPhone X ja 8 sekä 8 Plus -puhelimien sekä Apple TV 4K -laitteiden osalta. Seuraa tätä blogia ja tiedät missä mennään. Kysy ja kommentoi.

 

Tietoa iPhone 8 / 8 Plus / X toimituksista:

 

- Päivitetty tilannetieto 18.12. Tänään on tullut uusi erä laitteita joita juuri pakkaamme toimituksiin. Tästä erästä saamme toimitettua kaikki sisässä olevat tilaukset, joten tämän erän jälkeen taulukko näyttää tältä:

 

Laite Toimitamme tällä hetkellä laitteita, jotka on tilattu:
Apple iPhone X 64GB Space Grey Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone X 64GB Silver Varastossa heti toimituksiin
   
Apple iPhone X 256GB Space Grey Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone X 256GB Silver Varastossa heti toimituksiin

 

Tietoa iPhone X:n myynnin aloituksesta:

 

- Tilannetieto 2.11. klo 16:20. Kaikki ensimmäisestä ennakkoerästä tilatut puhelimet on nyt lähetetty matkaan ja niistä on mennyt tilaajalle myös tekstari. Laitteet ovat perillä huomisesta alkaen. Jos et saanut tekstaria niin se tarkoittaa sitä, että toimitus on tämänhetkisen tiedon mukaan myöhemmin marraskuun aikana.

 

- 27.10. avasimme myyntiin ensimmäisen erän iPhone X –puhelimia. Toimitamme näistä laitteista suurimman osan 3.11, postitoimipaikasta riippuen. Jos tilauksesi on tästä ensimmäisestä erästä, laite pakataan toimituksiin 2.11. ja tässä yhteydessä lähetämme sinulle tekstarina toimitusvahvistuksen, joka sisältää Postin seurantatunnuksen. Jos et saa toimitusvahvistusta torstain 2.11. aikana se tarkoittaa, että tilauksesi on toimituksessa marraskuun aikana.
 
- Ensimmäisen erän jälkeen, 29.10. mennessä tilatut laitteet toimitamme tämänhetkisen tiedon mukaan marraskuun aikana. Toimitusvahvistus on merkki siitä, että laitteesi on matkalla sinulle.

- iPhone X:n ensimmäisen erän ennakkomyynti käynnistyy vain Telian verkkokaupassa 27.10. klo 10.01. Pyrimme siihen, että laitteet ovat perillä asiakkailla 3.11. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).

 

- Kun ensimmäinen erä on myyty loppuun tai viimeistään 30.10. käynnistyy toisen erän myynti myös asiakaspalvelussa sekä kaikissa Telia Kaupoissa. Näiden tilausten toimitusaika riippuu tilausmääristä sekä meille tukkuun saapuvista toimituseristä.

 

- 3.11. klo 09.00 alkaen on seuraavista Telia Kaupoista on saatavissa erä laitteita suoraan myös hyllystä:

  • Helsinki – Kamppi ja Itäkeskus
  • Espoo - Iso-omena
  • Vantaa – Jumbo
  • Tampere – Koskikeskus
  • Raisio – Mylly
  • Oulu – Limingantulli

- Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, voit tehdä tilauksen Telian verkkokaupassa.

 

iPhone X 256GB Space Grey -mallia ei tule saataville suoraan hyllystä myynninaloituspäivänä 3.11, muita malleja kyllä. Kyseistä mallia kuitenkin tulee meille tukkuun joten niitä on toimituksissa 3.11. jos/kun sellaisen tilasi ensimmäistä ennakkoerästä 27.10.

 

- Laitteissa on totuttuun Applemaiseen tapaan rajallinen saatavuus. Saamme Applelta laitteita pieniä eriä viikoittain, joita jaamme myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.

 

 - Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty, se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.

 

- iPhone X on hyödynnettävissä myös Upgrade-sopimuksen kanssa.

 

- Demolaitteita tulee esille kaikkiin Telia Kauppoihin (ei Express-myymälöihin) 3.11. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja kaikkiin kauppoihin.

 

Yleistä tietoa myynnin aloituksesta iPhone 8 ja 8 Plus:

 

- iPhone 8 ja 8+ -puhelimien ensimmäisen erän ennakkomyynti käynnistyy vain Telian verkkokaupassa 15.9. klo 10.01. Laitteita tulee myyntiin rajallinen määrä laitteita. Pyrimme siihen, että ne ovat perillä asiakkailla 22.9. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).
- Kun ensimmäinen erä on myyty tai viimeistään 18.9. käynnistyy toisen erän myynti sekä asiakaspalvelussa että seuraavissa Telia Kaupoissa:

  • Kamppi
  • Itäkeskus
  • Jumbo
  • Sello
  • Tampere Koskikeskus
  • Hansa
  • Prisma Seppälä
  • Oulu Limingantulli

Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, voit tehdä tilauksen Telian verkkokaupassa.

- Uusien laitteiden saatavuus on alkuvaiheessa rajattua. Saamme Applelta viikottain pieniä eriä joista jaamme niitä myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.

 - Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.

- Nykyinen Telia Upgrade -sopimuksella oleva laite on mahdollista vaihtaa uuteen iPhoneen. Uutta iPhonea ei saa kuitenkaan enää Upgrade-sopimuksella. 

- Demolaitteita tulee kaikkiin Telia Kauppoihin (ei Express-myymälöihin) 22.9. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja kaikkiin kauppoihin.

  

Apple julkaisi 12.9. seuraavat tuotteet:

 

Apple 2017 telia.fi:ssä:

 

- Tilaa oma uusi Apple-laitteesi Telian verkkokaupasta ja löydä tietoa uusien toimitusten etenemisestä https://www.telia.fi/kauppa/apple/iphone

 

Apple 2017 juttuja Yhteisössä:

 

- Käyttökokemukset iPhone X

- Käyttökokemukset iPhone 8 ja 8 Plus

- Lanseerausillan Apple-valvojaiset täällä.

- Blogi: Lyhyt esittely uutuuslaitteista.

- Blogi: Esittelyssä iOS11.

 Apple iPhone XApple iPhone XApple iPhone 8+Apple iPhone 8+

Apple Watch Series 3Apple Watch Series 3Apple TV 4KApple TV 4K

 

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

657 vastausta
VilleVent
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 95 custom-general.kudos
  • 131 custom-general.replies
  • 21 custom-general.solutions

Mahtavaa kuulla, @Jakster!

 

Siinä on kyllä laitteen toimitus tosiaan hoitunut niin kuin sen pitääkin hoitua - ja enää ei tarvitse tosiaan pitkään odotella, että on se uusi iPhone 8 kourassa. Hymiö Onnellinen

Mutta joka tapauksessa, todella kiva kuulla että jäänyt hyvä maku meistä! Kirjoittelehan ihmeessä jatkossakin tänne Yhteisöön. Hymiö Onnellinen

Ruumismato
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

@TeroRe Ongelmahan ei välttämättä ole siinä odotuksessa, vaan siinä, että teidän sivuilla näytti tuon ko. mallin osalta tilausta tehdessä "varastossa". Mikäli en saa toimitusvahvistusta torstaihin mennessä, tai aikataulua milloin ko. kapine toimitetaan, perun tilauksen, jolloin peruutetuksi tulee myös tilattu läppäri, sekä yritykseni tuleva tilaus lisäläppäreistä. Jos myydään tavaraa "varastossa"-saldolla, se on silloin oltava varastossa ja lähdettävä asiakkaalle suhteellisen nopeasti tai vaihtoehtoisesti on tiedotettava milloin sitä on saatavilla. Odotan tarkennukset torstaihin asti, jonka jälkeen hankin tuotteet muualta. Teille ei myöskään voi lähettää sähköpostia, jossa voisi tilausta muuttaa tai perua, eikä minulla ole aikaa jonottaa puhelimessa tai chatissa, joten lähetän tuotteet sitten paluupostissa takaisin. Nyt Telia haluaa myös säästää noissa postikuluissa, eikä lähetä tuotteita erikseen ja esim. tätä Iphonea jälkitoimituksena, joten koko tilaus on jumissa.
tilasto
Kunniajäsen
  • 1083 custom-general.kudos
  • 1363 custom-general.replies
  • 101 custom-general.solutions

Osakekaupassa tuota kutsuttaisiin lyhyeksi myynniksi 😁 Huumoria pitää aina olla vaikka aihe toki vakana jos luvattiin tavaran olevan varastossa.

eth1.fi

Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5203 custom-general.kudos
  • 4574 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

@iiidaeveliina blogissa on taulukko ja sen mukaan toimitukset ovat käynnistyneet, tällä hetkellä toimituksessa on 15.9. tehdyt tilaukset. Jonkin aikaa joudumme vielä odottamaan, että toimituksissa päästään 21.9. tehtyjen tilausten kohdalle. Tarkkaa toimituspäivää emme pysty lupaamaan.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

Ruumismato
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Lue lisää
@tilasto Sitähän se on. Tälläkin hetkellä näkyy osassa luureja ”varastossa”, tosin nyt siellä on lisämaininta ”toimitusaika ei tiedossa”. 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5203 custom-general.kudos
  • 4574 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

@Ruumismato ymmärrän, ja ymmärrän myös harmistuksesi. Olen pahoillani tapahtuneesta.

 

Hienoa, että voimme siis ainakin hetken vielä odottaa. Katsotaan, saadaanko tuolle mallille uutta tarkentavaa tilannetietoa. En osaa sanoa enkä lähde muutoinkaan selittelemään mistä tilanne johtuu.

 

Varmistamme huomenna toimitusprosessin siltä osin, että voidaanko osa laitteista toimittaa (tässä tapauksessa esim. läppäri/läppärit) ja puuttuvat tuotteet sitten jälkitoimituksena. En ole ihan varma tästä, haluan varmistaa asian.

 

Linkkaamallani yhteystietosivulla on linkki yhteydenottopyyntölomakkeelle. Sen pohjalta siis sinuun päin otetaan meiltä yhteyttä. Voitko käyttää sitä, siis jos päädyt tilauksen perumaan?

 

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

Ruumismato
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

@TeroRe Juu, ilmoitan, miten teen. Käyvisi kyllä se 256GB mallikin, periaatteessa kumman nyt saisi nopeammin, mutta, kun tuota tilausta ei voi enää muokata. 

owsi10
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tilattu 15.9:

iPhone 8 64gb space gray (toimitus alkaa ensi viikolla)

Apple watch 42mm space gray mustalla rannekkeella (toimitukset jo 19.9 tilauksiin mutta oma edelleen käsittelyssä @TeroRe. Missä meni pieleen?

Apple TV 64gb (onko tähän mitään tietoa saatavilla? @TeroRe)

Tilattu 25.9:

Apple iphone 8 plus 64gb space gray (pitäisi olla heti varastossa mutta edelleenkään ei edes tilausvahvistusta. Aspa sanoo että kaikki kunnossa ja tulee kun tulee vaikka muilla on jo samana päivänä tilatut puhelimet tänään käytössä.) 

Alkaa pikkuhiljaa huumori loppuu kun ei edes varastossa olevia tuotteita voida lähettää. 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5203 custom-general.kudos
  • 4574 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

@Ruumismato ei uutta kerrottavaa iPhone 8 64GB Goldin osalta. Sen verran sain selville, että jos/kun samassa tilauksessa on myös muita laitteita niin koko toimitus holdaa siihen asti, että kaikkia laitteita on toimitukseen. Asiakaspalvelumme voi ilmoittaa tukkuun, että ne laitteet, jotka on heti toimituksiin voi myös heti toimittaa ja puuttuvat sitten kun niitä on saatavissa.

 

En saa ihan kiinni, että oletko yritysasiakas vai kuluttaja-asiakas mutta linkkaamieni sivujen kautta löytyy yhteydenottotavat. Yhteydenottopyyntölomake löytyy myös yritysasiakkaille jolloin sinulla ei tarvitse itse olla meihin yhteydessä.

 

Yleisesti: tilausta ei voi tosiaan muokata mutta jo tehty tilaus voidaan perua ja tehdä uusi tilaus uudesta laitteesta. Huono puoli tässä on se, että uusi tilaus menee jonon hännille (siis jos ko. laitetta ei ole heti toimituksiin). Asiakaspalvelu voi tehdä tämänkin toimenpiteen.

 

--

 

@owsi10 kuulostaa sinunkin kohdalla samalta kuin Ruumismadon kohdalla: Tilaus holdaa varastosta puuttuvien laitteiden takia. Otahan sinäkin yhteys asiakaspalveluun niin he laittavat tukkuun viestiä joka toimittaa sinulle ne laitteet, mitä on juuri nyt varastossa ja muut sitten myöhemmin.

 

Apple TV 4K -mallien osalta toimitusaikataulut ovat avoinna.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

lillamy91
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei,

Olen ennakkotilannut Apple iPhone 8 64GB Space Grey 15.9. n. klo 10.08. Oletin, että puhelinta aletaan toimittamaan 22.9. kuten mainostitte. Nyt huomaan, että puhelimessa on ensimmäiset toimitukset vasta viikolla 40! Tarkoittaako tämä, että puhelinta aletaan toimittamaan maanantaina vai onko se mahdollisesti vasta perjantaina? Harmittaa siksi, että olisin voinut mennä 22.9. liikkeestä ostamaan puhelimen tai edes yrittämään ostoa jos olisin tiennyt, että verkosta tilaamani ei tulekkaan 22.9. tai edes tällä viikolla.

Muuten tällä ei olisi kiire, mutta oma puhelin hajosi vanhuuttaan jo pari viikkoa, ennen ennakkotilaamispäivää ja nyt mennään kaverin vanhalla puhelimella, jonka akku kestää muutamia tunteja. Eli uusi puhelin tulisi todellakin tarpeeseen...

 

Tilasin myös uusimman Apple TVn, onkohan tähän joku toimitusaika tiedossa jo? Tällä ei ole kiire, vanha toimii vielä hyvin. Halusin vain varmistaa toimitusaikaa.